Min SP siger det er meget normalt at flaskebørn begynder at afvise flasken. Begge mine har også gjort det.
Det jeg gjorde var at jeg respekterede når de sagde nej - tilbød dem flasken og hvis de ikke ville have den fjernede jeg den med det samme igen. Prøvede igen 5-10 minutter senere og afviste de den stadig stoppede jeg.
Efter næste lur, hvor jeg så ville give en flaske igen, gentog jeg det hele. Han skal nok spise, hvis han bliver sulten nok 
Jeg fik at vide af min SP at det skulle jeg bare fortsætte med i 24 timer, og hvis hun ikke frivilligt havde taget flasken inden da, skulle jeg gå til lægen, for så var der noget fyisisk i vejen.
Min store pige "gav op" efter 18 timer og efter det var der aldrig noget. Jeg blev mere opmærksom på at respektere hendes signaler - hvis hun ikke ville havde den, slap hun - men det var ret sjældent hun afviste flasken efter det.
Den lille var mere kompliceret, for hun VAR faktisk syg, og det har taget nogle måneder at få styr på det, men nu spiser hun normalt igen.
Anmeld