Systemet på Færøerne er desværre mangelfuldt på mange måder... Jeg er selv forlovet med en færng, og har familie der har haft samme problemer som I. De endte i Island i behandling, desværre uden gevinst.
Jeg håber at I snart kan komme til ved Rigshospitalet, men hvor lang tid der er på ventelisten ved jeg desværre ikke. Den kan desværre godt være lidt lang for tiden, da mange har skyndt sig at melde sig til i de seneste måneder, i håb om at undgå brugerbetalingen. Men jeg håber ikke I kommer til at mærke noget til det!! Vi har selv gået i Brædstrup, så det er et meget mindre sted, så jeg kan desværre ikke svare.
Ang. bivirkninger, så er det meget individuelt. Jeg fik næsesprayen Synarela til nedregulering i et langt ICSI-forløb. Det blev jeg meget træt af, og jeg fik ondt i hovedet og var forkvalmet af smagen. Dette kunne dog afhjælpes af tyggegummi.
Derefter fik jeg gonal-f til at stimmulere dannelsen af æg. Jeg blev utrolig oppustet af de indsprøjtninger, og blev øm i underlivet, da jeg dannede rigtig mange æg!! Du må gerne sendre en besked, hvis du vil se mit album. Jeg har lagt mavebillede ud af før og efter hormonbehandling, så har du måske lidt at forholde dig til.. Men kun hvis du har lyst 
Ægløsningssprøjten mærkede jeg ikke det store til. Det nev lidt i underlivet, da æggene selvfølgelig løsnede sig af det..
Det værste jeg mærkede i forbindelse med behandlingen var overstimmulering, 5 dage inden jeg skulle have taget graviditetstesten. Da jeg var gravid dannede min krop hormoner på højtryk, og det gik ind og "forstyrrede" det som klinikken havde haft gang i med medicinen. Min mave udspilede sig derfor, og jeg tog 6 kg væske på på rekordtid (et døgn eller to). Det var meget pinefuldt, og jeg besvimede næsten af smerte. Men dette vil Rigshospitalet gøre alt hvad de kan for, at du IKKE kommer til at opleve!! Jeg har simpelthen bare reageret for godt på behandlingen.....
Jeg ønsker Jer al mulig held og lykke!! Har I fået noget stillet i udsigt? Hvilken behandlingsform I kan få? Eller aner de heller ikke noget om det på Færøerne?

Anmeld