Forslag til aftensmad??? - 8 mrd, kom frisk ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

matryoshka

Vi havde også svært ved at få vores pige på nu 10½ måned til at spise. Men det hjalp med at gøre som nogle af de andre allerede har foreslaget, at give barnet "rigtig" mad. Derudover hjalp det rigtig meget for os, når vi skar ned på amningen, og stoppede helt med natamning. 

For 1½ måned siden var jeg DYBT frustreret over at hun næsten intet spiste.. Men i dag er hun ved at være en af de madglade unger og hun tager endda på 

Jeg bruger nogle gange denne side til inspiration til baby venlig mad:

http://www.annabelkarmel.com/

Den er godt nok på engelsk, men hun bruger de europæiske enheder! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

lisbethita

serinasmor skriver:

hmmm ... var maden most ?? for det er virkelig svært at lære at spise most mad med fingrene ..

men bort set fra det .. så kender vi ALT til ikke at må made mere .. det var derfor hun fik mad i bidder   prøvede du om du måtte made hende efter hun selv havde fået lov?? 

ellers kan det være det er et hit selv at få lov med en gaffel .. hvor du stikker i maden og lægger gaflen foran på bordet .. hun tager den selv op og spiser ...

til morgenmad får serina havregrød .. da vi heller ikke fik lov at made hende her fik hun (og får hun stadig) en skive toastbrød med smør skåret i 6 dele .. så kan hun selv gratte med det og mor/far kunne få lov at made lidt -måske... nu spiser hun selv sin havregrød med ske

det er godt (men hårdt til tider) at have et barn med sin helt egen vilje

Ha ha...jeg selvfølgelig var det bidder. Men  måske jeg skal prøve som du siger. Tror der kan være noget om, at det er fordi hun selv vil spise. Hmm... men hvad skal man så give hende? Kartofler og grøntsager... hvad bruger du som sovs? Vi laver aldrig sovs til os selv....

TAK TAK TAK...rigtigt godt indlæg ;-)

Anmeld

1. december 2010

lisbethita

andre???

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

lisbethita skriver:

Jeg prøvede her til aften at lade hende selv spise. Hovedparten røg på gulvet, så syntes ikke lige det var dét.... men måske tager jeg fejl?

I hvert fald tak for dine forslag. KRAM

ha ha. Her spiser Johanna også efter princippet, at når al maden er røget på gulvet er måltidet færdigt

Anmeld

2. december 2010

lisbethita

MariaJ skriver:

ha ha. Her spiser Johanna også efter princippet, at når al maden er røget på gulvet er måltidet færdigt

He he.... Sikke noget! Men sådan er det vist i en periode. Kram

Anmeld

3. december 2010

serinasmor

lisbethita skriver:

Ha ha...jeg selvfølgelig var det bidder. Men  måske jeg skal prøve som du siger. Tror der kan være noget om, at det er fordi hun selv vil spise. Hmm... men hvad skal man så give hende? Kartofler og grøntsager... hvad bruger du som sovs? Vi laver aldrig sovs til os selv....

hmmm .. sovs kan være alt muligt .. salatdressing, kødsovs, brun sovs, ketchup, mayonaise, cremefraice, remulade,persillesovs, wiskeysovs eller hvad der nu ellers lige er

Anmeld

3. december 2010

serinasmor

lisbethita skriver:

hun fik desuden .. kogte kartofler og grøntsager i bidder(pastinak bliver rigtig god blød), halve kogte kødboller, avokado, torskerogn, ostehaps, pølse uden skind, halve cocktailpølser, tomat uden skind

sovsen fik hun for at vi var sikre på hun fik fedtstof nok (for man kan jo ikke blande hele bidder med en skefuld fedtstof som man kan med mos) og avokado var også godt til at sikre sig at hun fik fedtstof nok.. desuden får hun sødmælk at drikke til næsten hvert måltid .. igen pga af fedtstoffet

undskyld den lange svartid

og held og lykke med det

serinasmor

Anmeld

3. december 2010

lisbethita

serinasmor skriver:

hun fik desuden .. kogte kartofler og grøntsager i bidder(pastinak bliver rigtig god blød), halve kogte kødboller, avokado, torskerogn, ostehaps, pølse uden skind, halve cocktailpølser, tomat uden skind

sovsen fik hun for at vi var sikre på hun fik fedtstof nok (for man kan jo ikke blande hele bidder med en skefuld fedtstof som man kan med mos) og avokado var også godt til at sikre sig at hun fik fedtstof nok.. desuden får hun sødmælk at drikke til næsten hvert måltid .. igen pga af fedtstoffet

undskyld den lange svartid

og held og lykke med det

serinasmor

Ahhhh ....sovsen!! Ja... det er nok den jeg mangler. Vi spiser aldrig sovs, og det er nok for kedeligt for hende, tænker jeg?? Tak fordi du skrev ;-) OG tak for forslag.KRAM

Anmeld

3. december 2010

lisbethita

serinasmor skriver:

hmmm .. sovs kan være alt muligt .. salatdressing, kødsovs, brun sovs, ketchup, mayonaise, cremefraice, remulade,persillesovs, wiskeysovs eller hvad der nu ellers lige er

Super....endnu flere forslag!! Jeg takker taknemmeligt!! Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.