Juleindsamlinger: guf for den dårlige samvittighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Dinna88

lotchen skriver:

Giv ham et par handsker fra Genbrugeren Jeg giver også nogle gange dem med Hus Forbi en bolle og en lille cacao

Ja. Det kunne jeg jo gøre. Men jeg kan nu ikke se hvorfor han ikke skulle have råd til nogle. Det der nager mig mest er nogle af de folk der afviser ham på den hårde måde. Jeg smiler ALTID til ham og afviser ham pænt, mens nogle ikke en gang gider at kigge på ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

klmf

Dinna88 skriver:

Ja. Det kunne jeg jo gøre. Men jeg kan nu ikke se hvorfor han ikke skulle have råd til nogle. Det der nager mig mest er nogle af de folk der afviser ham på den hårde måde. Jeg smiler ALTID til ham og afviser ham pænt, mens nogle ikke en gang gider at kigge på ham.

Ja, man kan altid sige pænt nej tak

Anmeld

4. december 2010

Lone Jakobsen

åh ja hvor jeg dog kender den.

jeg har i år købt 3 dyre julekaldendere fra små børn der banker på min dør en kold aften omkring spisetid.

jeg støtter gerne diverse formål, men behøver de komme op til jul allesammen.... det strækker vores økonomi bare ikke til

så alle der kommer hen til mig på gaden, skynder jeg mig at takke nej til, gerne inden de når helt hen til mig

Anmeld

4. december 2010

Kløver

lotchen skriver:

Har lige været på gågaden i Svendborg og har sagt nej til: 3 børn, der ville sælge julekort; Hus Forbi; Frelsens Hær + 2 andre jeg aldrig fik fat i hvad de de ville sælge. Alt sammen til et godt formål selvfølgelig...

Altså, jeg har givet 400 bobs  til Mødrehjælpen + lidt ekstra til Folkekirkens Nødhjælp udover den faste månedlige donation og har så besluttet at det må være det.

Men synes simpelthen jeg bliver mødt ALLE vegne med folk der samler ind og får sådan dårlig samvittighed over at sige nej! De kan jo ikke se at jeg allerede har givet... Men jeg når også bare et punkt hvor jeg simpelthen ikke orker at blive spurgt og sige nej (igen) mere....

Andre der prikket på skulderen af deres dårlige samvittighed nu på dagligt basis i julemåneden??

Jeg får altid dårlig samvittighed når jeg bliver stoppet og siger nej, også ved dørene, så er ikke kun i juletiden, men man møder flere ved jul, så der føles det jo ekstra slemt når der er mange at sige nej til

Der er jo så mange som vil have ens penge i julen, og vi har valgt, nogle enkelte vi vil støtte, og støtter dem hele året, for ellers kan man jo blive ved, det er jo alt fra sygdomme, og hospitalsklovne, til sygdom, død og ødelæggelse i andre lande, og sultne børn i afrika, selv bjørne, tigre og grundvandet i danmark vil have donationer 

Staten støtter jo meget gennem skatten, og når man så også selv giver må man have en grænse, og det hjælper mig lidt i tankerne mod den dårlige samvittighed, selvom man jo gerne ville kunne hjælpe alle, men man kan jo ikke hjælpe alle, uanset hvor meget man gerne ville

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.