Har vi en kommunikationsmedarb. jounalist eller andre der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Klumpe-dumpe

kan forklare mig, med skovle og spader, hvad lige en genre er i forhold til retoriske kompass?

Jeg sidder og skriver min eksamens opgave til en merkonom i kommunikation, jeg har lavet et fysisk produkt (en brochure) og er ved at skrive rapport om, hvordan jeg har lavet og hvilke tanker jeg har gjort mig ifh. produktet.

Jeg bruger det retoriske kompass, og der er et af punkterne jo genre, men jeg kan simpelthen ikke grave frem i min hjerne, hvad jeg skal skrive under dette punkt. Da det nemt falder over i sproget/fremstillingsformen.

Håber der er en, der kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Chewy

Hejsa,

Jeg vil da gerne komme med et bud

Genre er den overordnede ja genre for det fysiske produkt du har lavet, så det er i mine øjne noget om genren brochure, du skal skrive noget om. Hvad gør sig gældende ved en brochure, hvordan ved modtageren det er en brochure, hvad har du tænkt, da du lavede den for at modtageren genkender dette osv. Evt. noget med strukturen i brochuren - trækstruktur hedder det vidst

Var det et digt, og du skulle skrive om genren ville det jo være at fortælle, at du genkender genren som et digt...

Det er mit bud

Anmeld

3. december 2010

Klumpe-dumpe

Chewy skriver:

Hejsa,

Jeg vil da gerne komme med et bud

Genre er den overordnede ja genre for det fysiske produkt du har lavet, så det er i mine øjne noget om genren brochure, du skal skrive noget om. Hvad gør sig gældende ved en brochure, hvordan ved modtageren det er en brochure, hvad har du tænkt, da du lavede den for at modtageren genkender dette osv. Evt. noget med strukturen i brochuren - trækstruktur hedder det vidst

Var det et digt, og du skulle skrive om genren ville det jo være at fortælle, at du genkender genren som et digt...

Det er mit bud

Dit bud lyder nu vældig fornuftigt :)

Ved du om der kan være 2 genre i samme produkt (virksomhedskommunikation?)

Jeg tænker at brochuren er en reklame, som bliver markedsført via mail... (Giver det mening???)

Og træstruktur, se der var der noget der sagde bling på øverste etage ;)

Anmeld

3. december 2010

Chewy

Hmm, to genrer... Jeg ville nok mene, at en ting kun tilhører en genre. Hvis brochuren er en reklame, der bliver markedsført som direct mail er det vel også stadig kun en reklame? Jeg ville mene, at det så er reklamegenren, der er gældende

Anmeld

3. december 2010

Klumpe-dumpe

Chewy skriver:

Hmm, to genrer... Jeg ville nok mene, at en ting kun tilhører en genre. Hvis brochuren er en reklame, der bliver markedsført som direct mail er det vel også stadig kun en reklame? Jeg ville mene, at det så er reklamegenren, der er gældende

Arrrhhhh jeg tror jeg er med nu!!!!! (eller det viser sig jo snart om jeg var  

1000 tak for din tid og din hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.