Mangfoldigheden længe leve! (mødregruppe :) )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. december 2010

LinLin

Har været i mødregruppe for første gang i dag (missede første gang, da Adam var syg ) og tror bare det er en rigtigt god gruppe!

Vi er 6 i alt. Den ældste er 45 og har 4 børn - jeg er den yngste (ligesom i sidste mødregruppe ) med mine 26 år. De andre er så derimellem og har 2 børn (ligesom jeg). Jeg er den eneste der har børn med to forskellige. Der er een der er lesbisk. En anden er også insemineret. Vi er tre pædagoger og en lærer, en sælger og en butiksassistent.

Ville bare sige at jeg glæder mig til at lære dem at kende!

Og så spørge om hvordan er jeres mødregruppe er sammensat...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

LRJ

I min er Jeg den yngste med mine 20 år, hvor de andre er mellem 26 og 28 Alle er gift undtaget mig Vi er to der er studerende, to der er Sosu hjælper og en blomsterbinder og en der arbejder for carlsberg
og så var jeg i en mødregruppe kun for mødre mellem 15 og 21 den går jeg så ikke i mere

Anmeld

1. december 2010

LinLin

Lone H. skriver:

I min er Jeg den yngste med mine 20 år, hvor de andre er mellem 26 og 28 Alle er gift undtaget mig Vi er to der er studerende, to der er Sosu hjælper og en blomsterbinder og en der arbejder for carlsberg
og så var jeg i en mødregruppe kun for mødre mellem 15 og 21 den går jeg så ikke i mere

I min første var jeg også yngst med mine 21 - synes de ældste var ret gamle (2 på 35 år ) Alle var førstegangsfødende. Vi var 4 studerende, en lærer og en der stod i butik.

Det er da meget godt ramt at de 5 andre er ml 26-28 år Er det en god gruppe?

Anmeld

1. december 2010

LRJ

DAs mor skriver:

I min første var jeg også yngst med mine 21 - synes de ældste var ret gamle (2 på 35 år ) Alle var førstegangsfødende. Vi var 4 studerende, en lærer og en der stod i butik.

Det er da meget godt ramt at de 5 andre er ml 26-28 år Er det en god gruppe?

li i starten var jeg meget usikker om det var rigtigt for mig at være i den gruppe, men gav det en chance og nu er jeg meget tilfreds med den

Anmeld

1. december 2010

JacobsMoar

Det lyder som en god gruppe

I min MG er jeg med mine 21 år den yngste, så er der en på 23 og første gang mor, 2 midt i 30'erne som er 2. gangs, og en på 40 der har fået sin 5.

Vi har det SÅ hyggeligt..

(Er udover den MG, startet i en for unge mødre)

Anmeld

1. december 2010

LinLin

Bromberg skriver:

Det lyder som en god gruppe

I min MG er jeg med mine 21 år den yngste, så er der en på 23 og første gang mor, 2 midt i 30'erne som er 2. gangs, og en på 40 der har fået sin 5.

Vi har det SÅ hyggeligt..

(Er udover den MG, startet i en for unge mødre)

Her hvor jeg bor sammensætter de grupperne i "førstegangs-" og "flergangsgrupper" - det synes jeg er godt. Det er ikke de samme behov jeg har denne gang, som jeg havde første gang - der var det meget "Hvad gør jeg med det og det?!" - denne gang er der også meget med hvordan man tackler det mht til den store, hvordan det hele hænger sammen med barsel og institution... - det er i hvert fald det jeg gerne vil have "ud af" det denne gang. Men det er da også det helt basale behov for bare at komme ud og møde nogle nye mennesker

Hvordan fungerer det med en "blandet" gruppe?

Anmeld

1. december 2010

JacobsMoar

DAs mor skriver:

Her hvor jeg bor sammensætter de grupperne i "førstegangs-" og "flergangsgrupper" - det synes jeg er godt. Det er ikke de samme behov jeg har denne gang, som jeg havde første gang - der var det meget "Hvad gør jeg med det og det?!" - denne gang er der også meget med hvordan man tackler det mht til den store, hvordan det hele hænger sammen med barsel og institution... - det er i hvert fald det jeg gerne vil have "ud af" det denne gang. Men det er da også det helt basale behov for bare at komme ud og møde nogle nye mennesker

Hvordan fungerer det med en "blandet" gruppe?

Lige præcis derfor synes jeg det er rart at være i en gruppe med flergangsfødende.. Fordi så har jeg nogle jeg kan spørge hvorfor dit og hvorfor dat..Ved så ikke hvad deres tanker er

Anmeld

1. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Det lyder da super dejligt!

I min mødregruppe er vi 5 på henholdsvis 23, 26, 28, 30, 32, så vi er fordelt ret godt.

Jeg læser til pædagog, også er der en klinik assistent, skiltemaler, revisor og ingeniør

Anmeld

2. december 2010

LinLin

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det lyder da super dejligt!

I min mødregruppe er vi 5 på henholdsvis 23, 26, 28, 30, 32, så vi er fordelt ret godt.

Jeg læser til pædagog, også er der en klinik assistent, skiltemaler, revisor og ingeniør

Det var da en blandet flok rent arbejdsmæssigt

Vi er som sagt (bl.a.) 3 pæd og en lærer, så det er ikke helt så blandet

Anmeld

2. december 2010

Lunae

I min Mødregruppe er vi 7! Vi er to på 24, en på 28, en på 37, en på 39 og en på 43 vi er alle førstegangsfødende! Uddannelsesmæssigt er vi to studerende, to sygeplejesker, en lærer, en freelancer og en akitekt!

Jeg har gået der i næsten et halvt år nu, men tror snart, at jeg hopper fra! Det siger mig ikke vanvittig meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.