Pincetgreb hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.810 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. december 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Hvornår er det "Normal"  børn begynder at bruge pincetgreb når de skal spise selv??

Igår sidder Mathias og spiser med os andre ved aftensmaden. Jeg ligger nogen majs til ham, og lige så fint tager han dem med pincetgreb (tommelfinger og pegefinger) Tænkte at ej det er hvis bare held, men nu her da han sidder og får frugt skære jeg nogen manderiner ud til ham, og igen sidder han så fint og spiser selv og bruger pincetgreb...

Mindes Nicklas var noget ældre inden han begyndte med det. Har ALDRIG læst om hvornår børn skal kunne det og det, derfor spørger jeg nu jer. Hvornår er det normalt børn kan bruge pincetgrebet når de skal spise??

Mathias er 7½ mdr....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

CarinaSB

mener noah gjorde det da han var 8 mdr gammel :)

Anmeld

4. december 2010

Valle81

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Hvornår er det "Normal"  børn begynder at bruge pincetgreb når de skal spise selv??

Igår sidder Mathias og spiser med os andre ved aftensmaden. Jeg ligger nogen majs til ham, og lige så fint tager han dem med pincetgreb (tommelfinger og pegefinger) Tænkte at ej det er hvis bare held, men nu her da han sidder og får frugt skære jeg nogen manderiner ud til ham, og igen sidder han så fint og spiser selv og bruger pincetgreb...

Mindes Nicklas var noget ældre inden han begyndte med det. Har ALDRIG læst om hvornår børn skal kunne det og det, derfor spørger jeg nu jer. Hvornår er det normalt børn kan bruge pincetgrebet når de skal spise??

Mathias er 7½ mdr....

Kram

Tror det er meget forskelligt:0)

Ved ikke hvornår - Anton har kunne tage majs, ærter,cherios, minifras puder med pincetgreb i 2 mdr tid nu - han er lige blevet 8 mdr:0)

Knus

Anmeld

4. december 2010

Maise

dejligt fremmeligt barn du har  Hmm ja, Clara begyndte saå småt omkring 9 mdr på det. Hun har altid syntes at mad var aaddd at røre ved. nogengange er det pincetgrb og andre gange er det hele hånden. det svinger lidt. Clara elsker skemad, for det skal helst gå hurtigt og skovles ind. til gengæld kan jeg sætte mad på en gaffel, den tager hun og tager maden ind i munden. det synes hun er sjovt.

Anmeld

4. december 2010

serinasmor

jeg er egentlig ret sikker på at det har noget at gøre med om de er blevet madet i lang tid eller de får lov selv/selv vil  for får de selv lov er det jo lettere at øve sig

serina startede også tidligt med pincetgreb .. hvor tidligt kan jeg dog ikke helt huske

men vi har jo heller ikke fået lov at made hende .. hun VIL selv og der er ikke noget at gøre det gav en masse svineri .. men det hører jo med

serinasmor

Anmeld

4. december 2010

Mor til L&S

Jeg har fået et skema fra min SP og der står der 8-9 mdr.

Anmeld

4. december 2010

B&J

Daniel var 7mdr da han gjorde det og ej hvor ser det sjovt ud

Anmeld

4. december 2010

Klumpe-dumpe

Min datter kunne pincetgrebet, da hun var 4 mdr. men på det fin motoriske var hun også rigtig hurtig, hvor imod hun først kunne sidde selv da hun var knap 11 mdr.

Men det "normale" er mellem 8-9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.