udskrabning, hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. december 2010

lille83

hej piger.

jeg har lige et ? til jer. sagen er den at jeg siden maj har haft 2 sa og 1 ma, som blev klaret med en medicinsk abort. nu er jeg så gravid igen i 9+4, men desværre i går til tryghedsscanning var der intet fint lille blink hun kunne i hverfald ikk finde det, så jeg skal vente til weekenden er ovre for at se om den lille alligevel skulle ha vokset lidt. men nu tænker jeg så på om jeg skal ha en udskrabning, og hvordan er det lige sådan en foregår? er det noget med fuld narkose eller hvad?

og lige til sidst, jeg har hørt en sige at hun kender en som blev ved med at miste indtil hun fik en udskrabning, nogen som kender til det?

undskyld et måske lidt forvirret indlæg,

hilsen en meget frustreret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Marco2

Trist at du atter skal opleve det. Må håbe der snart er "blivende" gevinst.

Ved en udskrabning skal man møde fastende. Man bliver lagt i fuld narkose og så "fikser" de det på gankse kort tid. Så er man på opvågning lidt og så er det hjem igen. Man må dog ikke være alene i et eller andet antal timer lige efter.

Selvf. er det ikke en rar årsag til man skal ha' en udskrabning, men det er ikke noget voldsomt indgreb og det er hurtigt overstået … følte jeg.

AG

Anmeld

2. december 2010

LBK

lille83 skriver:

hej piger.

jeg har lige et ? til jer. sagen er den at jeg siden maj har haft 2 sa og 1 ma, som blev klaret med en medicinsk abort. nu er jeg så gravid igen i 9+4, men desværre i går til tryghedsscanning var der intet fint lille blink hun kunne i hverfald ikk finde det, så jeg skal vente til weekenden er ovre for at se om den lille alligevel skulle ha vokset lidt. men nu tænker jeg så på om jeg skal ha en udskrabning, og hvordan er det lige sådan en foregår? er det noget med fuld narkose eller hvad?

og lige til sidst, jeg har hørt en sige at hun kender en som blev ved med at miste indtil hun fik en udskrabning, nogen som kender til det?

Stort til dig.

Ja, en udskabning tager ti minutter, men det mærker man selvfølgelig ikke, idet det foregår i fuld narkose.

Jeg har ikke prøvet en medicinsk abort men fik dog valget på det tidspunkt, da der heller ikke var hjerteblink hos min lille spunk. Valgte udskabningen for at de skulle blive hurtigt overstået og fordi de sagde man ville bløde lidt mindre ved en udskabning.

Anmeld

2. december 2010

Kaufie

Jep, selve indgrebet tager ikke lang tid - og jeg blødte slet ikke bagefter - de havde jo suget alt ud...

Men altså - jeg mødte ind kl 7.30 - og var først hjemme igen kl 23, da der kom flere ind, der skulle have akut hjælp - både pga SA og et par kejsersnit... Så derfor kan det godt tage laaaang tid - vi havde heldigvis en bærbar pc med et par film med.....

til dig - og held og lykke med hurtigt at blive gravid igen - det siges at være nemt umiddelbart efter en udskrabning fordi kroppen stadig tror den er gravid, og derfor lettere tager imod...... Men det anbefales at vente med at blive gravid til man har haft en alm mens, da det så er nemmere at udregne termin og fordi kroppen så lige bliver "nulstillet".

Anmeld

2. december 2010

Valle81

lille83 skriver:

hej piger.

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvordan det foregår - men ville ikke forlade indlægget uden at sige at jeg har læst og virkelig føler med dig.

Hvor er det trist at du skal opleve detså mange gange.

Håber på det bedste for Jer fremover.

Christina

Anmeld

2. december 2010

lille83

1000 tak for jeres svar, det er dejligt at vide nogenlunde hvordan det foregår så man er parat hvis det er det der sker.

stort kram til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.