vender og drejer sig om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.518 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. august 2008

sandra+elias

Min søn på snart 8 mdr vender sig ofte om på maven om natten, og så vågner han, så jeg må vende om ham igen. Andre gange vågner jeg ikke, men så er han faldet i søvn på maven, og så bliver jeg lidt bekymret for om han nu også kan trække vejret. Man har jo fået af vide 1000 gange at de ikke må sove på maven...men på et eller andet tidpunkt er det vel i orden...men hvornår?? Skal jeg lade være med at bekymrer mig så meget og bare lade ham sove på maven? Han er nemlig ikke så godt til selv at vende sig om på ryggen igen, slet ikke når han halvsover. Er der nogle der har nogle råd eller erfaringer de gerne vil dele med en meget træt mor;)

Sandra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2008

NejaJ

Hejsa...
Altså Lærke på 9 måneder nu vender og drejer sig os.... Hun kravler os i søvne... Tror altså ik på det gør noget nu hvor de selv gør det...
Bare der selvfølgelig ik ligger alverdens ting oppe ved hovedet...
Kan man selvfølgelig heller ik holde styr på...
Det eneste Lærke har i sin seng er en dyne og et par bamser...
Vil ik have der er for meget så hun kan lægge med hovedet ned i det....
Men er næsten sikker på det ik gør noget så længe det er dem selv der vender sig...

(H)Neja.

Anmeld

26. august 2008

MorCamilla

Mikkel begyndte også selv at ligge sig om på maven da han var ca 9 - 10 måneder og jeg lod ham ligge, (når han ikke græd og var ked af det) for netop som du skriver så skal de vel lære det engang... Men jeg ved ikke hvornår de "må" sove på maven, men jeg gik ud fra at når han selv kunne vende sig så var det okay...

Anmeld

27. august 2008

sandra+elias

Hej igen,

tak for svarene...godt at høre at man ikke er helt alene;)

Jeg lod ham sove på maven i nat, og det fungerede egentlig meget fint, så tak for rådene.

Jeg får snart besøg af min sundhedsplejerske, så kan jeg jo lige spørge hende om hvornår det er ok at lade dem sove på maven:) selvom det jo fungeret fint i nat:)

go dag...

sandra

Anmeld

27. august 2008

charlottekri

grunden til at de ikke må ligge på maven er fordi der er større risiko for vuggedød, men jeg tror bestemt ikke at det gør noget at ha triller derom engang imellem... han skal jo bare ikke lægges til at sove på maven hver gang... det var ikke for at skræmme dig!!! syntes bare at du skulle høre grunden til at man fraråder... men synes da at du skal tage en snak med din sp; hun kan da fortælle dig hvad du skal gøre;)
(H)

Anmeld

27. august 2008

Tullebobs

Hej Sandra

Kender godt din bekymring;) Men når ungerne selv kan vende sig, så må de osse gerne sove på maven, og der er ikke risiko forbundet med det.

Så sov du bare trygt og lad junior vende og dreje sig lige så tosset ham lyster;) Ellers bliver du jo helt skeløjet af søvnmangel

Sov godt og kram fra Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.