Så kom vi endelig videre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. december 2010

kvinde84

Hejsan piger, nu føler jeg det er på tide for mig at tune ind på baby.dk igen efter laang pause.

Er lige kommet hjem fra sygehuset, hvor vi endelig er kommet videre til ba.behandling  Jeg synes selv at vi skulle være blevet henvist sidste gang jeg var til samtale (i april), men hun ville have os at prøve en tid til, selvom min kæreste har mega dårlig sædkvalitet, og vores chance er slim to nada.

Vi bor på færøerne, og jeg synes helt ærlig ikke at man på sygehuset her bliver mødt med nogen forståelse for hvad det er man skal igennem (det har jeg også hørt fra andre). Og så er det også lige den detalje, at de ikke ved en skid om en skid når det kommer til ba.behandling. Så jeg fik svaret "det har jeg ikke svar på" mange gange i dag Men men, det må man så tage med stiv arm og fatte mod.

Så er det jeg gerne vil spørge:

Vi bliver henvist til rigshospitalet. Hvor lang tid skal vi forvente der går til vi kan begynde behandlingen? Er der lang venteliste?

Hvilke bivirkninger kan man forvente at opleve, når man tager hormonerne i forb. med forløbet?

Tak i forvejen, også for denne dejlige side, hvor man kan dele af sine bekymringer og erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

kvinde84

Ej... hvorfor ser det sådan ud

Anmeld

3. december 2010

kvinde84

rettet

Anmeld

3. december 2010

otlitrom

Systemet på Færøerne er desværre mangelfuldt på mange måder... Jeg er selv forlovet med en færng, og har familie der har haft samme problemer som I. De endte i Island i behandling, desværre uden gevinst.

Jeg håber at I snart kan komme til ved Rigshospitalet, men hvor lang tid der er på ventelisten ved jeg desværre ikke. Den kan desværre godt være lidt lang for tiden, da mange har skyndt sig at melde sig til i de seneste måneder, i håb om at undgå brugerbetalingen. Men jeg håber ikke I kommer til at mærke noget til det!! Vi har selv gået i Brædstrup, så det er et meget mindre sted, så jeg kan desværre ikke svare.

Ang. bivirkninger, så er det meget individuelt. Jeg fik næsesprayen Synarela til nedregulering i et langt ICSI-forløb. Det blev jeg meget træt af, og jeg fik ondt i hovedet og var forkvalmet af smagen. Dette kunne dog afhjælpes af tyggegummi.

Derefter fik jeg gonal-f til at stimmulere dannelsen af æg. Jeg blev utrolig oppustet af de indsprøjtninger, og blev øm i underlivet, da jeg dannede rigtig mange æg!! Du må gerne sendre en besked, hvis du vil se mit album. Jeg har lagt mavebillede ud af før og efter hormonbehandling, så har du måske lidt at forholde dig til.. Men kun hvis du har lyst

Ægløsningssprøjten mærkede jeg ikke det store til. Det nev lidt i underlivet, da æggene selvfølgelig løsnede sig af det..

Det værste jeg mærkede i forbindelse med behandlingen var overstimmulering, 5 dage inden jeg skulle have taget graviditetstesten. Da jeg var gravid dannede min krop hormoner på højtryk, og det gik ind og "forstyrrede" det som klinikken havde haft gang i med medicinen. Min mave udspilede sig derfor, og jeg tog 6 kg væske på på rekordtid (et døgn eller to). Det var meget pinefuldt, og jeg besvimede næsten af smerte. Men dette vil Rigshospitalet gøre alt hvad de kan for, at du IKKE kommer til at opleve!! Jeg har simpelthen bare reageret for godt på behandlingen.....

Jeg ønsker Jer al mulig held og lykke!! Har I fået noget stillet i udsigt? Hvilken behandlingsform I kan få? Eller aner de heller ikke noget om det på Færøerne?

Anmeld

3. december 2010

kvinde84

Nej desværre, vi spurgte om, hvad slags behandling vi kunne forvente at skulle igennem, men det kunne hun så ikke sige noget om

Men jeg har faktis hørt om en der har oplevet noget lignende so dig, med mega væskesamling, hun kunne ikke klare at sidde ned pgs smerter og bare - fuld mave. Det lyder ikke så godt, men det er måske heller ikke noget alle oplever?

Men jeg kunne da godt tænke mig at se nogle billeder

Anmeld

3. december 2010

otlitrom

Hvordan ser det ud med din kærestes sædkvaliett? Har I fået et tal på, hvor nedsat den er? Min kærestes tal er nede på 250.000, og det er lavt. Derfor fik vi tilbudt den behandling der hedder ICSI, også kaldet microinsemination, hvor de befrugter ægget manuelt med en sædcelle. Og det lykkedes i første forsøg, så det kan lade sig gøre.

Det med overstimmuleringen er det ikke alle der oplever!! Slet ikke! Men nej, det lyder ganske rigtigt med hende du beskriver. Sådan havde jeg det også

Jeg sender dig koden i en pb

Anmeld

3. december 2010

oo

jeg kan se at Kitty har givet lange svar om bivirkninger, så jeg vil bare skrive om ventelisten på rigshospitalet min søster skal i behandling derinde nu her og de har fået afslag denne måned, men har samtidig fået at vide, at de højst får to afslag før de kommer til, så det lyder til at der KAN være ventetid, men ikke frygtelig lang ventetid

Anmeld

3. december 2010

kvinde84

Ej hold kæ*t hvor er den vokset, men på den anden side, så har jeg altid mega oppustet mave (så det næsten gør ondt), når jeg har været en ordentlig bytur Så den overlever man, hvis det er det der skal til 

Ang. sædkvaliteten. Vi har fået lavet 4 test. Den første viste 2,5 mio, og de tre andre 7 mio, men af dem er over halvdelen døde, og motiliteten på resten er på 1, dvs det dårligste Så jeg er i tvivl om vi kan gennemgå ivf. En anden ting de ikke vidste heroppe var, om de behøvedes at tjekke for, om mine ægledere var lukkede.

Anmeld

3. december 2010

kvinde84

Tjuhl skriver:

jeg kan se at Kitty har givet lange svar om bivirkninger, så jeg vil bare skrive om ventelisten på rigshospitalet min søster skal i behandling derinde nu her og de har fået afslag denne måned, men har samtidig fået at vide, at de højst får to afslag før de kommer til, så det lyder til at der KAN være ventetid, men ikke frygtelig lang ventetid

Ok, det lyder da ikke så ringe, så er bare at håbe på at vi kan komme til snart

Ellers vil jeg sige tillykke med jeres lille mirakel  Håber på at få et selv snart  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.