Lig jeres børn på maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. december 2010

MosterA

Jeg har i forbindele med min uddannele være på et to-dags kursus med Inga Friis Mogensen om motorik og sansestimulering og det var virkelig en øjenåbner for mig.

Jeg har altid vidst at det var vigtigt at børn lå på maven for at de udviklede sig rigtig med hensyn til deres motorik og kropsholdning, men jeg vidste ikke at det at de ligger på maven og får stimuleret deres håndflader, og fødder når de kommer op og kravle, er alt afgørende for at i deres liv, om de lærer at spise rigtig, lærer at gå, kan koncentrer sig, ikke viser voldelig adfærd og meget meget mere.

Så tøser LIG JERES BØRN PÅ MAVEN OGSÅ SELV OM DE SKRIGER  det har SÅ stor indflydelse på hvordan jeres børn bliver ikke kun rent fysisk men også mentalt!

Hvis  nogensinde får mulighed for at komme til foredrag eller ligende med Inga Friis Mogensen så tag imod det! Hun er Så inspirerende og man tror at det er løgn at man kan løse så mange problemer bare ved at stimulere ens børn på hænder og fødder.

Jeg måtte bare dele denne oplevelse med jer, fordi jeg ved at mange kan have glæde at denne info - og mange ikke er klar over hvad det gør ved et barn ikke at ligge på maven.

Håber I vil tænke lidt over det - Glædelig jul tøser. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

BinaMor

Tak for råd.

nu skulle man nok have hørt det, for at forstå hvorfor det hjælper mod fremtidig voldig adfærd osv men kan mærke på din begrejstring at du har fået gode informationer så det vil jeg huske at gøre noget mere! tak.

Anmeld

2. december 2010

MosterA

BinaMor skriver:

Tak for råd.

nu skulle man nok have hørt det, for at forstå hvorfor det hjælper mod fremtidig voldig adfærd osv men kan mærke på din begrejstring at du har fået gode informationer så det vil jeg huske at gøre noget mere! tak.

Det er selvfølgelig ikke så simpelt at man undgår at et barn bliver voldlig f.eks i teenagerårene, men nogle af de børn der f.eks har fået diagnosen ADHD og får medicin for det, kunne have undgået det hvis bare de havde fået den rigtige stimulering. 

Det er da tankevækkende 

Glæde mig meget at du vil tænke over det i fremtiden 

Anmeld

2. december 2010

SSL

MosterA skriver:

Det er selvfølgelig ikke så simpelt at man undgår at et barn bliver voldlig f.eks i teenagerårene, men nogle af de børn der f.eks har fået diagnosen ADHD og får medicin for det, kunne have undgået det hvis bare de havde fået den rigtige stimulering. 

Det er da tankevækkende 

Men er det ikke noget med, at med spædbørn er det bare rigtig godt for dem at det er hud mod hud???  

Det ved jeg nemlig min søs og hendes mand gør med deres lille datter på 2uger.. De ligger hud mod hud så lang tid som muligt hver aften!!!

Anmeld

2. december 2010

SSL

MosterA skriver:

Det er da tankevækkende 

EEEEJ! Jeg læser det jo heeeelt forkert.. ha ha ha.. Jeg troede du mente som helt små, at de skulle ligge på vores maver, ha ha  For det skulle nu også være rigtig sundt og godt for babyerne, hud mod hud, ved maven/brystet

Anmeld

3. december 2010

MosterA

SSL skriver:

EEEEJ! Jeg læser det jo heeeelt forkert.. ha ha ha.. Jeg troede du mente som helt små, at de skulle ligge på vores maver, ha ha  For det skulle nu også være rigtig sundt og godt for babyerne, hud mod hud, ved maven/brystet

Det er nu heller ikke nogen dum idé at ligge dem hud mod hud så bliver de også stimuleret rigtig godt 

Anmeld

4. december 2010

SSL

MosterA skriver:

Det er nu heller ikke nogen dum idé at ligge dem hud mod hud så bliver de også stimuleret rigtig godt 

Ja, min søster og hendes mand ligger deres meget nye datter hud mod hud, hvis hun er lidt ked, hun bliver fantastisk rolig af det men godt råd med de skal på maven, ofte

Anmeld

4. december 2010

FruEllingsen

Super indlæg.. Det er nemlig super vigtigt.

Det at børn lærer at kravle er også rigtig vigtigt for deres indlæringsevne

En god vane (som vi har brugt) er at ligge barnet på maven hver gang man "ligger det fra sig". selvfølgelig under opsyn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.