milopilo skriver:
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig da jeg er førstegangsgravid og helt ny og uvidende 
Men vordan kan du vide det er plukveer og ikke almidelige veer?? Når nu der heller ikke er så langt imellem osv.. Ve godt det ikke var det spørgsmål, men sad lige og tænkte på det da jeg selv er begyndt at tænke meget på når jeg skal til at føde..
Jamen, det er egentlig et godt spørgsmål.
Nu er jeg blevet undersøgt i fbm. plukveer et par gange. Og har senest fået "kørt en strimmel" dvs. lavet en CTG, - et apparat som måler trykforskelle i maven (veer) samtidig med barnets hjertelyd. Og CTG'en viste klart ve-aktivitet. Men da jeg blev undersøgt indvendigt af en JM var det tydeligt, at jeg fortsat havde livmoderhals osv. helt intakt. Det vil sige, at veerne på ingen måde har været effektive, - og så kalder man dem plukveer (øvelsesveer). Egentlige veer er jo effektive i forhold til at klargøre/modne livmoderhals/åbning til fødslen.
Men hvem ved, - ligepludselig så er de jo ikke længere plukveer, men egentlige veer. Det skift kommer jo efter al sandsynlighed til at ske på et tidspunkt. - Men et hint vil jo være, at de gør afsindig ondt, når først udvidelsen for alvor går i gang. -Det gjorde de i hvert fald sidst. - I forhold til udvidelsesveerne var mine presseveer i hvert fald INTET at regne
.
Men jeg er da også lidt spændt på, hvornår der sker et skift!

Anmeld