Siden Jesse blev født har vi tænkt over hvem, som skulle "arve" ham hvis vi begge dør. Og vi har simpelhen ikke kunnet finde ud af det. Det skal ikke være vores forældre pga af alderen. Henrik er enebarn så der er heller ikke nogen mulighed. Og jeg vil ikke have at han skal vokse op på min fars side af familien, så der smuttede også lige 2 af mine søskene. Min lillesøster og hendes kommende mand....nej jeg er ikke helt tryg ved det, og min lillebror er HELT udelukket. Vi vil heller ikke give ham til venner, for vi vil helst at Jesse skal blive i familiens varetægt.
Men nu tror jeg vi har fundet en...efter 2½ års snakken frem og tilbage. Henriks kusine på 24 år. Hun er Jesses barnepige, moden og ansvarlig og elsker knægten rigtig meget. Nu har vi spurgt hende, og bad hende om at tænke sig godt om, og snakke med hendes forældre inden hun siger ja. Det er jo en stor opgave at sige ja til.
Nu er det så jeg kommer til at tænke over et andet "problem" forbundet med det hele. Hvis vi begge dør, så arver Jesse jo alle vores aktiver (eller mangel på samme ;)), men der kommer jo ikke noget til udbetaling før han er 18 eller hvad? For hvis hun siger ja, så får hun jo også alle udgifterne. Hvordan løser vi lige det problem? Skal vi lave et testemente men en potion penge til hende? Og hvor meget skal det så være? Hun skal jo pludselig til at have et barn indenfor døren og det er jo ikke billigt. Og hvis hun er singel når det sker, kan hun så søge tilskud på lige for med andre forældre?
Noget 3. er om hvor bindende det er. For hvad nu hvis min fars side vil kræve ham? Min mor (og hele Henriks famile) synes det er en god beslutning vi har taget, så hun støtter os, men jeg ved ikke med "de andre". Hvor stor betydning vil det få - både hvis min far anfægter og min mor støtter?
Hold da op hvor er der meget at tage stilling til :S
Anmeld