Masser af protein og gode fedtsyrer - PCOS og ernæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Viktoria86

Jeg spiser ikke kød hjemme, men spiser hvad jeg får serveret ude af både rødt kød, fugl og fisk i moderate mængder.Jeg er derfor ikke 100 % veganer, men er tiltrukket af livsstilen. Men nu hvor det rigtig er blevet vinter er udvalget af økologiske grøntsager noget begrænset og jeg synes det er svært at komme udenom de hurtige kulhydrater som ris (kun fuldkorn), majs, spelt o.lign. til mine hovedmåltider. Da jeg ikke har fået målt mit blodsukker/insulin-niveau ved jeg ikke hvor påvirket jeg er af min PCOS, men jeg går ud fra at jeg er i risikogruppen til insulinbetinget barnløshed og diabetes. Derfor vil jeg helst undgå alle former for hurtige kulhydraer. Her er mit dilemma så; skal jeg så til at spise en masse magert lyst kød, æg o.lign. for at få alt det jeg har brug for uden at skulle spise brød, pasta, ris og kartofler? Hvad er jeres erfaringer med PCO og kost? Og hvordan spiser i til hverdag - hvilke ændringer laver I i julen? På forhånd tak for jeres svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Sujan

Nu kender jeg ikke så meget til det, men evt bogen spis dig gravid som undgår mange af de ting du skriver og ellers søg på Google på opskrifter fra Lene Hansson. Hun undgår gerne kød i sine opskrifter og kan være du kan hente lidt inspiration der!!!

Anmeld

5. december 2010

otlitrom

Ved desværre ikke så meget om den slags.

Men nu sender jeg tråden op igen, og håber at nogen kan svare

Held og lykke med det hele!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.