Ja så var vi til første samtale med gynækologen min læge havde henvist os til med hensigt for insemination - men det gik sgu ikke helt som vi havde regnet med 
Manden havde godt fået at vide fra kolding sygehus at hans sæd kun lever halvt så længe som normalen, og dette kan være en faktor der gør at det er sværer for os at blive gravide.
På mandag skal han aflevere en ny prøve, som gynækologen vil teste og se om sæden overhovedet er stærk nok til at trænge igennem min slimhinde.
Udover mandens sædproblem, så står det desværre heller ikke helt godt til med mig
Jeg kan stille mine problemer op i punktform:
- Jeg fik efter to blodpropper for en del år siden, konstateret en sjælden blodstørkningsdefekt.
- Forhøjet prolaktinniveau - skal evt have scannet min hjerne på sygehuset for at få kontroleret min hypofyse.
- Pga kramper i underlivet ved undersøgelse, er gynækologen nødt til at bedøve mig, inden jeg kan undersøges - dette besværliggører hele processen, og er meget hårdt for mig.
Efter en længere samtale, anbefalede gynækologen os at hun vil vidersende os til OUH - odense sygehus, for behandling mod barnløshed hvor hun anbefaler at de stimulerer mig kraftigt så jeg danner mange æg - så vi kan komme igang med evt IVF, og hvis mandens sæd er dårligere end først antaget, så ender vi nok med ICSI.
Hold op det har været en hård dag at komme igennem - og mig som havde håbet og troet på at vi måske var så heldige at få første IUI forsøg i år - hold op vores fremtid er voldsomt ændret....

Jeg føler mig bare som en kæmpe fiasko - hvorfor kan jeg ikke bare få lov til at blive gravid !!! 
Anmeld