Er jeg helt urimelig lige nu?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Sundahl88

hej alle sammen...

da jeg flyttede fra middelfart kommune til fredericia kommune var jeg til møde med disse to parter da middelfart kommune mener at jeg fortsat skal have en konsulent på. dette ville fredericia kommune da selvfølgelig følge op på!! MEN dette var i august!

jeg har det sådan at hvis middelfart kommunes bekymring var så stor ville fredericia kommune have gjort noget med det samme.

men nu er der gået 4 måneder og jeg har i dag modtaget et brev om at de kommer på tirsdag! det gider jeg bare ikke.

jeg har fra start af meldt ud at jeg ikke var interesseret i en konsulent da tingene går rigtig godt og jeg har ikke noget at bruge en konsulent til. jeg kan godt finde ud af at være mor.

hvordan skal jeg forholde mig til dette??

min plan er at kontakte dem og sige at de ikke skal komme for det skulle de have gjort fra starten af hvis de mente det var nødvendigt og ikke efter 4 mdr!!

er simpelthen så sur lige nu!!!

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

june1987

kan du ikke prøve at ringe til dem evt og snakke med dem, ?

fordi hvis du først melder dig ud skide sur og træls over det, kommer de som regl alligevel men tag en fornuftigt snak med dem og lad dem hører hvad de har at sige

Anmeld

2. december 2010

Frk. Himmelblå

Sundahl88 skriver:

hej alle sammen...

da jeg flyttede fra middelfart kommune til fredericia kommune var jeg til møde med disse to parter da middelfart kommune mener at jeg fortsat skal have en konsulent på. dette ville fredericia kommune da selvfølgelig følge op på!! MEN dette var i august!

jeg har det sådan at hvis middelfart kommunes bekymring var så stor ville fredericia kommune have gjort noget med det samme.

men nu er der gået 4 måneder og jeg har i dag modtaget et brev om at de kommer på tirsdag! det gider jeg bare ikke.

jeg har fra start af meldt ud at jeg ikke var interesseret i en konsulent da tingene går rigtig godt og jeg har ikke noget at bruge en konsulent til. jeg kan godt finde ud af at være mor.

min plan er at kontakte dem og sige at de ikke skal komme for det skulle de have gjort fra starten af hvis de mente det var nødvendigt og ikke efter 4 mdr!!

knus

Halløj

Det med de 4 måneders ventetid har helt sikker noget med manglende ressourcer at gøre og ikke som sådan noget med din sag specifikt. Kan godt følge din pointe, men tror ikke, du bør se sådan på det. 

Kommunerne fattes penge, og det går desværre også ud over dig. Prøv at se, om du ikke kan finde dine konstruktive sider frem, og så bare møde dem på tirsdag med et smil. Hvis de også oplever, at alt går vel hos jer, så vil de sikkert med glæde "lade dig være", da det jo vil spare dem yderligere ressourcer .

Op med humøret og prøv om du kan undgå den offerrolle, som kommunen så let får fremprovokeret hos folk 

Anmeld

2. december 2010

Rockertand

Hvis myndighederne har vurderet, at det bedste for dit barn er, at der skal kobles en konsulent på, så tror jeg ikke, at du skal stille spørgsmålstegn ved det, - altså mener jeg ikke, at du selv kan vurdere dette. Du kan derimod bruge din energi på at byde konsulenten ind i dit hjem og vise, at du er i stand til at tage tilfredsstillende vare på dit barn og hendes interesser og ad dén vej få ophør med konsulentens besøg.

Pøj-pøj.

Anmeld

2. december 2010

Faith

Rockertand skriver:

Hvis myndighederne har vurderet, at det bedste for dit barn er, at der skal kobles en konsulent på, så tror jeg ikke, at du skal stille spørgsmålstegn ved det, - altså mener jeg ikke, at du selv kan vurdere dette. Du kan derimod bruge din energi på at byde konsulenten ind i dit hjem og vise, at du er i stand til at tage tilfredsstillende vare på dit barn og hendes interesser og ad dén vej få ophør med konsulentens besøg.

Pøj-pøj.

Helt enig

Anmeld

2. december 2010

Kløver

Sundahl88 skriver:

hej alle sammen...

knus

tjakan kun sige at alt i fredericia kommune går ekstremt laaaaangsomt, jeg ville nok ringe og ta en snak med dme, om hvad planer de har og hvad dine ønsker er. Håber i finder ud af det hele

Anmeld

2. december 2010

Carina1977

Sundahl88 skriver:

hej alle sammen...

knus

Jeg synes du skal snakke med dem.....du kan jo også gå hen og blive overrakset over dem. Da jeg røg på sygehuset for 3½ år siden og ikke kunne gå, mente en socialrådgiver på sygehuset åbenbart at jeg skulle have noget hjælp til min dreng. Så da jeg blev udskrevet kontaktede hun kommunen og krævede at de tog ud for at snakke med mig, så jeg kunne få noget hjælp i min hverdag omkring min søn (han var 7 år dengang). hende fra kommunen ringede mig så op og sagde at hun ville komme på besøg hos mig ugen inden. Det viste sig så at hun havde haft en diskussion med hende socialrådgiveren frqa sygehuset omkring om det virkelig var relevant for mig at de kom. Hende socialrådgiveren havde åbenbart stået fast og forlangt at de kom. Da hende fra kommunen så kom, kunne hun jo med det samme se at jeg ikke havde brug for støtte til min søn. Og som hun sagde....de gik kun ind og gjorde noget, hvis der var tale om alkohol, stofmisbrug eller andet slemt noget....så hun kunne slet ikke forstå den socialrådgiver. Jeg var også temmelig vred på den socialrådgiver, da jeg havde hørt hvordan hun havde teet sig. Helt ærligt...bare fordi man bliver syg, er det ikke ensbetydende med at man ikke magter sit barn

Nu ved jeg så ikke hvad det drejer sig om  ved dig, men tag da en snak med hende....det kan være du bliver positivt overrasket  Hvis man gør modstand, så er det da først de tror at der er noget galt. Tag det med oprejst pande og vis dem at du har styr på det hele.

Anmeld

2. december 2010

Sundahl88

jeg har bare slet ikke brug for hjælp eller noget i min hverdag til mit barn....

tingene køre rigitg godt.

og eftersom de ikke reagerede for 4 måneder siden til samtalen med den kommune jeg er fraflyttet kan jeg virkelig ikke se hvorfor de skal komme nu. det er virkelig spild af både min og deres tid at de kommer og det sagde jeg også til dem i den anden kommune, men det er som om ingen høre hvad det er jeg siger. min datter er sund og rask og udvikler sig som hun skal og er ikke i fare på nogen som helst måde. alle jeg kender kan virkelig heller ikke se nogen grund til det. jeg klare det hele selv og vi har det rigtig godt.

men nu må vi se på tirsdag. har valgt at min datter ikke er hjemme før jeg ved hvad hun har tænkt sig. og jeg har ikke tænkt mig at blive påduttet sådan noget igen når de ikke kan hjælpe med en skid. jeg har den holdning at de ikke er i stand til at vurdere min datter ved at se hende 1 gang i måneden. den institution hun går i er bedre til at vurdere om hun udvikler sig som hun skal!

Anmeld

2. december 2010

Muffinmus

Lad dem komme og få det voerstået:-)

Så viser du din gode vilje i stedet for at stejle.For med tidligere grund til opsyn, så giver du dem jo måske bare en skepsisi hvis du nægter besøget:-)

Og det er fint at sige man er en god mor...det er bare op til dem at give slip på dig desværre. For mange dårlige mødre siger de er gode mødre jo:-)

Så lad dem komme og snak roligt med dem og forklar hvordan og hvor fint i har det og så se om der sker mere i den sag:-)

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

Sundahl88 skriver:

jeg har bare slet ikke brug for hjælp eller noget i min hverdag til mit barn....

tingene køre rigitg godt.

og eftersom de ikke reagerede for 4 måneder siden til samtalen med den kommune jeg er fraflyttet kan jeg virkelig ikke se hvorfor de skal komme nu. det er virkelig spild af både min og deres tid at de kommer og det sagde jeg også til dem i den anden kommune, men det er som om ingen høre hvad det er jeg siger. min datter er sund og rask og udvikler sig som hun skal og er ikke i fare på nogen som helst måde. alle jeg kender kan virkelig heller ikke se nogen grund til det. jeg klare det hele selv og vi har det rigtig godt.

men nu må vi se på tirsdag. har valgt at min datter ikke er hjemme før jeg ved hvad hun har tænkt sig. og jeg har ikke tænkt mig at blive påduttet sådan noget igen når de ikke kan hjælpe med en skid. jeg har den holdning at de ikke er i stand til at vurdere min datter ved at se hende 1 gang i måneden. den institution hun går i er bedre til at vurdere om hun udvikler sig som hun skal!

Nu for du det lige frit fra leveren

Med den modarbejde og hvordan du stiller dig på bagben med at ikke at holde din datter hjemme , ville virke på mig som om du har noget du skjuler .

Hvorfor pokker ikke lade dem selv se at det går fint ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.