julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. december 2010

camillakrath

Hej skønne kvinder,

Jeg har læst en masse herinde og har også snakket med mine veninder. Mange får dårlig samvittighed hvis de ikke kan købe store gaver. Købe det folk måske lige ønsker sig. og især til børnene.

Sådan havde jeg det også i starten, men er selv på kontanthjælp og jeg ELSKER julen. Min familie støtter mig/os i ikke at købe en masse, da vi så ikke råd til at leve.

Derfor har jeg i år købt servietter, lys, lidt slik osv. Det skaber ligeså stor glæde i min familie.

De mindste ønsker sig jo altid store ting fra BR, dyrt legetøj osv. Men de blir ligeså glade for et spænde jeg selv har lavet, eller en lille ting fra brugsen.

Jeg synes man er en fantastisk mor selvom man ikke har råd til store legesager osv. En lille ting glæder de små ligeså meget <3

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

9510

camillakrath skriver:

Hej skønne kvinder,

Jeg har læst en masse herinde og har også snakket med mine veninder. Mange får dårlig samvittighed hvis de ikke kan købe store gaver. Købe det folk måske lige ønsker sig. og især til børnene.

Sådan havde jeg det også i starten, men er selv på kontanthjælp og jeg ELSKER julen. Min familie støtter mig/os i ikke at købe en masse, da vi så ikke råd til at leve.

Derfor har jeg i år købt servietter, lys, lidt slik osv. Det skaber ligeså stor glæde i min familie.

De mindste ønsker sig jo altid store ting fra BR, dyrt legetøj osv. Men de blir ligeså glade for et spænde jeg selv har lavet, eller en lille ting fra brugsen.

Jeg synes man er en fantastisk mor selvom man ikke har råd til store legesager osv. En lille ting glæder de små ligeså meget <3

Knus

Anmeld

4. december 2010

FætterGuf

camillakrath skriver:

Hej skønne kvinder,

Knus

Sys du har så ganske ret i det du siger, men så er der jo nogle som kun vil ha de store dyre gaver til deres børn. De får jo sikkert osse en masse andre gode ting i løbet af året.

Børene får jo ikke kun en gave til jul, de får jo rigtig mange gaver fra resten af familien og de kan jo ikke huske hvem de får deres gaver fra.

Men som du siger...lidt har osse ret

Anmeld

4. december 2010

Carina1977

Du har helt ret  min søn forventer heller ikke det helt store.

Faktisk sagde han ret impulsivt til mig igår: Mor, julen drejer sig om at være sammen og hygge sig med sin familie

Smukke ord at sige, når man kun er 10 år

Anmeld

4. december 2010

camillakrath

Ej hvor smukt og sødt sagt.

Fantastisk at han ytrer det. Tror desværre mange glemmer det

Anmeld

4. december 2010

Carina1977

camillakrath skriver:

Ej hvor smukt og sødt sagt.

Fantastisk at han ytrer det. Tror desværre mange glemmer det

Ja og det er bare så ærgeligt, for julen er efterhånden bare begyndt at handle om penge. For mig at se er det jo aldrig det der skal være det vigtigste. Og jeg tror helt bestemt på at hvis man som forældre tager det meget afslappende med julegaverne, så har børnene det også fint med det, og forventer ikke det store. Nogen gange glemmer vi også at fortælle børnene, hvad julen i virkeligheden handler om. Jeg har det indtryk at mange børn/unge mennesker, synes at gaverne er det vigtigste. og det er jo egentlig ret trist

Anmeld

4. december 2010

Snefnug1984

Super godt sagt. Børnene forventer jo ikke store gaver - det er jo ofte forældrene selv der skaber denne situation og ikke mener, at børnene har en god jul, hvis ikke de får den største ting fra BR til 500 kr.

Men husk, at det er tanken der tæller Der er kun os selv til at skabe ræset og al stressen.. Man skal også huske på, at børn jo ofte får rigtig mange gaver af hele familien...

Anmeld

4. december 2010

B&J

Min søn ved jo slet ikke hvem gaven er kun om det er spænde eller ej men det der nok er mest spænde er gave båndet hihihih han er 9mdr men han får jo ikke kun gaver af os men også fra mine søskende min mor 2 onkler en moster og min mors kæreste så der er mange gaver...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.