Ordsprogstråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

SussieThyssen

BinaMor skriver:

ak, ja livet er svært. men matematik er sværere.

LOL..det må da være en ikke-matematiker, der har sagt det

"Der findes to slags mennesker. Digterne, der skriver om efterårets pragt, og alle os andre, der må rive bladene sammen!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

otlitrom

SussieThyssen skriver:

LOL..det må da være en ikke-matematiker, der har sagt det

"Der findes to slags mennesker. Digterne, der skriver om efterårets pragt, og alle os andre, der må rive bladene sammen!"

Den var god!

Jeg kan godt lige et færøsk ordsprog, der oversat lyder noget a'la "ingen føler mén i andens ben".. Jeg ved ikke om det findes sådan på dansk.

Jeg synes det fortæller os, at vi oplever ting individuelt, og skal huske at anerkende hinandens følelser og person. Ingen har ret til at dømme...

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

kitty skriver:

Den var god!

Jeg kan godt lige et færøsk ordsprog, der oversat lyder noget a'la "ingen føler mén i andens ben".. Jeg ved ikke om det findes sådan på dansk.

Jeg synes det fortæller os, at vi oplever ting individuelt, og skal huske at anerkende hinandens følelser og person. Ingen har ret til at dømme...

Godt ordsprog..det må jeg huske..det er jo en blanding af de to ordsprog:

- Det er kun den, der har skoen på, der ved hvor den trykker!

Og

- Døm ikke en andens handlemåde, thi du ved ikke hvordan du ville have handlet i hans sted!

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Jeg kan godt lide dette:

"The years teach much which the days never know"

- har overvejet at få det tatoveret

Anmeld

5. december 2010

otlitrom

SussieThyssen skriver:

Godt ordsprog..det må jeg huske..det er jo en blanding af de to ordsprog:

- Det er kun den, der har skoen på, der ved hvor den trykker!

Og

- Døm ikke en andens handlemåde, thi du ved ikke hvordan du ville have handlet i hans sted!

Ja, det er faktisk lidt en kombination af de to

Jeg kan godt lide det er så simpelt, og på få ord. Det er til at huske

Anmeld

29. december 2010

Silvermist

Her er der nogle som jeg synes rigtig godt om. De er dog på islandsk, men jeg prøver at oversætte dem, selvom de selvfølgelig lyder bedst på det originale sprog. Men I forstår meningen bag dem.

Ástin læðist á tánum, þegar hún kemur, en skellir hurðum, þegar hún fer. - Kærligheden lister sig på tæer når den kommer, men smækker med døre når den går.

Dagurinn í gær er liðinn. Morgundagurinn er óvænt ánægja. Dagurinn í dag er gjöf. - Dagen i går er overstået. Morgendagen er en positiv overraskelse. Dagen i dag en gave.

Í lífinu er eina öryggið að það er ekkert öruggt. - Det enste der er sikkert i livet er at intet er sikkert.

Allir brosa á sama tungumáli. - Alle smiler på samme sprog.

Brennt barn forðast eldinn - Et brændt barn undgår ilden.

Anmeld

29. december 2010

AnneBJ

Man stopper ikke med at lege fordi man bliver gammel; man bliver gammel fordi man stopper med at lege..

Titanic blev bygget af professionelle, Noahs ark af amatører..

Dejlig tråd Sussie - er du blevet 3. dobbelt bedstemor, eller hvordan ser det ud?

Anmeld

29. december 2010

malenecl

Fik lige lyst til at skrive lidt filosofi ind, som jeg bare elsker! Håber det er okay

Hvis den almægtige, alvidende og algode Gud eksisterer, hvorfor findes der så ondskab i verden?

Jeg elsker det citat!

Anmeld

29. december 2010

malenecl

Så er der også lige denne, som jeg bare elsker!

Saa klager Du, og paa dit Sind. Hver Tvivlens Djævel stormer ind, til husvild i dit eget Bryst. Du drukner Dig i Verdens Lyst.

Tror det var Søren Kierkegaard som skrev det

Anmeld

29. december 2010

Trine89

Jeg har altid levet meget efter dette : 

Hvad du ikke dør af, gør dig kun stækere

Jeg har været nogle meget hårde ting igennem, selvom jeg nogen gerne ville have været de ting foruden, har det jo gjort mig til den jeg er i dag. og jeg er stærkere den dag i dag pga. det, og har lært rigtig meget af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.