Grødopstart??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Vial

Kære mødre

Mine twins bliver 4 måneder om en uge.. hvor blev tiden af?

Min datter er kronisk sulten - trods hun ser meget mæt ud

Jeg har derfor vovet mig ud i noget grød helt på egen hånd. Jeg har købt hirsegrød med banan og pærer. Gældende fra 4 mdr.

Hvordan startede I op? Hvor lang indkøring?

Jeg har tænkt mig, at de her om eftermiddagen får lov at smage et par skefulde hver. Det kan ske midt i flaskegivningen, så de ikke er for mætte eller for sultne?

Hvordan med vælling? Mine har sovet så fint igennem den sidste måned, men er begyndt at ville have mad allerede kl. 4. Så kunne godt tænke mig en knock-out flaske ved 20 tiden.

Hvordan laver man lettest vælling?

Skal man bare springe vælligen over og nøjes med grød?

Min SP er ikke rigtig med i det. Jeg spurgte hende i går og hun sagde, at børn først skal have mad fra 6 mdr. Det var retningslinierne både hos Sundhedsstyrelsen og Who. Så den blev hurtig lukket. Det gider jeg bare ikke vente på, når de er så sultne og kornfede af alt det mme de drikker.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Mor-til-asta-09

KaMa skriver:

Kære mødre

Jeg har derfor vovet mig ud i noget grød helt på egen hånd. Jeg har købt hirsegrød med banan og pærer. Gældende fra 4 mdr.

Jeg har tænkt mig, at de her om eftermiddagen får lov at smage et par skefulde hver. Det kan ske midt i flaskegivningen, så de ikke er for mætte eller for sultne?

Hvordan med vælling? Mine har sovet så fint igennem den sidste måned, men er begyndt at ville have mad allerede kl. 4. Så kunne godt tænke mig en knock-out flaske ved 20 tiden.

Min SP er ikke rigtig med i det. Jeg spurgte hende i går og hun sagde, at børn først skal have mad fra 6 mdr. Det var retningslinierne både hos Sundhedsstyrelsen og Who. Så den blev hurtig lukket. Det gider jeg bare ikke vente på, når de er så sultne og kornfede af alt det mme de drikker.  

Herhjemme startede Asta med grød da hun var 3 mdr... Og det var først på eftermiddagen hun fik nogle skefulder, også blev det bare til mere og mere..

Hun har aldrig fået vælling, da hun altid har været en super tød til at sove.. Og synes det ville være træls at skulle vænne hende af med vællingen...

Anmeld

2. december 2010

Maria.

Jeg ville give det mellem 2 måltider.. Så de hverken er mætte eller sultne..

Anmeld

2. december 2010

Vial

Maria. skriver:

Jeg ville give det mellem 2 måltider.. Så de hverken er mætte eller sultne..

Ja, jeg havde tænkt mig at give dem det i en "bøvsepause", så det bliver med mælk lige før og efter. Det er måske dumt?

Anmeld

2. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Hej.

Jeg startede med og give min datter grød da hun var 3½ mdr. Jeg gjorde det kl. 12 da jeg selv skulle spise, det passede med hendes spise tid. Så hun var sulten men ikke for sulten. Hun spiste 10+ skefulde og ville ikke have mere, så fik hun flaske og blev lagt til og sove.

God fornøjelse.

Anmeld

2. december 2010

Maria.

KaMa skriver:

Ja, jeg havde tænkt mig at give dem det i en "bøvsepause", så det bliver med mælk lige før og efter. Det er måske dumt?

Jeg tænker bare at de skal have deres mælk i "fred".. Så kan de evt. få lidt grød en times tid efter..

Anmeld

2. december 2010

Tulle28

Kære mødre

Vi startede først med grød da min datter var 6 mdr. Hun fik grød til frokost (faktisk hirse med pære/banan:-)) og så trappede vi langsomt (efter 2-3 uger) op til 2 måltider.

Jeg vil bare lige sige at fast føde ikke er = mere søvn. Alle børnene i min mødregruppe sover lige dårligt, uanset hvor meget de er blevet fodret med "rigtig" mad i dagens løb. Bare så du er forberedt;-)

Knus Tulle

Anmeld

2. december 2010

Vial

Tulle28 skriver:

Vi startede først med grød da min datter var 6 mdr. Hun fik grød til frokost (faktisk hirse med pære/banan:-)) og så trappede vi langsomt (efter 2-3 uger) op til 2 måltider.

Jeg vil bare lige sige at fast føde ikke er = mere søvn. Alle børnene i min mødregruppe sover lige dårligt, uanset hvor meget de er blevet fodret med "rigtig" mad i dagens løb. Bare så du er forberedt;-)

Knus Tulle

Ja, jeg har også hørt mødre "klage" over, at søvnen ikke blev bedre af det.

Je hører bare også at man først kan regne med at børn sover igennem, når de får mad. Dvs. så skulle de ikke vågne af sult om natten. Jeg må se, hvad der sker.

Den primære grund lige nu er også, at "lille" Viola skriger efter mad, når hun lige har kampædt 165 ml. Sådanne portioner får hun pt. 6 af i døgnet.

Så tænker, at hun skal have noget tungere mad, så hun ikke får lyst til at æde hele tiden.

Anmeld

2. december 2010

Tulle28

KaMa skriver:

Ja, jeg har også hørt mødre "klage" over, at søvnen ikke blev bedre af det.

Je hører bare også at man først kan regne med at børn sover igennem, når de får mad. Dvs. så skulle de ikke vågne af sult om natten. Jeg må se, hvad der sker.

Den primære grund lige nu er også, at "lille" Viola skriger efter mad, når hun lige har kampædt 165 ml. Sådanne portioner får hun pt. 6 af i døgnet.

Så tænker, at hun skal have noget tungere mad, så hun ikke får lyst til at æde hele tiden.

Jamen det er da et forsøg værd - det var også mere så du ikke blev "skuffet", hvis nu det ikke virker. Og senere kan de vågne af så mange andre ting - tænder, udviklingsspring... Gaaaab:-)

Anmeld

2. december 2010

Tanja84

Lurer lige lidt med her, da Emma ligeledes runder de 4 mdr. i næste uge, og jeg snart ikke kan vente mere med at starte op på grød

Herhjemme begyndte Emma ligeledes at sove dårligere for en 14 dages tid siden. Hun gik fra at sove ca. 6 timer i træk til kun at sove 2-3 timer træk. I sidste uge begyndte jeg at give halv vælling og halv MME som aftenflaske, og arbejder så småt frem, så hun her i week skal prøve at få en ren flaske vælling til natten. Herhjemme har det hjulpet rigtig meget indtil videre, og vi er igen oppe på ca. 5 timer i træk.

Men som andre nævner, så hjælper det hos nogen, og hos andre har det ingen effekt.

Du må endelig opdaterer med lidt skønne "mad ud over det hele" billeder når du får kastet dig ud i de første forsøg med grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.