Ar efter hormonknopper + uren hud på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

hekran

Så skulle der gerne være før og efter billeder Håber det hjælper dig lidt. SOm du kan se, så er det stort set forsvundet på de sidste billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

hekran

VictorsMoar skriver:

Hej Marita.

Tak for dit svar.

Mmmm ja og nej, han får ikke rigtig længere de store hormon-knopper, i og med at jeg ikke ammer så meget længere.

Men desværre er arrene der stadigvæk, nogle som små almindelig fordybninger i huden, men også andre som er røde....  

Jeg MÅ erkende at jeg ikke har været super konsekvent med ovennævnte creme.. Er dog lige startet op igen, smører ham 2 gange om dagen, og kan måske allerede nu ane en lille forskel -men jeg ikke om det bare er forfi jeg gerne VIL se en forskel

Men ret interesandt at du fortæller om baby-acne.... Måske kan det jo også være det han har haft...?

Go' søndag

Det slog mig lige, at jeg hellere måtte citere et indlæg, så du kunne se billederne  Det er nok ikke et særligt aktuelt indlæg mere, nu når jeg nærmest har gravet det frem igen.

Anmeld

18. april 2011

VictorsMoar

Marita skriver:

Det slog mig lige, at jeg hellere måtte citere et indlæg, så du kunne se billederne  Det er nok ikke et særligt aktuelt indlæg mere, nu når jeg nærmest har gravet det frem igen.

Hej igen Marita

Tusind tak for dine billeder -det ligner nøjagtig Victors kinder... Hmm gade vide om det er børne-acne han har/haft/...? Jeg fik jo bare af vide af læge og sundhedsplejerske at jeg var forfængelig(!?)

Er virkelig glad for at se at din søns kinder nu, ser fine ud Håber også at Victors bliver fine.

Det var sødt af dig at bruge tid på at oploade billeder af din søn, vil nævne det overfor sundhedsplejersken, når hun kommer senere på måneden.

Anmeld

18. april 2011

hekran

VictorsMoar skriver:

Hej igen Marita

Tusind tak for dine billeder -det ligner nøjagtig Victors kinder... Hmm gade vide om det er børne-acne han har/haft/...? Jeg fik jo bare af vide af læge og sundhedsplejerske at jeg var forfængelig(!?)

Er virkelig glad for at se at din søns kinder nu, ser fine ud Håber også at Victors bliver fine.

Det var sødt af dig at bruge tid på at oploade billeder af din søn, vil nævne det overfor sundhedsplejersken, når hun kommer senere på måneden.

Jeg har jo været i din situation og var rigtig frustreret over at ingen tog mig seriøst og at jeg nærmest fandt ud af det selv. Der er ikke særlig meget information omkring det i Danmark, men hvis du googler det på engelsk (infantile acne) findes der lidt mere info.

Du er bestemt ikke forfængelig. Du er bare alene 

Det er ikke så nemt at tro på, at det går over, når det er værst, men billederne viser det og da min søn er lidt ældre end din kan det forhåbentlig give håb om betydelig forbedring! Hans ar kan stadig rødme, når han er varm eller rigtig sur (lidt som med storkebid), men det er jo hundrede gange bedre end udgangspunktet. På det første billede er Kristoffer 4 måneder og det sidste er vist taget da han var omkring 18 måneder.

Anmeld

20. april 2011

VictorsMoar

Marita skriver:

Jeg har jo været i din situation og var rigtig frustreret over at ingen tog mig seriøst og at jeg nærmest fandt ud af det selv. Der er ikke særlig meget information omkring det i Danmark, men hvis du googler det på engelsk (infantile acne) findes der lidt mere info.

Du er bestemt ikke forfængelig. Du er bare alene 

Det er ikke så nemt at tro på, at det går over, når det er værst, men billederne viser det og da min søn er lidt ældre end din kan det forhåbentlig give håb om betydelig forbedring! Hans ar kan stadig rødme, når han er varm eller rigtig sur (lidt som med storkebid), men det er jo hundrede gange bedre end udgangspunktet. På det første billede er Kristoffer 4 måneder og det sidste er vist taget da han var omkring 18 måneder.

Tak for al din information - ja, du har ret, har følt mig lidt alene med det, og følte egentlig også tilsidst at jeg nok bare var forfængelig.

Du har helt ret, Victors røde ar på kinderne blusser også op, når han får det varmt eller bliver lidt gal. Det lyder så ens!!!

Det er virkelig "rart" at høre én med samme historie, hvor det så er blevet bedre.

Tak fordi du har taget dig tid til de her indlæg

Anmeld

16. marts 2012

hekran

VictorsMoar skriver:

Tak for al din information - ja, du har ret, har følt mig lidt alene med det, og følte egentlig også tilsidst at jeg nok bare var forfængelig.

Du har helt ret, Victors røde ar på kinderne blusser også op, når han får det varmt eller bliver lidt gal. Det lyder så ens!!!

Det er virkelig "rart" at høre én med samme historie, hvor det så er blevet bedre.

Tak fordi du har taget dig tid til de her indlæg

Nu er det godt nok lang tid siden, men jeg tænkte jeg lige ville høre, hvordan det ser ud med Victors kinder

Kristoffer skal til lægen i dag og jeg håber han sender os videre til hudlægen. Han har fået nogle 'bumser' igen og det suger bare i min mave, da jeg synes han har ar nok. 

Jeg ved ikke, om lægen/hudlægen kan gøre noget ved det, men jeg er hans mor og bliver nødt til at gøre noget ved det. 

Det er måske ikke det bedste udgangspunkt for selvtillid at have ar på kinderne.

Jeg må indrømme, at jeg er bekymret... også for, hvordan hans akne kommer til at udarte sig, når han bliver teenager. Bare et lille bekymret hjertesuk fra mig.

Hvis man dog bare kunne 'give' sit barn selvværd, så ville alt være i orden! Jeg ved det ikke nytter at være bekymret på forhånd, men han er nu min lille søn, der skal have verdens bedste liv

Så jeg håber lægen kan komme med nogle beroligende ord, i det mindste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.