Snotunge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. december 2010

quar20

Hej Piger..

Ja nu er vi ramt den dumme tid med snot, hoste og røde næser..!

Tino har undgået det fuldstændig i lang tid nu - men lille Liam på kun 16 dage er simpelthen blevet SÅ snottet det er skrækkeligt.. Sidder tit og tænker hvor meget snot der dog kan komme ud af den lille næse..!!

Vi har en næsesuger som vi brugte meget til Tino - men må jeg egentlig bruge den på Liam når han ikke er særlig gammel? Ja nok mærkeligt spørgsmål - men vil jo ikke skade hans næsebor..!!

Og hva med saltvand? skal det købes på apoteket eller?!.. Det er simpelthen uhyggeligt som snotten hober sig op i den lille næse, og specielt om aftenen/natten.. Han vågner HVER TIME og nyser og snotter..!! Der kommer bare ikke særlig meget ud, så vi forsøger med lidt massage uden på næsen også kommer der tit lidt ud. Men det er jo langt fra nok til at få det meste ud så han kan trække vejret ordenligt..

Amningen går hellere ikke skide godt når han sådan er lukket til.. Han kan slet ikke trække vejret ordentligt..

Knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Mette.

quar20 skriver:

Hej Piger..

Ja nu er vi ramt den dumme tid med snot, hoste og røde næser..!

Tino har undgået det fuldstændig i lang tid nu - men lille Liam på kun 16 dage er simpelthen blevet SÅ snottet det er skrækkeligt.. Sidder tit og tænker hvor meget snot der dog kan komme ud af den lille næse..!!

Vi har en næsesuger som vi brugte meget til Tino - men må jeg egentlig bruge den på Liam når han ikke er særlig gammel? Ja nok mærkeligt spørgsmål - men vil jo ikke skade hans næsebor..!!

Og hva med saltvand? skal det købes på apoteket eller?!.. Det er simpelthen uhyggeligt som snotten hober sig op i den lille næse, og specielt om aftenen/natten.. Han vågner HVER TIME og nyser og snotter..!! Der kommer bare ikke særlig meget ud, så vi forsøger med lidt massage uden på næsen også kommer der tit lidt ud. Men det er jo langt fra nok til at få det meste ud så han kan trække vejret ordenligt..

Amningen går hellere ikke skide godt når han sådan er lukket til.. Han kan slet ikke trække vejret ordentligt..

Knusser

Når du ammer, så brug dit eget mælk til ham i stedet for saltvand. Det hjælper rigtig meget - jeg gjorde det selv da Emilie var lille.

Anmeld

2. december 2010

quar20

Mette. skriver:

Når du ammer, så brug dit eget mælk til ham i stedet for saltvand. Det hjælper rigtig meget - jeg gjorde det selv da Emilie var lille.

Øhh dumt sprøgsmål måske men skal jeg så bare sprøjte lidt op i næsen på ham?.. Altså ligesom man gør hvis de har øjenbetændelse hvor man sprøjter lidt ud.. ?!

Anmeld

2. december 2010

B&J

sikke noget med alt det snot og hosten øv øv.. men ja du må gerne bruge næsesuger

Anmeld

2. december 2010

millesofie

Vi boede i etutæt hus de første tre mdr af tinkes liv og hun var så snottet

jeg brugte næsesugeren men meget forsigtigt og så saltvand fra apoteket og modermælk

det hjalp lidt men nok til at jeg kunne amme hende ordenligt

Anmeld

2. december 2010

Mette.

quar20 skriver:

Øhh dumt sprøgsmål måske men skal jeg så bare sprøjte lidt op i næsen på ham?.. Altså ligesom man gør hvis de har øjenbetændelse hvor man sprøjter lidt ud.. ?!

Ja, bare nogle dråber i hvert næsebor, det skulle altså meget gerne åbne lidt op for ham.

Det er da rigtig træls sådan et lille pus skal bøvle med det allerede.  Håber det hjælper med lidt mælk.

Anmeld

2. december 2010

quar20

B&J skriver:

sikke noget med alt det snot og hosten øv øv.. men ja du må gerne bruge næsesuger

Ja det er simpelthen Så synd for ham..!! Han er virkelig besværet.. Sådan en lille snotunge

Men det lyder super syntes nemlig det fungerede på Tino med næsesuger, så vi må håbe det hjælper på lillebror

Anmeld

2. december 2010

quar20

Fisenberg skriver:

Vi boede i etutæt hus de første tre mdr af tinkes liv og hun var så snottet

jeg brugte næsesugeren men meget forsigtigt og så saltvand fra apoteket og modermælk

det hjalp lidt men nok til at jeg kunne amme hende ordenligt

Arhh det lyder rigtig godt..!! Altså ikke at det kørte over 3 måneder hos jer, men at jeg må bruge de ting

Det vil jeg gøre så snart han vågner fra hans lur

Anmeld

2. december 2010

quar20

Mette. skriver:

Ja, bare nogle dråber i hvert næsebor, det skulle altså meget gerne åbne lidt op for ham.

Det er da rigtig træls sådan et lille pus skal bøvle med det allerede.  Håber det hjælper med lidt mælk.

1000 tak for svaret..!! Ja jeg håber godt nok også det hjælper..!! Vil prøve med mælk, også næsesuger - er det stadig ligeså galt imorgen må jeg køre til byen for at hente noget saltvand - for det bare bare Så synd at han skal døje sådan

Anmeld

2. december 2010

B&J

quar20 skriver:

Ja det er simpelthen Så synd for ham..!! Han er virkelig besværet.. Sådan en lille snotunge

Men det lyder super syntes nemlig det fungerede på Tino med næsesuger, så vi må håbe det hjælper på lillebror

ja den virker også her men uhhh sikke et ramaskrig vi får når det er men ja det kunne jeg nu heller ikke tænke mig af få tuget min næse hihihi men det hjælper dem jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.