Har jeg retten på min side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Isabeau2206

Hej! Jeg har tidligere skrevet om det hus, jeg bor i, hvor er er skimmelsvamp i krogene, og sindsygt koldt. Vi bruger så meget fyringsolie!

Jeg har for et par måneder siden været ved lægen, sammen med min datter og min kæreste og vi fik at vide at det sagtens kan være skimmelsvampen som har gjort os syge. Vi har døjet med hovedpine, mavepine, halsbetændelse, lungebetændelse, forkølelse, hukommelsessvigt, svimmelhed og eksem (især mig, på mine fingre).

Jeg holdt huslejen tilbage i okt. mdr. fordi jeg ville ha´ dem til og lave det. Et par dage efter kom der en maler. Han smurte noget på væggen den ene dag og malede væggen over den anden dag. Indrømmede at det ikke var løsningen, men det var det, han havde fået besked på!? Han sagde desuden at det ville komme igen. Problemet er at soklen ikke er isoleret, og i samme rum har vi tørretumbler og vaskemaskine til og stå. Det er ikke vores skyld. Det er uundgåelig, sagde maleren, fordi soklen netop ikke er isoleret. og selvom vi har en slange ud og vinduet åben hele året, kommer der stadig grønt og sort skimmel på væggen.

Nå, men maleren havde ret - det er kommet igen! og ikke kun det sted, men flere steder. Har haft en sæk tøj til og stå inde på et værelse, som var drivvåd i går, da jeg fandt den frem (til en veninde som ville kigge på det). Bag sækken, som stod i hjørnet, var der også drivvådt på væggen, som mug på gulvet. Der stod også en fiskestang i en pose/taske af stof, som var fyldt med hvidt mug!

Nå, men jeg har endnu engang ringet til banken og bedt dem ikke og betale husleje.

Jeg har fundet ud af at jeg heller ikke får mit indskud tilbage, pga. A-ordning. Det skal de bruge til maling.

Tænker på og ringe til en advokat og vende det med ham - hører hvad jeg skal gøre? Burde jeg ikke få noget kompensation? Evt. nedsat husleje? En måned gratis eller lign.?

Pga. det dårlige helbred, vi har, har vi valgt og flytte, hvilket vi gør her om en 14 dages tid. Men så er sagen måske tabt?

Har taget billeder af det hele og desuden gemt de emails, jeg har sendt og fået fra boligforeningen?

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Dinna88

Jeg ved intet om det, men et opkald til advokaten koster jo ingenting! Så jeg synes slet ikke du skal tøve med at få ringet så hurtigt som muligt, så sagen ikke går tabt. Især ikke når du har beviserne på hvad der er sket

Anmeld

2. december 2010

klmf

Så vidt jeg ved er udlejer forpligtet til at udbedre forholdene uden vederlag for jer. Kommunen er vist også forpligtet til at holde tilsyn med det - så jeg ville ringe på kommunen og spørge dem om råd. Nu ved jeg godt I flytter, men der er jo nok nogle sagesløse mennesker der flytter ind efter jer og de kan også risikere at blive syge, det er MØGFARLIGT at bo i hus med skimmelsvamp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.