Endnu et spg. til RI :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Loa

Endnu et spørgsmål til RI

SKAL det være pasteuriseret æggehvide jeg skal bruge, eller kan jeg godt bruge æggehviden fra et helt almindeligt æg?

(Manden var nemlig så kløgtig blot at købe almindelige æg med hjem.......... "Jamen er det ikke det samme?" )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

SussieThyssen

Endnu et spørgsmål til RI

SKAL det være pasteuriseret æggehvide jeg skal bruge, eller kan jeg godt bruge æggehviden fra et helt almindeligt æg?

(Manden var nemlig så kløgtig blot at købe almindelige æg med hjem.......... "Jamen er det ikke det samme?" )

Pga Salmonellafaren må man ikke bruge almindelige æg, hvis de skal indgå i fødevarer der ikke koges.
Så derfor skal det, der skal indgå æg i koges, steges eller bages, hvis det er almindelig æg.
Er det en fødevare, der ikke varmebehandles, hvor man bruge æg...det kan fx være til havregrynskugler, koldskål, is eller lignende..så skal man bruge pasteuriserede æg

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. december 2010

Loa

SussieThyssen skriver:

Pga Salmonellafaren må man ikke bruge almindelige æg, hvis de skal indgå i fødevarer der ikke koges.
Så derfor skal det, der skal indgå æg i koges, steges eller bages, hvis det er almindelig æg.
Er det en fødevare, der ikke varmebehandles, hvor man bruge æg...det kan fx være til havregrynskugler, koldskål, is eller lignende..så skal man bruge pasteuriserede æg

Kærligst
Sussie

Årh, selvfølgelig......  Tænkte nok der var en årsag til, der stod i opskriften det skulle være pasteuriseret æggehvide...... Iiih, nåh så må det blive næste omgang muffins der bliver pyntet med det, for nu er de nemlig færdigbagt

Tak for svar

Anmeld

3. december 2010

Snefnug1984

Loa skriver:

Årh, selvfølgelig......  Tænkte nok der var en årsag til, der stod i opskriften det skulle være pasteuriseret æggehvide...... Iiih, nåh så må det blive næste omgang muffins der bliver pyntet med det, for nu er de nemlig færdigbagt

Tak for svar

Du kan jo selv pasteuriserer det, ved at komme hvider og 2 SS vand i en kasserolle, sammen med 2 SS sukker og varme det op til 71 grader. Rør konstant og køl det hurtigt ned. Så er den klar til brug.

Anmeld

3. december 2010

Loa

Du kan jo selv pasteuriserer det, ved at komme hvider og 2 SS vand i en kasserolle, sammen med 2 SS sukker og varme det op til 71 grader. Rør konstant og køl det hurtigt ned. Så er den klar til brug.

Er det rigtigt?

Ej hvor smart, vidste jeg slet ikke

Tak

Anmeld

3. december 2010

Snefnug1984

Loa skriver:

Er det rigtigt?

Ej hvor smart, vidste jeg slet ikke

Tak

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=74.0

Du kan se det her

Anmeld

3. december 2010

Vidunderligeunger

du kan også koge noget vand i en gryde - lad det spilkoge, put ægget nedi gryden i 2 sekunder og op igen...

Det er på skallen at salmonellaen sidder

Anmeld

3. december 2010

Loa

BlyViol skriver:

du kan også koge noget vand i en gryde - lad det spilkoge, put ægget nedi gryden i 2 sekunder og op igen...

Det er på skallen at salmonellaen sidder

Iih hvor godt...... Tak

Anmeld

3. december 2010

N&J

Loa skriver:

Iih hvor godt...... Tak

Det er i hvert fald kokkerådet, gør vi også herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.