Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Tulle28

Snuffler25 skriver:

Hej

Jeg synes ikke du skal være nervøs for om du kan få tiden til at gå på din barsel! Det var jeg også nervøs for, da jeg er typen som var ved at gå i selvsving hvis jeg havde nogle fridage i træk og ikke havde planer alle dagene hehe...

Men jeg er blevet overrasket over hvor meget der er at se til når sådan en baby kommer! Det er sgu hårdt arbejde du!! Man er "på" HELE TIDEN! Så skal de skiftes, så skal de have mad, så skal de sove (det ka der gå laaang tid med i starten...! )

Det er faktisk først da Nicolaj blev en 4-5 mdr, at jeg syntes jeg fik mere "frie hænder" og fik lavet andre ting... det lyder mærkeligt, men det er sandt hehe. Tiden går hurtigt med at lave meget lidt.. havde gang i den hele tiden og når manden kom hjem og jeg fortalte om min dag, lød det bare af ingenting  Men det fyldte en hel dag..

Nu er Nicolaj 7 mdr og har fast formiddags og eftermiddags lur og dem nyder jeg hehe.. så læser jeg, ser tv eller sidder ved computeren.. gør rent, ordner vasketøj eller et eller andet.. - ka godt blive lidt kedeligt indimellem, fordi det er så "hjemme-gående-husmor-agtige" ting mange af de ting man laver... men det er som sagt først NU jeg oplever at ha det sådan hehe..

Sådan har det været for mig i hvert fald... - tror mange bliver overrasket over hvor meget arbejde der faktisk er i, at ha sådan en lille baby

Ønsker dig alt muligt held og lykke med det hele!

Præcis det samme her!

MEN nu går ts jo fra lidt før, allerede i uge 20. og der er dæleme længe til termin! Så kan godt forstå dine tanker. På den anden side, så nyd at du med god samvittighed kan gå og klø dig i måsen, det er en tid du aldrig får igen (og da slet ikke når du venter tvillinger)

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

DK

Måske kender JDM/sundhedsplejesken andre tvillingegravide, der ligesom dig skal gå hjemme i laaang tid inden ungerne bliver født? Det kunne være at du kunne mødes med nogen af dem? Altså lave en før-fødsels-mødregruppe?

Prøv da at spørge JDM/sundhedsplejsken om hun vil give dit nummer ud til nogen der evt. er interesserede? Eller lav et opslag og hæng i JDM konsultationens venteværelse? Måske er der en anden sygemeldt tæt på hvor du bor der også bare går og "keder sig"?

Knus og skøøøn barsel!

Anmeld

6. december 2010

Marco2

Jamen SKAL du gå på barsel i uge 20?

Er det ikke bare et tilbud? Så du evt. kunne fortsætte til din krop naturligt sagde fra? Evt på nedsat tid eller lignende?

Da jeg ventede min den første gik jeg ikke på barsel før 2 timer før jeg lå 4 cm åben på fødegangen.

Bestemmer man ikke selv om man vil gå på barsel før? Det er en ret men ikke et krav.

Ag

Anmeld

6. december 2010

ulleby

Marco2 skriver:

Jamen SKAL du gå på barsel i uge 20?

Er det ikke bare et tilbud? Så du evt. kunne fortsætte til din krop naturligt sagde fra? Evt på nedsat tid eller lignende?

Da jeg ventede min den første gik jeg ikke på barsel før 2 timer før jeg lå 4 cm åben på fødegangen.

Bestemmer man ikke selv om man vil gå på barsel før? Det er en ret men ikke et krav.

Ag

Det er et krav - det er fordi jeg venter enægget tvillinger og fordi jeg har en forkortet livmoderhals så for at kunen holde på dem skal jeg gå fra så lang tid før.  Har også et arbejde hvor der er fart over feltet.

Didde

Anmeld

6. december 2010

Marco2

ulleby skriver:

Det er et krav - det er fordi jeg venter enægget tvillinger og fordi jeg har en forkortet livmoderhals så for at kunen holde på dem skal jeg gå fra så lang tid før.  Har også et arbejde hvor der er fart over feltet.

Didde

Ja, så er det med at passe på dig selv og din krop så de bliver derinde så længe som muligt.

Men kan da sagtens sætte mig ind i at det godt nok er lang tid at skulle gå hjemme, når man er vant til fart over feltet. Men vent du bare at se. Pludselig er de der og tiden gik bare aaaalt for hurtigt

Held og lykke med tvillingegraviditeten.

AG

Anmeld

6. december 2010

ulleby

DK skriver:

Måske kender JDM/sundhedsplejesken andre tvillingegravide, der ligesom dig skal gå hjemme i laaang tid inden ungerne bliver født? Det kunne være at du kunne mødes med nogen af dem? Altså lave en før-fødsels-mødregruppe?

Prøv da at spørge JDM/sundhedsplejsken om hun vil give dit nummer ud til nogen der evt. er interesserede? Eller lav et opslag og hæng i JDM konsultationens venteværelse? Måske er der en anden sygemeldt tæt på hvor du bor der også bare går og "keder sig"?

Knus og skøøøn barsel!

Der skulle være tvillinge cafe i JDM centeret en gang om måneden - så det skal jeg helt klart prøve!

Så er der noget gravid gym., alle vores ekstra scanninger, undersøgelse mv., besøg ved læge og JDM og så skal der gøre klar og pludselig står jeg nok emd de damer i armen

Mange tak og krammer til dig

Anmeld

6. december 2010

ulleby

Tulle28 skriver:

Præcis det samme her!

MEN nu går ts jo fra lidt før, allerede i uge 20. og der er dæleme længe til termin! Så kan godt forstå dine tanker. På den anden side, så nyd at du med god samvittighed kan gå og klø dig i måsen, det er en tid du aldrig får igen (og da slet ikke når du venter tvillinger)

Knus Tulle

Har også lidt på fornemmelsen at jeg bare burde nyde det, læse nogle voksen bøger inden alt kommér til at dreje sig om børn, få gjort rent og bygge min rede

Men det er lang tid og dejligt at hører at folk godt kan følge en.

Krammer til dig

Anmeld

6. december 2010

ulleby

Marco2 skriver:

Ja, så er det med at passe på dig selv og din krop så de bliver derinde så længe som muligt.

Men kan da sagtens sætte mig ind i at det godt nok er lang tid at skulle gå hjemme, når man er vant til fart over feltet. Men vent du bare at se. Pludselig er de der og tiden gik bare aaaalt for hurtigt

Held og lykke med tvillingegraviditeten.

AG

Dete r nemlig det - så ikke helt med min gode vilje. Men lytter til hvad de siger - for de må vide hvad de taler om

Tak skal du have

Anmeld

6. december 2010

tb

Søde, nyd den tid du har hjemme  jeg gik jo fra noget tidligere... selvfølgelig har nogle dage været lange og man har bare ikke haft energi til en skid (selvom man intet har lavet ).. men lige pludselig så står du med dine guldklumper i armene... og så flyver tiden bare afsted!!

det er helt vildt at jeg allerede skal på arbejde om 1 måned.. nu kommer du jo selvfølgelig til at holde noget længere barsel end mig (i får jo nok at se til ).. men må så os indrømme at jeg glæder mig lidt til at komme på job igen..

men tror nu nok du skal få tiden til at gå

knus

Anmeld

6. december 2010

ulleby

tb skriver:

Søde, nyd den tid du har hjemme  jeg gik jo fra noget tidligere... selvfølgelig har nogle dage været lange og man har bare ikke haft energi til en skid (selvom man intet har lavet ).. men lige pludselig så står du med dine guldklumper i armene... og så flyver tiden bare afsted!!

det er helt vildt at jeg allerede skal på arbejde om 1 måned.. nu kommer du jo selvfølgelig til at holde noget længere barsel end mig (i får jo nok at se til ).. men må så os indrømme at jeg glæder mig lidt til at komme på job igen..

men tror nu nok du skal få tiden til at gå

knus

Ved godt jeg burde skamme mig og bare nyde min voksen tid og huske at dyrke motion og spise sundt

Nej tror da du har gået hjemme længere end jeg kommer til - men hatten af for du fik det til at gå

Skal bare lige ind i en rytme så kommer det nok af sig selv.

Krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.