Æggekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. december 2010

LouiseNielsen

Nogen herinde som har en lækker opskrift på æggekage, som gerne skal laves i ovnen, da jeg ikke for godt kan holde til at stå op og lave det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Chalala85

LouiseNielsen skriver:

Nogen herinde som har en lækker opskrift på æggekage, som gerne skal laves i ovnen, da jeg ikke for godt kan holde til at stå op og lave det....

Hvis du eks tager 12 æg så skal du have 24 Spk mælk. Salt og peber. Så pisker du det sammen putter de grøntsager/pølser osv i du ønsker og så i forvarmet ovn på 200grader i ½-45 min

Anmeld

2. december 2010

LouiseNielsen

Chalala85 skriver:

Hvis du eks tager 12 æg så skal du have 24 Spk mælk. Salt og peber. Så pisker du det sammen putter de grøntsager/pølser osv i du ønsker og så i forvarmet ovn på 200grader i ½-45 min

Taaak... Ja det var nemt!

Anmeld

2. december 2010

LouiseNielsen

Chalala85 skriver:

Hvor mange pers er det så til??

Anmeld

2. december 2010

heidi30

LouiseNielsen skriver:

Sådan plejer jeg også at lave æggekage, dog kun med 4 -6 æg ca. afhængig af hvor mange det er til.

Jeg kommer dog ofte spinat, ost og bacon i ost - mums

Anmeld

2. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg plejer at bruge 5 æg og det er til 2 voksne.....

Anmeld

2. december 2010

Chalala85

LouiseNielsen skriver:

Når jeg laver den er der nok til 4. Bare husk at det antal æg du bruger skal du bruge dobbelt Spske mælk :-)

Anmeld

2. december 2010

Chalala85

LouiseNielsen skriver:

Taaak... Ja det var nemt!

Den er super nem og super lækker. En luftig konsistens og mætter helt enormt meget. Jeg plejer at lave et "låg" at tomaskriver på toppen.

Du kan også koge kartofler og så skære dem i skiver og lægge dem i bunden så mætter den endnu mere. Så er der nok til 4+ eller til madpakken dagen efter

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Jeg er holdt helt op med at lave æggekage på panden efter jeg har eksperimenteret mig frem til denne ovn-æggekage.

Du pisker det antal æg du nu vil bruge sammen med mælk og lidt fløde...tilsæt et par spiseskefulde mel og de krydderier som I kan lide.
Herefter skærer du et antal skiver toastbrød eller franskbrød i terninger.
Brun en pakke bacon i terninger sammen med en pakke skinketern og lidt fint hakkede porrer og løg i en lille gryde.
Tag et ovnfast fad og hæld lidt olie i til at smørre bund og sider.
Herefter lægger du brødterningerne ned i bunden...lægger skiveskårne tomatskiver over, hælder det brunede bacon, skinketerninger og urterne over og endelig slutter af med æggemassen.
Det hele bages i ovnen ved 225 grader til overfladen er gylden, æggekagen er hævet flot op og der ikke hænger ubagt æggemasse ved, når du prøvestikker med en gaffel eller strikkepind i midten. (ca 40 min)
Det smager super på et stykke groft rugbrød med fransk sennep og friskhakket purløg eller persille.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.