Spørgsmål til foto redigering..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Den lykkelige

Jeg har set mange af jer har taget billeder i sort/hvid.. hvor en farve måske så er fremhævet.. hvordan gør man det?? Er det et redigeringsprogram?
Har også set nogle som f.eks. har taget mave billed med f.eks rød bh hvor alt er sort/hvid, men bh'en så er forblevet rød.. Hvordan gør man??? :-) Nogen der ved? Eller skal man være prof...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Dinna88

milopilo skriver:

Jeg har set mange af jer har taget billeder i sort/hvid.. hvor en farve måske så er fremhævet.. hvordan gør man det?? Er det et redigeringsprogram?
Har også set nogle som f.eks. har taget mave billed med f.eks rød bh hvor alt er sort/hvid, men bh'en så er forblevet rød.. Hvordan gør man??? :-) Nogen der ved? Eller skal man være prof...

Du kan gøre det i photoshop.
Jeg har endnu ikke brugt nogle programmer der kan gøre det, da jeg ikke har haft brug for det, så jeg er faktisk ikke så sikker på det! Men jeg ved med sikkerhed at det kan gøres i photoshop.

... Ellers er der nok nogle flinke nogle herinde der gerne vil gøre det for dig hvis det bare er et enkelt billede det handler om.  

Anmeld

2. december 2010

Den lykkelige

Dinna88 skriver:

Du kan gøre det i photoshop.
Jeg har endnu ikke brugt nogle programmer der kan gøre det, da jeg ikke har haft brug for det, så jeg er faktisk ikke så sikker på det! Men jeg ved med sikkerhed at det kan gøres i photoshop.

... Ellers er der nok nogle flinke nogle herinde der gerne vil gøre det for dig hvis det bare er et enkelt billede det handler om.  

Ok tusind tak..  Prøver lige om jeg kan.. ellers må jeg have en til at gøre det, hvis nogen kan 

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

milopilo skriver:

Ok tusind tak..  Prøver lige om jeg kan.. ellers må jeg have en til at gøre det, hvis nogen kan 

Det var så lidt!
Jeg vil nok tro at der er nogle fotomennesker herinde som bruger det, men ellers kan du sende mig billedet og så kan jeg sende det videre til en som muligvis vil hjælpe  

Anmeld

2. december 2010

ekzunz

milopilo skriver:

Picasa, som er googles fotoprogram, kan lidt. Man kan ikke beskære så man får skape kanter, men man kan lave blødt fokus hvor billedet er sort/hvid, og så med et lille område i farver.

Anmeld

2. december 2010

Trine89

Som Diana88 siger kan man gøre det i Photoshop. 

jeg mener man bare laver billede sort/hvid og så kan man bagefter trække den røde farve (eller en anden farve) 

eller også skal skal man tegne den del op som man ikke vil have farvet me PenTool og så man man "sikre" det område og så gøre alt andet sort/hvid

Anmeld

2. december 2010

Den lykkelige

Dinna88 skriver:

Det var så lidt!
Jeg vil nok tro at der er nogle fotomennesker herinde som bruger det, men ellers kan du sende mig billedet og så kan jeg sende det videre til en som muligvis vil hjælpe  

Prøver lige selv, ellers vil jeg meget gerne bruge din hjælp

Anmeld

2. december 2010

Den lykkelige

Znuzke skriver:

Picasa, som er googles fotoprogram, kan lidt. Man kan ikke beskære så man får skape kanter, men man kan lave blødt fokus hvor billedet er sort/hvid, og så med et lille område i farver.

Det må jeg da lige prøve downloade  tak..

Anmeld

2. december 2010

Jarnsaxa

Der er mange forskellige måder at gøre det på, alt efter hvilket program du har.

Har du photoshop? Skriv til mig, hvis du har, så guider jeg dig igennem, hvordan du gør

Hvis ikke du har har, kan du downloade en gratis 30-dages trialversion.

Anmeld

2. december 2010

Den lykkelige

Trine89 skriver:

Som Diana88 siger kan man gøre det i Photoshop. 

jeg mener man bare laver billede sort/hvid og så kan man bagefter trække den røde farve (eller en anden farve) 

eller også skal skal man tegne den del op som man ikke vil have farvet me PenTool og så man man "sikre" det område og så gøre alt andet sort/hvid

OK.. kan bare ikke se jeg skulle have det der photoshop.. men har heller ikke word osv på computeren.. Så må lige prøve med noget andet.. Men tak.. Ellers kan jeg jo låne en computer hvor der er photoshop..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.