Dele værelse eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. december 2010

RumlesMor

Herhjemme bor vi i lejlighed, og har 2 værelser til børnene. Det ene er et lille kammer (ca. 6 m2) og så et reelt værelse der nok er dobbelt op (altså 11-12 m2).

Vi har 2 børn. En datter på 4 år, og så vores søn der er knap 8 mdr. Den lille sover selvfølgelig stadig ved os, og derfor er der ikke indrettet noget værelse til ham endnu. Men det skal vi snart igang med, og vil jo gerne udnytte pladsen bedst muligt?

Vi har snakket lidt om at det lille kammer kunne være et fælles soveværelse for børnene (evt. køjeseng) og så kunne de bruge det store værelse til legeværelse.

Den store pige er selv meget opsat på at sove sammen med lillebror, men omvendt ved jeg ikke hvordan de ville klare at dele legeværelse 2-3 år ud i fremtiden??

Nogen erfaringer eller meninger om dette?

Har selv en god fornemmelse ved at have børnene sovende i samme værelse, så de ikke ligger alene i hver deres værelse. Det giver en god tryghed, og jeg var selv glad for at sove ved min søster. Men er det anderledes når det er søster/bror og ikke søster/søster???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

SpunkenJo

Ingen efaringer. Men havde jeg jeres indretning af bolig ville jeg gøre som du selv foreslår. Dele sovepladsen og så have et stort og dejligt legeværelse

Når/hvis der kommer en nr. 2 er løsningen her at der skal deles værelse uden mulighed for at skille leg fra sov desværre.

Lyder som en optimal løsning hos jer

Anmeld

4. december 2010

tinasmor

har heller ingen erfaring men synes det lyder som en god ide. Hvis der om 2-3 år skal laves om, så gør i det jo bare der. Der skulle jo alligevel til at laves lidt om (fra babyværelse til lidt større værelse) så lyder som en god ide du har nu. Mht forskel på søskende, så læste jeg for ikke så længe siden, at når det er pigen der er ældst at der så generelt er mindre konklikter end hvis det er omvendt.

Anmeld

9. december 2010

RumlesMor

Tak til dem der har svaret.

Jeg opper den lige engang, for at høre om der er flere synspunkter?

Anmeld

9. december 2010

Valle81

RumlesMor skriver:

Herhjemme bor vi i lejlighed, og har 2 værelser til børnene. Det ene er et lille kammer (ca. 6 m2) og så et reelt værelse der nok er dobbelt op (altså 11-12 m2).

Vi har 2 børn. En datter på 4 år, og så vores søn der er knap 8 mdr. Den lille sover selvfølgelig stadig ved os, og derfor er der ikke indrettet noget værelse til ham endnu. Men det skal vi snart igang med, og vil jo gerne udnytte pladsen bedst muligt?

Vi har snakket lidt om at det lille kammer kunne være et fælles soveværelse for børnene (evt. køjeseng) og så kunne de bruge det store værelse til legeværelse.

Den store pige er selv meget opsat på at sove sammen med lillebror, men omvendt ved jeg ikke hvordan de ville klare at dele legeværelse 2-3 år ud i fremtiden??

Har selv en god fornemmelse ved at have børnene sovende i samme værelse, så de ikke ligger alene i hver deres værelse. Det giver en god tryghed, og jeg var selv glad for at sove ved min søster. Men er det anderledes når det er søster/bror og ikke søster/søster???

Hejsa:0)

Det tror jeg sagtens de kan i de næste 2-3 år uden problemer:0) De har ikke brug for deres egen rum endnu i den forstand, og får storesøsterbrug for tid alenepå værelset,så er lillebror så lille at mor må sige at nu kan du ikke være derinde ligenu,du kan lege i stuen.

Tror som også de kunne dele længere, der hvor jeg tror skellet kommer først er når storesøster starter i skole og skal have legekammerater med hjem, så vil hun nok gerne have sit eget og de helt og holdent kan lukke døren til hendes værelse:0)

Knus

Anmeld

9. december 2010

Cris

Jeg vil helt sikker, at mine børn deler værelse så længe man kan. Jeg vil, at mine børn deler også den oplevelse med at gå i seng sammen og sige godnat og så god morgenen. De skal vokse meget sammen og blive tæt på hinanden, jeg gider ikke så meget, at der er mere og mere afstand fra dem. Man kan altid prøve. Den lille er så lille, at han vil måske har det godt, hvis han ved, at der en i det mørke værelse, og storesøster bliver måske glad for at blive den store søster   Her hjemme leger de alligevel altid i stuen, så hvis der er ballade kan den lille lege i stuen sammen med jer og hun kan lege lidt i deres soveværelse (og faktisk har jeg læst, at det er blivet lidt ud af kontrol, at børnene skal have alle deres legetøj i deres værelse og at de skal lege i deres værelse, soveværelse skulle give den signal om ro og ikke så meget som en legetøjsbutik... Så rent Feng Shui og indre ro, ville de alligevel har det bedre med at rode i jeres stue) Jeg synes, at du skal prøve i en periode, at de deler værelse. De lærer hinanden bedre at kende og de lærer at dele!

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

RumlesMor skriver:

Kan da ikke se det skulle være noget problem..jeg synes da det er alle tiders løsning, når nu I ikke har mere plads.
og så længe de ikke er større er det da fint nok. Først når man kommer derhen hvor de nærmer sig præpuberteten, skal man til at se på privatlivets fred for begge køn.
Selvfølgelig er der noget, der hedder "dit og mit". Den lille skal respektere at den store har krav på at have sine "hellige" ting i fred for pilfingre, så der må I opfinde et eller andet, der kan sikre hendes rettigheder som den store, men ellers så lyder det da som en super løsning indtil videre.
Tænk på gamle dage hvor familer kunne leve med 8 børn i en 2-værelses. Så hvor der er hjerterum er der bestemt også husrum.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.