stik stik.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. december 2010

MetteMTH

Så skal malou vaccineres i morgen og jeg glæder mig bestemt ikke.. Har tænkt på det hele ugen.. Det bliver så synd for hende..-ved bare jeg begynder at tude! De små er jo bare i så godt humør inden og så skal de have sådan en rådden stik.. Hvor stikker de henne? Er de meget syge bagefter og hvor hurtigt går det over med at de græder efter sådan en tur?

Hilsen den pyldrede mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Jetjen

Det er bestemt heller ikke sjovt at se og høre på, men det er hurtigt overstået. De stikker hende en gang i hvert lår. Tror det er meget forskelligt hvordan de små reagerer bagefter. Nogle får feber, andre bliver pyldrede og andre igen trætte. Og ja nogen får den helt store sammenblanding. Men igen det går hurtigt over og tror ikke det er noget at regne ift de sygdomme hun vaccineres imod.

Anmeld

5. december 2010

MetteMTH

Jetjen skriver:

Det er bestemt heller ikke sjovt at se og høre på, men det er hurtigt overstået. De stikker hende en gang i hvert lår. Tror det er meget forskelligt hvordan de små reagerer bagefter. Nogle får feber, andre bliver pyldrede og andre igen trætte. Og ja nogen får den helt store sammenblanding. Men igen det går hurtigt over og tror ikke det er noget at regne ift de sygdomme hun vaccineres imod.

stikker de hende 2 gange????

Anmeld

5. december 2010

missie20

Mette88 skriver:

Ja de stikker 1 i hvert lår. Men det er bare noget der skal overståes som baby og mor, bestemt ikke rart. Men min læge stikkede Frederik da han var 5 måneder et i hver balle, for det havde han god erfaring med. Det skal du ikke tro på, for Frederik græd hver gang han sad hos os og skulle have flaske, fordi der kom en lille bule under stikstedet, som var rigtigt ømt. Så låret er bedre for dem. Men held og lykke håber jeres lille pus ikke bliver syg bagefter.

Anmeld

5. december 2010

Jetjen

Mette88 skriver:

Det mener jeg godt nok de gør. Men nu kommer jeg da helt i tvivl om det kun er ved fem måneder... Men tror altså også det er ved tre måneder.

Kan kun trøste dig med at de er hurtige til at få det overstået. Og din pige skal nok komme over det hurtigt. Jeg fik at vide at det var godt at give hende et trøstemåltid lige bagefter, og det var faktisk det med min pige. Så var hun lidt morsyg resten af dagen, men det var billigt sluppet.

Anmeld

5. december 2010

Koen.

de stikker en gang i hvert lår Det med om de bliver syge er meget individuelt, nogle mærkes det slet ikke på at de er blevet stukket og andre bliver en del syge!

Vi var så uheldig at ved 3 mdr blev lærke syg en hel uge efter, men ved 5 mdr blev hun slet ikke syg Så meget forskelligt!

held og lykke

Anmeld

5. december 2010

Mette.

Så skal malou vaccineres i morgen og jeg glæder mig bestemt ikke.. Har tænkt på det hele ugen.. Det bliver så synd for hende..-ved bare jeg begynder at tude! De små er jo bare i så godt humør inden og så skal de have sådan en rådden stik.. Hvor stikker de henne? Er de meget syge bagefter og hvor hurtigt går det over med at de græder efter sådan en tur?

Det er super hårdt!! Men bare rolig. Lille Malou skal nok tage det fint, så længe i er ved hende.

Emilie skreg 2 minutter efter, også var hun faktisk glad igen. Hun fik dog lidt feber, godt 38 om aftenen, men næste morgen var det væk. - Så en billig pris at betale for de kan blive meget syge ellers. Bare rolig, hun glemmer det hurtigt, selvom hun nok er sur lige mens og efter. Og forresten er det 1 stik i hvert lår - både den ved 3, 5 og 12 måneder.

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Mette88 skriver:

Nååh *trøste*
Ja, den tur skal alle vi mødre igennem med vores små pus...og ved du hvad...det er næsten værre for os end dem...om ikke andet end på sjælen.
Men trøst dig, det går over..og som der tidligere er blevet sagt, så er det jo for det godes skyld, at det bliver gjort.
Hvor præcis vaccinationerne bliver lagt er vist meget forskelligt.
Men reaktionerne er så glimrende beskrevet af andre, men den bette skal nok komme igennem det.
Hold øje med feber og lad den lille blive i varmen, derhjemme indtil at feberen er overstået.
Og så får mor lige et knus på vejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. december 2010

DLM

yep en gang i hver lår nr 2 er stivkrampe vaccinen. jeg vil anbefale at du spørger om de ikke giver dem begge 2 i rap, det gjorde de nemlig ikke ved min søn første gang og ville ha jeg skulle trøste først, men det synes jeg er synd så er det bedre at få det overstået med begge inden trøst. det gjorde jeg her 2 gang til 5 måneders vaccinen, det hjalp også at vifte med en genstand foran min søn så tog det 10 sec så var legetøjet mere spændende.

Anmeld

5. december 2010

MetteMTH

Mette. skriver:

Det er super hårdt!! Men bare rolig. Lille Malou skal nok tage det fint, så længe i er ved hende.

Emilie skreg 2 minutter efter, også var hun faktisk glad igen. Hun fik dog lidt feber, godt 38 om aftenen, men næste morgen var det væk. - Så en billig pris at betale for de kan blive meget syge ellers. Bare rolig, hun glemmer det hurtigt, selvom hun nok er sur lige mens og efter. Og forresten er det 1 stik i hvert lår - både den ved 3, 5 og 12 måneder.

Hvad gør jeg, hvis hun får feber? og skal jeg tage hendes temperatur i numsen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.