Opdatering på grødstart med billeder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.462 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Vial

I forlængelse af min tråd i går vil jeg lige opdatere jer om dagen i går.

Jeg gik i krig med hirsegrød i går eftermiddags. De skulle bare have et par skefulde smagsprøve. Tror det endte med 10 til hver! Nøj, hvor de åd løs!

I går aftes lavede jeg så vælling. Marizenamel kogt op med vand og så mme pulver i svarende til det jævnede vand.

De åd hele flasken (ja, de æder så åbenbart ALT!). De blev begge puttet kl. 20. Viola har lidt svært ved det, og skal helst sidde til kl. 2130 i mine arme i gyngestolen (lidt øv!). Men vi gik alle til ro kl. 22. Jeg var meget spændt.

Viola vågnede som den første. Jeg kigger på uret 7.30!!! Altså HALVOTTE! Waaauv. Jeg vækker Alvin, så de kan få noget mad..

Hold da fast en succes. Nu må jeg lige se om det var begynderheld eller om de bare er gode til vælling.

Her nogle billeder fra i går.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

B&J

wow sååå fantastiak håber ikke det er begynderheld hos dig...

Anmeld

3. december 2010

LISBETH:-)

Det lyder helt fantastisk!!!!! Håber det varer ved så deres mor kan få lidt søvn.

Jeg bliver altså også nødtil at skrive: HOLD KÆFT hvor har du bare de dejligste smukkeste børn. Jeg er HELT solgt!!

Anmeld

3. december 2010

Lise

Opskrift på vælling, tak!

Super fedt - og dygtige lækre unger!

Anmeld

3. december 2010

AD

Skønne børn og skønne billeder!!!

Det kunne da kun tyde på at børnene trænger til noget mere at spise når de æder så meget!!! Jeg ville fortsætte som du gør nu - grød en gang om dagen og vælling til nat og så øge grødmåltiderne når deres maver har vænnet sig til det nye.

Ved godt din sundhedsplejerske sagde, at du skulle vente, men det ville jeg glemme alt om. Det er vigtigere at du har nogle børn der trives og ikke er sultne (og man skal ikke længere tilbage end 4 år, hvor vælling måtte gives ved 4 måneder og det samme med grød, men de er åbenbart blevet noget krakilske de sidste 4 år).

KH Dina

Anmeld

3. december 2010

Lone Jakobsen

he he, det er da en succes der vil noget

super lækre billeder af børnene

Anmeld

3. december 2010

Agnete

FANTASTISK...!!! Dejligt med succes  Hvor bliver de bare store, og hvor er de bare stadig skønne dine to børn

Kh Agnete

Anmeld

3. december 2010

CamillaSoefelt

Lise skriver:

Opskrift på vælling, tak!

Super fedt - og dygtige lækre unger!

Os opskrift på vælling til mig... Og wauw hvor fedt det gik så godt..

Anmeld

3. december 2010

Becks

KaMa skriver:

I forlængelse af min tråd i går vil jeg lige opdatere jer om dagen i går.

Jeg gik i krig med hirsegrød i går eftermiddags. De skulle bare have et par skefulde smagsprøve. Tror det endte med 10 til hver! Nøj, hvor de åd løs!

I går aftes lavede jeg så vælling. Marizenamel kogt op med vand og så mme pulver i svarende til det jævnede vand.

De åd hele flasken (ja, de æder så åbenbart ALT!). De blev begge puttet kl. 20. Viola har lidt svært ved det, og skal helst sidde til kl. 2130 i mine arme i gyngestolen (lidt øv!). Men vi gik alle til ro kl. 22. Jeg var meget spændt.

Viola vågnede som den første. Jeg kigger på uret 7.30!!! Altså HALVOTTE! Waaauv. Jeg vækker Alvin, så de kan få noget mad..

Hold da fast en succes. Nu må jeg lige se om det var begynderheld eller om de bare er gode til vælling.

Her nogle billeder fra i går.

WAUWWW hvor fedt!

Lækre unger og DYGTIGE

Anmeld

3. december 2010

Vial

CamillaSoefelt skriver:

Os opskrift på vælling til mig... Og wauw hvor fedt det gik så godt..

Det er ret let at lave:

Til et barn bringer man 2 dl vand i kog og tilsætter 2 tsk marizena mel (det man jævner sovs med - ikke det man drysser direkte i.. haha).

Så hælder man det på en sutteflaske lader det køle til stuetemperatur og tilsætter modermælkserstatningspulver, som svarer til mængden. Fx. så hældte jeg 150 ml på hver flaske og puttede 5 skeer pulver i og rystede.

Husk sutteflaske med lidt flere huller i end normal.

Hvis man kun ammer, så kan man nøjes med 1 dl vand som tilsættes 2 tsk marizenamel. Når det er kølet ned, så tilsætter man 1 dl modermælk.

Jeg har tænkt mig idag at købe rismel og prøve med det i stedet. Majsmel, som marizena består af er meget proteinfyldt. Tror rismel er lidt mildere. Mine børn har dog ikke reageret, men ingen grund til at deres små organer skal nedbryde mere end højst nødvendig, når de trods alt kun er knap 4 mdr.

Grunden til at det frarådes at bruge vælling, mos og grød før 6 mdr er, at modermælk ER det bedste og NOK for de fleste.

Før 4 mdr har leveren svært ved at nedbryde mineraler fra andet end mme og modermælk derfor skal man ikke give dem før 4 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.