Blender I maden?? eller køber I færdige glas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Eliza/lykke

Som overskriften lyder - blender I maden til jeres barn (6-7-8 mrd), når I laver noget aftensmad, som I mener, de godt kan få?

Hvis nu I skal lave koteletter med bagekartofler og bearnaise - kan man så blende det??+ hi hi hi.

Elizabeth tygger ikke så godt endnu, men øver sig. Tit får hun maden galt i halsen og kaster op. Så hun er ikke helt parat endnu.

Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Marco2

Da hun var så lille lavede jeg altid seperat aftensmad til hende.

Kogte en kartoffel med gulerod eller andre grøntsager. Og så lidt fisk el. kødboller til, som jeg havde lavet en større portion af som jeg havde i fryseren.

Har aldrig brugt færdigmad i glas.

AG

Anmeld

2. december 2010

LRJ

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - blender I maden til jeres barn (6-7-8 mrd), når I laver noget aftensmad, som I mener, de godt kan få?

Hvis nu I skal lave koteletter med bagekartofler og bearnaise - kan man så blende det??+ hi hi hi.

Elizabeth tygger ikke så godt endnu, men øver sig. Tit får hun maden galt i halsen og kaster op. Så hun er ikke helt parat endnu.

Hvad gør I?

Ja jeg blendede det inden hun selv kunne tygge rigtigt men hvis hun øver sig på at tygge kan du altså bare mose kartofler og sovs sammen og blende kødet kun, så lære hun bedre at tygge istedet for det hele skal blendes

Anmeld

2. december 2010

Laulund87

Nu er Maria godt nok lidt ældre, men hun er bagud i mundmotorikken..Hvis vi får koteletter f.eks som er en smule svært at blende, tager jeg noget fisk eller andet op af fryseren til hende. Jeg har små poser med kød, f.eks hjemmelavede fiskeboller, i fryseren så vi har til hende, hvis hun ikke kan spise det vi får

Anmeld

2. december 2010

Tdittmann

Anders er 6½ mdr. og jeg moser bare hans kartofler og grøntsager med en gaffel

Anmeld

2. december 2010

Jeg bruge aldrig færdig købt mad, laver alt selv! Ind imellem tager jeg en dag og bruger et par timer.. Så laver jeg en masse mos af alt muligt lækkert, og fryser ned i små potioner, fx. isterningebakker!

Det er rart at vide hvad man putter i munden på de små, synes jeg!

Ind til videre koger jeg kartofler seperat til Lisa, og moser med en gaffel, og så tilføjer ejg ellers hvad jeg har i fryseren!

Stine og Lisa.

Anmeld

2. december 2010

sarahb

mos af kartofler og grønt, med en smule smør og så fisk eller kødboller af kylling, kalkun elleroksekød fin vores søn. Har ALDRIG købt færdige glas. Jeg synes simpelthen det er for ulækkert med sådan et glas spaghetti bolognese, hvor man ikk aner hva der er i osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.