Oksemørbra ca 2kg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Vingummien

Hvordan vil i tilberede sådan en satan :p

Vil i skære den i stykker eller hel i ovnen? --------> KAN IKKE LIDE RØD KØD<-------

Evt opskrift hvis i har det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Jeg lavede en dejlg lækker mørbrad for noget tid siden. I marinade.

Marinade: 3 fed hvidløg, salt og paber, ½ bøtte honning, saften fra ½ citron og til sidst lidt olie. Det hele røres sammen og puttes på mørbraden, sætte den til og hvile i ovnen med skiver af citron dækket over den.

Jeg har så valgt og stege min på panden. Den skal brunes hele vejen rundt, og så skal der hældes godt og vel 3-4 dl vand deri.

Anmeld

2. december 2010

Den lykkelige

Du an sagtens lave den i ovnen.. men brune den på panden på alle siderne først :-)

Anmeld

2. december 2010

Lone Jakobsen

nej hvor lækkert. der findes ikke mere mørt og lækkert kød.

jeg ville skære dem ud til bøffer, pakke bacon omkring dem, stege dem på panden og servere dem med whiskey sauce, ovn kartofler og en god salat.

selv om du ikke kan lide rødt kød, så lad bøfferne være svagt rosa. det er synd at gennemstege så lækkert et stykke kød

gerne med en god rødvin til

Anmeld

2. december 2010

Vingummien

nutche skriver:

nej hvor lækkert. der findes ikke mere mørt og lækkert kød.

jeg ville skære dem ud til bøffer, pakke bacon omkring dem, stege dem på panden og servere dem med whiskey sauce, ovn kartofler og en god salat.

selv om du ikke kan lide rødt kød, så lad bøfferne være svagt rosa. det er synd at gennemstege så lækkert et stykke kød

gerne med en god rødvin til

u du nævner det med bacon, hvordan får du det til at sidde fast? Hvis jeg gør det ved bøffer falder de altid af mens man steger det

Anmeld

2. december 2010

Skouboe

Tulipan skriver:

u du nævner det med bacon, hvordan får du det til at sidde fast? Hvis jeg gør det ved bøffer falder de altid af mens man steger det

tandstikker

Anmeld

2. december 2010

Vingummien

Skouboe skriver:

tandstikker

Oki og så bare ud inden servering

Anmeld

2. december 2010

Skouboe

Tulipan skriver:

Oki og så bare ud inden servering

Lige præcist

En kødnål er faktisk bedre, men hvis man ikke lige har dem, er tandstikkere helt fine

Anmeld

2. december 2010

Malthes mor

Der er nogen fantastiske opskrifter på www.alletiderskogebog.dk

Anmeld

3. december 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

jeg snor det lidt stramt rundt, og slutter af med at ligge enden af bacon skiven ned under bøffen.  (giver det mening)

har sjældent problemer. men tænker at jeg køber altid bacon og smider i fryseren, kan det mon blive mere klistret af at have været frosset ned først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.