Hvornår forsvinder kløe og vandet efter ks??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.058 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. december 2010

mullesmith2

Det er nu 15 dage idag siden at mine drenge kom til verden ved pks.

Jeg har stadig vand i benene og jeg klør helt afsindigt over hele kroppen, mest ben og arme. Jeg har kløet en del under graviditeten og regnede med det bare var den såkaldte graviditetskløe! Men kan det godt stadig bare være det når det klør endnu??

Hvordan var jeres ar efter kejsersnit? Hvor længe gik der før det groede helt sammen?

Mit ar er begyndt at væske en del og det er også begyndt at klø som jo er et godt tegn. Men det der med at det væsker sådan det syntes jeg ikke er så rart, det er også helt hårdt rundt om arret. Jeg var ved lægen i mandags og få fjernet de clips og hun sagde bare jeg skulle holde det godt rent og tørt og så ellers bare holde øje med det ikke bliver rødt og ømt. Men det gør nu ikke ondt og det er heller ikke rødt. Nå det var en længere forklarring om mit ar hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Tulle28

mullesmith2 skriver:

Jeg har stadig vand i benene og jeg klør helt afsindigt over hele kroppen, mest ben og arme. Jeg har kløet en del under graviditeten og regnede med det bare var den såkaldte graviditetskløe! Men kan det godt stadig bare være det når det klør endnu??

Hvordan var jeres ar efter kejsersnit? Hvor længe gik der før det groede helt sammen?

Mit ar er begyndt at væske en del og det er også begyndt at klø som jo er et godt tegn. Men det der med at det væsker sådan det syntes jeg ikke er så rart, det er også helt hårdt rundt om arret. Jeg var ved lægen i mandags og få fjernet de clips og hun sagde bare jeg skulle holde det godt rent og tørt og så ellers bare holde øje med det ikke bliver rødt og ømt. Men det gør nu ikke ondt og det er heller ikke rødt. Nå det var en længere forklarring om mit ar hehe.

Hmm det der med kløen ville jeg måske nok lige spørge barselsgangen eller egen læge om, det synes jeglyder lidt underligt?

Mit ar helede hurtigt udenpå (blev syet), men jeg har kunne mærke det længe indeni, næsten 6 mdr. Jeg har været ret øm i maveskindet ovenover, men det er helt forsvundet nu, efter 8 mdr.

Tror det er ret forskelligt, hvordan man heler...

Knus Tulle

Anmeld

3. december 2010

bonnie81

jeg blev syet indvendigt og limet udvendigt men mit væskede kun den allerførste dag, og så var det bare ømt og lidt hårdt men fik besked på at masseger det blidt  ofte med  E vitamin creme da det sku være godt og så var det øm et par mdr men nu er det ½ år siden og har ik mærket noget til det længe

Anmeld

3. december 2010

rup

Hej

Mit gik hurtigt væk. Jeg blev dog også indlagt en uge efter, da jeg fik en indfektion(staves) i såret. Jeg kan på hæftig medicin(drop 3 gange i døgnet) og var indlagt i 5 dage. Så tror jeg havde så mange andre smerter, at selve såret blev en lille smerte.

Men jeg kunne ikke have bukser på med lav talje i lang tid. Men det kan jeg i dag og min datter er 9 måneder.

Jeg havde ikke vand i kroppen, så det ved jeg ikke noget om.

Hilsen Rikke

Anmeld

3. december 2010

SussieThyssen

Vil da mene at du har lidt eftervirkninger som din lever slås med.
Så du burde lige få taget en blodprøve og få tjekket dine levertal. Hvordan ser din urin ud, og lugter den evt lidt??
Det kan også være dine nyrer, som er lidt påvirkede.
Jeg vil råde dig til at du lige giver dig selv en kraftig udrensning.
Drik 2-3 liter kamillete i døgnet i et par dage. Kamille renser kroppen for affaldsstoffer og hjælper både nyrer og lever med at udskille det hele, samtidigt med at det virker antiseptisk.
Kan du ikke så godt lide smagen, så bland kamille og grøn te. Grøn te virker desuden vanddrivende, så det vil også hjælpe dig med at komme af med vandet i kroppen.

Har du lært at lave venepunpeøvelser efter fødslen??
Du lægger dig på gulvet på ryggen med fodfladerne i gulvet og bukkede knæ.
Herefter tager du fat under knæet på det ene ben og løfter det op mod loftet.
Herefter vipper du i ankelleddet stille og roligt 10-20 gange mens du tæller.
Sætter benet ned og tager fat på det samme med det andet.
gentag øvelsen 5 gange til hvert ben 3 gange om dagen.
Efter gulvøvelsen rejser du dig op. Støt med den ene hånd ved en bordplade og vipper op og ned fra hæle til tåspidser 10 til 20  gange. gå nogle skridt almindeligt og gentag øvelsen.
Herefter går du stuen rundt nogle gange først på hælene og så på tæerne.

Disse øvelser hjælper de store benvener til at arbejde bedre med oppumpningen til hjertet, sådan at den overskydende væske fra dine ben og ankler lettere føres væk.

Vedr. dit ar så skal du en gang om dagen vaske det omhyggeligt med mild håndsæbe og tørre det grundigt. Herefter masserer du længe områddet med noget levertranholdigt creme, især omkring fortykningerne.
Efter massagen, tørrer du al overskydende fugt af.
Du kan evt lægge et stykke 3-lags gaze over som skal slutte helt tæt til aret og fæstner det med lidt klæbende hvidt plaster i hver ende unden for ar-området.
Skift det hvis det bliver fugtigt af sved og varme, men sørg for hele tiden at holde det stykke helt tørt.
Massagen vil stimulere blodtilførslen til området og sammen med levertrancremen som indeholder E-vitamin, vil det minimere arvævet og få aret til at skrumpe hurtige ind og hele bedre op.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. december 2010

Ryberg

Jeg ved ikke om det er det.... men jeg oplevede efter mit kejsersnit, at mine graviditets symptomer ikke forsvandt... jeg kunne stadig ikke lide mad og ja andre ting..

Snakkede med min SSP om det, og hun forklarede mig (ved ikk om det giver mening) .. at når man får kejsersnit, snyder man kroppen for en naturlig fødsel, og derved kan kroppen stadig tro at man er gravid, den har ikke registreret det endnu....

Ved mig forsvandt symptomerne først efter en måned....

Jeg væskede næsten ikke fra mit ar, jeg blev syet indvendig.. havde kun et sting i hver side jeg skulle have fjernet....

Anmeld

3. december 2010

Nadia&Daniel

mullesmith2 skriver:

Hos mig tog det lidt over 14 dage.. Hold k... det var træls (jysk), for jeg vågnede op om natten pga det..

Anmeld

3. december 2010

JustinsMoar

Jeg fik AKS.

Min kløe (fik graviditetskløe i uge 37, fødte 40+2) forsvandt lige efter fødslen!
- Jeg ville nok tage en snak med dem på sygehuset om det!

Mit ar blev hurtigt pænt, og i dag 1 år efter er det blevet meget udtyligt!

Anmeld

3. december 2010

saxa

Kløe kan jeg ikke svare på - men efter mit Aks forsvandt vandet i kroppen helt en uges tid efter. Jeg blev også clipset sammen, og mit ar kløede og væskede indtil jeg fik clipsene fjernet. Derefter har jeg masseret det når jeg har været i bad med lidt babyolie - og det er nu super fint 2½måned efter.. Og er slet ikke generende...

Anmeld

10. december 2010

regalprime

Utroligt SÅ meget forskel der er

Nå fik AKS og mit ar var ikk ømt eller noget. Men nu er jeg meget generet af det, og det er MEGET grimt!!!!!! Jeg er så ked af mit ar det er helt vildt!!! Det klør helt vildt, er bredt og sidder IKKE i trussekanten som jeg fik afvide det vil komme til De første 3 mdr gik jeg stadig i ventetøj for jeg var generet af hvis jeg have alm bukser på, for så gnavede det lige i såret. Og det er nu 4 mdr siden, og desværre ikk bedre. Jeg kan have alm bukser på, men det gør ondt og klør stadig extrem meget!!!!

ØV ØV er så træt af mit ar er SÅ grimt og træls!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.