Min mor spurgte mig idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Noneother

Sees. skriver:

Heller ikke mig - Jeg har været prof. danser i mange år (indtil jeg fik ryg og knæ skade som 18årige), og alligevel kunne jeg formå at snuble over de hvide striber i et fodgængerfelt

samme her. Ved heller ikke hvordan det kan lykkedes mig at kunne danse som jeg gør, og samtidig være SÅ (skræmmende) forbandet klodset. Før jeg fik Justin havde jeg nærmest klippekort til skadestuen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

SussieThyssen

Sees. skriver:

.. Om jeg troede Emil er overbegavet?

Jeg spurgte selvfølgelig til hvad hun mente med det, og hun nævnte bla. at han jo kan alle dyrelyde.
Hvis jeg spørg ham hvad anden siger, siger han "Rap rap"
Hvad siger koen? "Muuh"
Hvad siger grisen? "Øf" osv..

Hvis vi sidder med en bog og jeg spørg ham hvor hesten er, peger han på hesten, og det samme med alle de andre dyr.
Selv forskellen på Æslet og hesten!

Derudover kan han "tælle".
Hvis jeg siger "et" viser han en finger, siger jeg "to" viser han to fingre osv - Op til seks.

Han kan nynne hele Postmand Per sangen, og han kan sige UTROLIG mange ord.

Hvad mener I? Er det "unormalt/overbegavet" af en 1½ årige?

Altid dejligt med kvikke børn, men jeg mener nu at ordet overbegavet her faktisk anvendt forkert, fordi det er et ret negativt ord.
Men jeg er helt med på hvad du mener..og hvad din mor mener
Om han er ekstraordinært begavet?
Nej, det tror jeg ikke han er...men han er bestemt en kvik unge, der vidner om at der bliver talt til og med ham, og det har stor betydning.
Det er godt at han kan så mange ord og fine ting, men det kan børn i den alder, hvis de altså får den rette stimuli af deres omgivelser. Og det vidner om en intelligent og ansvarsfuld mor, der bruger tid på sit barn...og det anser jeg for at være tegn på et hjem hvor begavelsen er vel tilstede og godt brugt, derfor vil han uden tvivl også senere i livet klare sig flot, hvis der fortsættes af samme spor.
Men, vær du blot glad for at du ikke har et barn af mensatypen..de er nemlig nok "overbegavede", men de er overhovedet ikke spor nemme at holde på den rette vej i udvikling og give den rette stimuli, især her i landet hvor der mangler den rette undervisning og forståelse for den slags børn, så de oftest aldrig får brugt deres unikke intelligens, men bare ender med at farte fra det ene til det andet uden nogensinde at blive færdige med noget som helst.
Sørgeligt men sandt.
Så vær tilfreds med din kvikke dreng, men glæd dig også over at du er forskånet for mange fremtidige bekymringer, fordi du ikke kan hjælpe dit barn til at udnytte sit potentiale fuldt ud pga manglende skolegang og viden fra samfundets side.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.