Lege selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. december 2010

2721

Okay, ved ikke helt om jeg kan få det forklaret ordentligt men prøver
Hvor længe og hvor meget er det okay at lade den lille være alene på legetæppet/gulvet?
Kan ikke finde ud af om jeg skal være mere om ham eller der er okay han ligger og leger med sig selv. Han ligger og snakker og piller, hiver og leger med div. ting eller sine ben/fødder. Han er glad og græder ikke eller noget. Og virker ovenud tilfreds med bare at være sig selv. Men bliver han understimuleret af det?
Jeg sidder lige ved siden af og taler til ham i ny og næ og er der når han "kalder". Men han kan snildt ligge 15-20 min selv.

Burde jeg være noget mere med i hans hygge eller er det ikke helt okay han får lov at være sig selv og lave det han har lyst til?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

LinLin

Det får Adam også lov til om morgenen - så længe han gider! Det giver mig nemlig tid til lidt morgenhygge med storebror

Adam er knapt 3 mdr...

Anmeld

3. december 2010

2721

DAs mor skriver:

Det får Adam også lov til om morgenen - så længe han gider! Det giver mig nemlig tid til lidt morgenhygge med storebror

Adam er knapt 3 mdr...

Okay, jamen så er der jo nok intet galt i det
Charlie er lidt over 5 mdr og det har taget laaaaang tid for ham at kunne ligge alene men nu elsker han det i perioder så længe han hele tiden kan se mig

Anmeld

3. december 2010

Janni85

Mine drenge fik altså også lov til at ligge og lege selv.. og de kunne også ligge i 15-20 minutter. Hvis jeg var ved at skifte eller bade den ene, så lå den anden jo og lege og hyggede sig  Tror bestemt ikke at de tager skade af at ligge alene, så længe de kan "mærke" at man er der og kommer når de "kalder"  Tror nu også at det er sundt at han kan lege alene og ligge og hygge sig

Anmeld

3. december 2010

2721

Janni85 skriver:

Mine drenge fik altså også lov til at ligge og lege selv.. og de kunne også ligge i 15-20 minutter. Hvis jeg var ved at skifte eller bade den ene, så lå den anden jo og lege og hyggede sig  Tror bestemt ikke at de tager skade af at ligge alene, så længe de kan "mærke" at man er der og kommer når de "kalder"  Tror nu også at det er sundt at han kan lege alene og ligge og hygge sig

Ja det er jo også det jeg tænker. Men samtidige er jeg så bange for at "forsømme" ham eller at han oplever følelsen af at være alene. Og det er jo egentlig nok noget pjat, men tænker meget over det

Anmeld

3. december 2010

DLM

min søn er også lidt over 5 mdr. han får også lov til at ligge på legetæppet så længe han gider. det kan han  sagtens i 30-40 min både på maven og ryggen og "snakket" med mig ind i mellem også. indtil han laver hans "nu gidder jeg ikke mere mor" lyde

Anmeld

3. december 2010

2721

DLM skriver:

min søn er også lidt over 5 mdr. han får også lov til at ligge på legetæppet så længe han gider. det kan han  sagtens i 30-40 min både på maven og ryggen og "snakket" med mig ind i mellem også. indtil han laver hans "nu gidder jeg ikke mere mor" lyde

Dejligt og vide der er helt normalt
Føler mig nemlig altid som en forfærdelig mor når jeg gør det

Anmeld

3. december 2010

DLM

Puslingen skriver:

Ja det er jo også det jeg tænker. Men samtidige er jeg så bange for at "forsømme" ham eller at han oplever følelsen af at være alene. Og det er jo egentlig nok noget pjat, men tænker meget over det

så kænge han kan høre/se/mærke du er der har han det fint. han bliver jo også stimuleret bare ved at være en del at din hverdag. at være med i køkkenet er mega spændende her og se mor lægge vasketøj sammen er også interessant.

Anmeld

3. december 2010

2721

DLM skriver:

så kænge han kan høre/se/mærke du er der har han det fint. han bliver jo også stimuleret bare ved at være en del at din hverdag. at være med i køkkenet er mega spændende her og se mor lægge vasketøj sammen er også interessant.

Ja det er jo rigtig nok

Anmeld

3. december 2010

Janni85

Puslingen skriver:

Kan godt forstå dig - så´n har jeg også haft det. Men jeg fik jo to og hver enkelt barn skulle jo havde hyggetid ved pulsebordet og i badet, så de måtte bare ligge og lege selv og det virker ikke som om de har taget skadet af at ligge lidt selv  

Hvis nu du have et barn som kunne ligge hele dagen uden at brokke sig og du bare lod det ske, ja, så tror jeg at barnet bliver understimuleret og vil føle sig forsømt  

Tror bestemt ikke at du skal bekymre dig  Er sikker på at din dejlige dreng nyder han´s "alene-tid" med leg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.