Øjendråber og dårlig mave????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.203 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. december 2010

TbCp

Smider den lige herind også

I forgårs hentede vi en datter med øjenbetændelse i børnehaven...
Hun har så fået nogle dråber til at dryppe øjnene med... og idag blev vi så ringet op at hun havde fået diarre!

Er der nogen der ved om det måske kan være en reaktion på dråberne???

På indlægssedlen står bare at de kan give øjenirritation og ikke andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Smider den lige herind også

I forgårs hentede vi en datter med øjenbetændelse i børnehaven...
Hun har så fået nogle dråber til at dryppe øjnene med... og idag blev vi så ringet op at hun havde fået diarre!

Er der nogen der ved om det måske kan være en reaktion på dråberne???

På indlægssedlen står bare at de kan give øjenirritation og ikke andet...

Mon ikke det er det omgangssyge der er i øjeblikket....? Der er så mange der har noget med maven enten opkast eller diarré...

Anmeld

2. december 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Mon ikke det er det omgangssyge der er i øjeblikket....? Der er så mange der har noget med maven enten opkast eller diarré...

Jo det kan sagtens være...

Hun lå med det nogle dage sidste uge, dog ikke så slemt som nu. Men det var overstået igen... og da det så lige kom samtidig med hun fik de øjendråber kom vi bare til at snakke om om der måske var en sammenhæng

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Jo det kan sagtens være...

Hun lå med det nogle dage sidste uge, dog ikke så slemt som nu. Men det var overstået igen... og da det så lige kom samtidig med hun fik de øjendråber kom vi bare til at snakke om om der måske var en sammenhæng

Ja, det kan jeg godt se, det er underligt, at hun er syg igen... Men jeg kan altså ikke tro at øjendråber kan give ondt i maven og diarré... Men man ved selvfølgelig aldrig... Tænker bare, det er jo ikke noget der kommer ned i maven....??

Anmeld

2. december 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Ja, det kan jeg godt se, det er underligt, at hun er syg igen... Men jeg kan altså ikke tro at øjendråber kan give ondt i maven og diarré... Men man ved selvfølgelig aldrig... Tænker bare, det er jo ikke noget der kommer ned i maven....??

Jeg tænkte også mere i form af en allergisk reaktion... men aner det ikke... måske hun bare er uheldig at få omgangssyge endnu engang

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Jeg tænkte også mere i form af en allergisk reaktion... men aner det ikke... måske hun bare er uheldig at få omgangssyge endnu engang

Hvad hedder dråberne?

Anmeld

3. december 2010

JustAnotherName

Først havde Celina noget dårlig mave. Det startede for ca. en uge siden.
Og idag er der kommet noget "snadder" i hendes øjne.
Begge ting (tynd mave og øjen-snask), er kommet uafhængigt af hinanden.
Pigerne sover jo (selvfølgelig) nu, og er hos deres faster. Men imorgen formiddag, skal vi lige have vurderet, om det er en "øjen-forkølelse", som altså ikke skal behandles, eller om det hvide i øjnene er rødt, og det dermed er en øjenbetændelse, som vi skal have salve til at behandle med.

Celina's mave har kørt lidt on/off - tynd, så normal - meget sært, på det seneste. Men det med øjnene er først lige kommet, efterfølgende.
Så jeg tror godt, med alt det smitte-værk, som der florerer rundt omkring for tiden, at det kan være to ting uafhængigt af hinanden.

Bianca har også haft 1-2 dage med dårlig mave, og hun kastede også op natten mellem søndag og mandag. Så der er vist gang i mange virus!

Anmeld

4. december 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Hvad hedder dråberne?

Godt sprøgsmål....

Mit korpus er pt fastgroet i sofaen, så jeg KAN simpelthen ikke rejse mig for at kigge efter

Anmeld

4. december 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Først havde Celina noget dårlig mave. Det startede for ca. en uge siden.
Og idag er der kommet noget "snadder" i hendes øjne.
Begge ting (tynd mave og øjen-snask), er kommet uafhængigt af hinanden.
Pigerne sover jo (selvfølgelig) nu, og er hos deres faster. Men imorgen formiddag, skal vi lige have vurderet, om det er en "øjen-forkølelse", som altså ikke skal behandles, eller om det hvide i øjnene er rødt, og det dermed er en øjenbetændelse, som vi skal have salve til at behandle med.

Celina's mave har kørt lidt on/off - tynd, så normal - meget sært, på det seneste. Men det med øjnene er først lige kommet, efterfølgende.
Så jeg tror godt, med alt det smitte-værk, som der florerer rundt omkring for tiden, at det kan være to ting uafhængigt af hinanden.

Bianca har også haft 1-2 dage med dårlig mave, og hun kastede også op natten mellem søndag og mandag. Så der er vist gang i mange virus!

Jamen det lyder da godt nok til at der kunne være noget i omløb

Håber dine tøser har det bedre...

Livas mave er ved at være ok igen og øjnene har det også fint igen....

og så vil vi gerne slippe for mere af den slags!

Anmeld

4. december 2010

JustAnotherName

Jamen det lyder da godt nok til at der kunne være noget i omløb

Håber dine tøser har det bedre...

Livas mave er ved at være ok igen og øjnene har det også fint igen....

og så vil vi gerne slippe for mere af den slags!

Celina's øjne er bedre igen idag, og ikke røde indeni det hvide i øjnene. Så det var bare en "øjen-forkølelse" og heldigvis ikke en rigtig øjenbetændelse.
Og begge pigernes maver er også blevet normale igen. Så de er friske.

Dejligt også at høre, at Liva er ved at være helt sig selv og frisk igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.