Argh, hjælp mig...! Kage-krise :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. december 2010

K&S

Hjælp hjælp kære kagekvinder

Jeg forsøger at rulle marcipan ud, men det klistrer jo helt vildt til både bord og kagerulle, hvad kan jeg gøre?!

Og så skal jeg betrække en firkantet kage, det har jeg aldrig prøvet før, hvordan skal jeg gribe det an?!

Håber der er nogen kloge kvinder, der kan hjælpe mig

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Laila T

ved ikke om marcipan og fondant opfører sig ens... men jeg tager en skumgummi-vaskeklud og putter maizena inden i lukker med lidt gavebånd og duster så bordet med maizena inden jeg ruller ud. jeg ruller kun en vej ikke frem og tilbage og så tjekker jeg hver gang om det sidder løst under fondanten. du kan også give kagerullen en tur med maizena.

håber det var en hjælp

Anmeld

3. december 2010

Laila T

ups glemte at svare på firkantet kage.. du skal blot lade marcipanen falde ud over kanten og så lige så stille lade dine hænder varme det lige så stille ned over så får du en pæn overgang. ellers kan du vælge at folde det som hvis du pakker en firkantet pakke ind.

Anmeld

3. december 2010

Nemesis

Til marcipan ville jeg bruge flormelis, men ja de klistrer mere end fondant.

Når du skal glatte kagen skal du starte i hjørnerne og så hive/glatte ind mod midten af siderne.

:-) Sisse

Anmeld

3. december 2010

Snefnug1984

Man kan næsten ikke undgå at marcipan klistrer til bordet, så rul den ud mellem 2 lag bagepapir eller plastic, hvis du har det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.