Anonym skriver:
Jeg opretter dette ano, da jeg ikke vil at dem der kender mig, ved jeg har det sådan. 
Men hvorfor har jeg så svært ved at overlade mit barn på 8 mdr til andre (familie).?
Hvis vi en dag har besluttet at have en kæreste dag, så kan jeg bare ikke tænke på andet end om mit barn har det godt, får det mad h*n skal, får sovet osv osv..
Hvordan gir jeg lidt slip, og nyder min kæreste (som er far til barnet)?
Jeg har jo også selv lidt godt af, at komme ud uden baby.
Håber på gode råd og erfaringer. 
Hej med dig
Min datter er 7 mrd næste weekend. og jeg ved godt hvordan du har det.
For en måned siden startede hun i vuggestue, og jeg har kæmpet med mine tanker hver dag. Jeg føler ikke, at jeg har kunnet slappet af. Jobbet skulle gerne hjælpe på det, men der går nok noget tid, før jeg for alvor ikke har de tanker.
Du kan nok ikke gøre noget, fordi det er dit instinkt som mor. Og du har været sammen med dit barn 24 timer i døgnet i 8 mrd., og 9 mrd i maven. Det er en naturlig adskillelse, som kommer nu - men det er en lang process som du og baby skal igennem.
Jeg er 100% sikker på, at baby har det godt, når du lader familie eller andre passe - så jeg vil æde min gamle hat på, at du sagtens kan slappe af, nye maden på en restaurant med kærsten, og bare hygge igennem. Så når du får dit barn hjem igen, er du fuld af overskud igen.
Men det tager nok et par gange, før du har det sådan. Så første gang er noget lort, anden er ligeså - måske 3 gang er bedre. Så mit råd til dig er, at få baby passet oftere, så du vender dig til tanken og kan få syn for sagen, at baby har det godt. Mange gange er det, det som det handler om.
Håber, det lykkes for dig.
Knus