Det har været en hård dag på arbejde. Ikke at den har været dårlig, men jeg har brugt min halve arbejdsdag hos den samme borger, som er svært dement. H*n er så sød og rar, men det er hårdt hele tiden at skulle præsentere sig selv og forklare hvorfor man er der. H*n blev vækket midt i en drøm og var helt fra den. "Hvor er jeg? Hvilken dag er det? Hvor er jeg? Skal jeg op nu? Er jeg i min seng?" Så jeg sad bare og snakkede den første halve time, så h*n kunne komme lidt til sig selv. Hver gang jeg forlod lokalet (skulle bade, vaske tøj, gøre rent, lave morgenmad, skrive indkøbsseddel, servere frokost og lave eftermiddags kaffe), skulle jeg starte forfra "Hej ****, det er Jeanne fra hjememplejen" Det har godt nok taget en masse energi fra mig at være der i dag. :(
Og da jeg så er kommet hjem ringer Henrik for at sige han ikke kommer hjem i dag. Det er anden dag i træk. I går var han først hjemme kl 21.30 og i dag sover han i Hirtshals. Og Jesse har bare savnet ham i dag. Ved den mindste lyd "kommer far?" Og så har han bare været på tværs. Jeg har fået en hel masse "VÆR MOR!!!!" :) Det lyder nu så sødt. Men ren kunne jeg ikke få ham da han var i bad. Mens jeg lavede mad, havde han fundet mit penalhus og taget en tush. Den var i stykker, så han havde sort blæk over det hele :S Nen det gode i dag er, at det kun tog mig en time at få ham til at sove :)
Så nu vil jeg tage min kop kaffe og en ½ pose piratos og se film på kanal 5.
(H)
Anmeld