CamillaSoefelt skriver:
Os opskrift på vælling til mig..
. Og wauw hvor fedt det gik så godt..
Det er ret let at lave:
Til et barn bringer man 2 dl vand i kog og tilsætter 2 tsk marizena mel (det man jævner sovs med - ikke det man drysser direkte i.. haha).
Så hælder man det på en sutteflaske lader det køle til stuetemperatur og tilsætter modermælkserstatningspulver, som svarer til mængden. Fx. så hældte jeg 150 ml på hver flaske og puttede 5 skeer pulver i og rystede.
Husk sutteflaske med lidt flere huller i end normal.
Hvis man kun ammer, så kan man nøjes med 1 dl vand som tilsættes 2 tsk marizenamel. Når det er kølet ned, så tilsætter man 1 dl modermælk.
Jeg har tænkt mig idag at købe rismel og prøve med det i stedet. Majsmel, som marizena består af er meget proteinfyldt. Tror rismel er lidt mildere. Mine børn har dog ikke reageret, men ingen grund til at deres små organer skal nedbryde mere end højst nødvendig, når de trods alt kun er knap 4 mdr.
Grunden til at det frarådes at bruge vælling, mos og grød før 6 mdr er, at modermælk ER det bedste og NOK for de fleste.
Før 4 mdr har leveren svært ved at nedbryde mineraler fra andet end mme og modermælk derfor skal man ikke give dem før 4 mdr.
Anmeld