Jeg kunne ikke holde det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Miamaja

Jeg har jo leget med tanken om at blive vegetar, men paa vores ferie gik det helt galt. Vi havde en skon ferie med thanksgiving i Washington og saa gik turen videre til north carolina - Derefter overraskede manden os med flybilitter til FLORIDA- magen til spontanitet skal man lede laenge efter!! og Disneyland (billeder folger senere!).Jeg spiste kalkun til Thanksgiving og andet smagsfuldt men ikke vegetarisk, saa tror sorme ikke jeg helt kan holde det eller ogsaa skal jeg bruge noget ekstra tid til at kunne sige fra til de traditionelle maaltider jeg holder saa meget af

Det bliver maaske nok til at jeg spiser vegetarisk i perioder og ellers ikke, og det har jeg det egentligt fint med ogsaa selvom jeg ikke kan tilfoje den fornemme titel som vegetar til mig. Jeg synes klart jeg har haft det godt i kroppen, har mere energi og overskud naar jeg undlader at spise kod, saa det er helt sikkert at foretraekke. Paa den anden side vil jeg heller ikke undvaere alt hvad der horer til ved hojtiderne. Jeg elsker alt ved jul og thanksgiving og nytaar, ogsaa maden, saa det er det svaereste for mig.

Riiigtig god juuul og alt hvad der horer med af stakkels aender, grise og andet skont

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

lisesp83

Hvorfor vil du være vegetar, når nu du holder så meget af mad?

Og sikke en tur i har været på, hvor skønt med spontanitet.

Anmeld

2. december 2010

Diana...

lisesp83 skriver:

Hvorfor vil du være vegetar, når nu du holder så meget af mad?

Og sikke en tur i har været på, hvor skønt med spontanitet.

Hi hi vegetar spiser da også mad bare ikke kød 

Til TS: 

Jeg kan virkelig godt forstå du ikke kan undvære højtidernes mad det er bare så hyggeligt og lækkert, Ej nu bliver jeg helt sulten. 

Knus Diana

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

Miamaja skriver:

Jeg har jo leget med tanken om at blive vegetar, men paa vores ferie gik det helt galt. Vi havde en skon ferie med thanksgiving i Washington og saa gik turen videre til north carolina - Derefter overraskede manden os med flybilitter til FLORIDA- magen til spontanitet skal man lede laenge efter!! og Disneyland (billeder folger senere!).Jeg spiste kalkun til Thanksgiving og andet smagsfuldt men ikke vegetarisk, saa tror sorme ikke jeg helt kan holde det eller ogsaa skal jeg bruge noget ekstra tid til at kunne sige fra til de traditionelle maaltider jeg holder saa meget af

Det bliver maaske nok til at jeg spiser vegetarisk i perioder og ellers ikke, og det har jeg det egentligt fint med ogsaa selvom jeg ikke kan tilfoje den fornemme titel som vegetar til mig. Jeg synes klart jeg har haft det godt i kroppen, har mere energi og overskud naar jeg undlader at spise kod, saa det er helt sikkert at foretraekke. Paa den anden side vil jeg heller ikke undvaere alt hvad der horer til ved hojtiderne. Jeg elsker alt ved jul og thanksgiving og nytaar, ogsaa maden, saa det er det svaereste for mig.

Riiigtig god juuul og alt hvad der horer med af stakkels aender, grise og andet skont

Haha. Du er vist ikke vegetar er etiske årsager??

Jeg er veganer, og jeg må da sige at julen er lidt speciel når man sidder med anderledes mad end de andre, men det stopper nu ikke mig! Jeg laver man sauce på soya mælk dagen før og varmen den om aftenen osv. Så det kan lade sig gøre  

Anmeld

2. december 2010

lisesp83

Diana... skriver:

Hi hi vegetar spiser da også mad bare ikke kød 

Til TS: 

Jeg kan virkelig godt forstå du ikke kan undvære højtidernes mad det er bare så hyggeligt og lækkert, Ej nu bliver jeg helt sulten. 

Knus Diana

Haha hov hov ikke næsvis

Kan godt se det jeg skrev måske ikke helt lød så godt.

Mener: Hvorfor droppe kød, når hun er glad for det?

Anmeld

2. december 2010

Diana...

lisesp83 skriver:

Haha hov hov ikke næsvis

He he fanget godt hvad du mente synes bare lige det var lidt sjovt  

Anmeld

2. december 2010

DK

Jeg har altid haft stor respekt for dem der ikke spiste kød, men måske altid synes at begrebet "vegetar" var en anelse hysterisk! Altså hvis man ikke vil have kød, så kan man bare lade være! Der er jo ingen grund til at fare rundt og "kaste" folk i hovedet at man vil have særkost osv. bare fordi man har besluttet at man ikke vil have kød.

Jeg spiser IKKE dressing eller bernaise-sovs, men det betyder da ikke at jeg inden jeg skal til en fest ringer og informerer værten om det. Altså jeg lader bare være med at spise det!

Derfor synes jeg dine tanker om dine spisevaner lyder ENORMT fornuftige. Altså spis hvad du lyster, og hvis lysten til kød så kommer over dig, så spis det! Om man så lige hører under gruppen "vegetar" eller ej, det kan vel være helt ligegyldigt!

Knus Ditte, der glæææder sig til at se billeder af jeres lækre familie i Disney world!

Knus

Anmeld

2. december 2010

Miamaja

lisesp83 skriver:

Haha hov hov ikke næsvis

Uha uha.. ja altsaa kunne ikke lade vaere med at laegge maerke til dit lille skilt hvad er der sket imens jeg var vaek. Jeg fik en mail fra henrik at der havde vaeret ballade igen maa man lige vaere flink og faa at vide hvad der er foregaaet (vild nysgerrig) og ta' det endelig ikke ilde op.

Anmeld

2. december 2010

Miamaja

Dinna88 skriver:

Haha. Du er vist ikke vegetar er etiske årsager??

Jeg er veganer, og jeg må da sige at julen er lidt speciel når man sidder med anderledes mad end de andre, men det stopper nu ikke mig! Jeg laver man sauce på soya mælk dagen før og varmen den om aftenen osv. Så det kan lade sig gøre  

Ja, men altsaa jeg er jo helt og aldeles dobbelt moralsk paa det her punkt! Jeg har det paa den ene side enormt daarligt over at spise et dodt dyr og ved udemaerket godt det ikke er sundt at spise kod, men naar der ligger f,eks en and eller kalkun med sprod svaer og dufter der i ovnen, saa kommer ulven op i mig og saa kan jeg ikke lade vaere. Hojtider er nok det vaerste for mig, saa er jeg enormt gammeldags. Men jeg beundrer folk der har viljestyrken trods traditionerne for det er virkelig klart den bedste maade at leve paa

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

Miamaja skriver:

Ja, men altsaa jeg er jo helt og aldeles dobbelt moralsk paa det her punkt! Jeg har det paa den ene side enormt daarligt over at spise et dodt dyr og ved udemaerket godt det ikke er sundt at spise kod, men naar der ligger f,eks en and eller kalkun med sprod svaer og dufter der i ovnen, saa kommer ulven op i mig og saa kan jeg ikke lade vaere. Hojtider er nok det vaerste for mig, saa er jeg enormt gammeldags. Men jeg beundrer folk der har viljestyrken trods traditionerne for det er virkelig klart den bedste maade at leve paa

hehe. Sådan er der jo nogle der har det - sådan har jeg det med chokolade! jeg tænker altid: "alt med måde" men jeg kan simpelthen gufle det i mig i grumme mængder!

Her ved mig er det ikke traditionerne der er problemet, for jeg har ikke brug for kød, det er mere besværligheden med at skulle finde alternativer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.