Hvilke kvaliteter hos en mor synes du er vigtige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. august 2008

Miamaja

Hvilke tanker har du gjort dig for at være en god mor og hvilke kvaliteter som mor vil du gerne have og er der noget du vil gøre anderledes end din egen mor?

Jeg gør mig mange tanker om hvad jeg synes er vigtigt i mødrerollen... Om man skal være fleksibel eller konsekvent med alting (er nok mere fleksibel foreløbigt), lade barnet gøre sine egne fejl og erfaringer eller guide dem hele tiden, smæk i numsen (nej tak men jeg fik da endefuld selv)...

Selv vil jeg gerne være interesseret i mit barn og hvad det oplever og tænker og sørge for at være der uden for mange forstyrrelser (tv, snakke i tlf osv) og gå til aktiviteter sammen med ham. det synes jeg selv jeg har manglet men det var nok en anden tid hvor man bare kunne gå ud og lege og beskæftige sig selv. selvfølgelig skal et barn kunne lege selv osv men jeg vil gerne have mit barn oplever at hvad han siger og foretager sig er interessant så han får en god selvfølelse og har empati for andre ved at jeg selv viser mit barn empati. det synes jeg er vigtigt.

det var så lige det jeg havde i første omgang:D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2008

Lullaby

Først og fremmest så vil jeg være anderledes end min mor. Det er helt klart motivationen bag min opdragelse. Hvad ville min mor gøre og så gøre det HELT anderledes. Min mor var meget hård og konsekvent. Jeg kan huske optil flere gange hvor hun har trådt på mig når jeg lå ned eller ydmygede mig. Sådan en mor vil jeg IKKE være. Jeg prøver ihærdigt ikke at blive sur når Izabella er pylret når hun er træt. Og prøver, at være konsekvent uden at være hård som min mor.

Jeg vil være sådan en mor der kommer til de små fodboldkampe der ikke betyder noget i det store billede og stå og heppe så sidelinien når mit barn er på vej med bolden. Trøste når der ikke bliver scoret.

Snakke når mit barn har brug for det. Skide være med madlavningen eller det tøj der trænger til at blive vasket.

Være sammen med mit barn når de kommer hjem fra skole og har masser af ting de vil fortælle og rent faktisk lytte.

Jeg vil ALDRIG lade mit barn blive mobbet gennem hele skolen. ALDRIG sige, at de bare skal "ignorere" det.

Jeg vil være en aktiv del af deres liv og sørge for de ved at de altid kan regne med mig.

Lære dem at klare sig selv. De skal lære at vaske tøj, købe ind til maden og lave den.

Jeg sørger for, at vi laver ting sammen så de ikke altid skal lege selv. Vi går til rytmik med Izabella og når Yazmin er stor nok skal hun også lave sådan noget med mor og far. Vi går tit ture, fodrer ænder, tager i zoo/tivoli osv.

Gør mit bedste for at lære mine børn empati og medfølelse. Det er vigtigt at de kan sætte sig ind i andres sted.

Puha, lidt tanker fra mig ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.