Når baby ikke kan tygge maden og ikke gider grød konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Eliza/lykke

Når jeg henter Elizabeth fra VS kl. 16.30 kommer vi hjem, og farmand har lavet kaffe til os og MME til lillepigen som lidt at drikke. Så hygger hele familien sig med pebernødder, kiks eller måske en æbleskive sammen med storebror - mennnnnnnnnnnnnn lillepigen kan endnu ikke helt finde ud af t tygge (6½ mrd). Så hun får somregel yougurt, men virker lidt træt af det samme hverdag.

Hvad søren kan jeg tilbyde hende? Har prøvet:

riskiks, det får hun galt i halsen

Mariekiks, det går heller ikke

frugt, heller ikke

Frugtmos OK og yougurt OK

Behøver hun mon noget at spise der? Eller er det nok med lidt at drikke inden hun skal spise aftensmad med os andre kl. 18.00???? Hvad gør I?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

serinasmor

jeg tror bare jeg ville give hende forskellig slags frugtmos og yogurt .. så får hun jo ikke det samme hver dag

bare vent .. liiiige om lidt er det ikke længere noget du tænker over .. så får hun bare det samme som storebror

Anmeld

1. december 2010

Eliza/lykke

serinasmor skriver:

jeg tror bare jeg ville give hende forskellig slags frugtmos og yogurt .. så får hun jo ikke det samme hver dag

bare vent .. liiiige om lidt er det ikke længere noget du tænker over .. så får hun bare det samme som storebror

Ihhh hvor jeg glæder mig :-) Der er jo noget over det, når man kan sidde alle sammen og få æbleskiver og hygge sig med det.

Jeg tror måske også, at jeg skal nøjes med yougurten og frugtmosen + lidt mælk at drikke, ellers kan hun ikke spise aftensmad.

Men hvordan fik du din datter til at drikke af kop, uden at hun sad med hovedet foroverbøjet for at ramme koppen??? Elizabeth drikker af kop, men der kommer mere ved siden af - med mindre vi fylder den HELT op.

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Ihhh hvor jeg glæder mig :-) Der er jo noget over det, når man kan sidde alle sammen og få æbleskiver og hygge sig med det.

Jeg tror måske også, at jeg skal nøjes med yougurten og frugtmosen + lidt mælk at drikke, ellers kan hun ikke spise aftensmad.

Men hvordan fik du din datter til at drikke af kop, uden at hun sad med hovedet foroverbøjet for at ramme koppen??? Elizabeth drikker af kop, men der kommer mere ved siden af - med mindre vi fylder den HELT op.

hmm .. tænke tænke .. det kan jeg ikke huske .. hun lærte det bare lige pludseligt (ved 4-5mdr tror jeg)  vi fandt dog ud af at det også har noget at gøre med mor/fars teknik .. så hvis du kun hælder 1cm i koppen skal du jo også selv lære hvor meget hun skal have ad gangen ... sidder hun i højstol for det var i hvert fald klart nemmere end på skødet

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Hvis hun ikke virker sulten er MME jo sikkert tilstrækkeligt for ernæringens skyld. Hvis du gerne vil at hun "er med" til måltidet kian du måske prøve med et eller andet hun selv kan sidde og gumle i. Selvom hun ikke kan tygge endnu kan hun jo godt sutte på appelsin, agurk o.lign. Johanna er vild med appelsin, hvis hun bare selv får en "båd" at sidde og sutte i. Hun kan også godt lide agurk (skærer en lidt tyk skive, tager skrællen af og laver et hul i midten, så hun bedre kan holde fast i den) eller banan (tager det nederste af en banan og lader skrællen sidde på, skærer ca en cm tyk ring af skrællen væk øverst, så hun kan sutte på den).   

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Eliza/lykke skriver:

Når jeg henter Elizabeth fra VS kl. 16.30 kommer vi hjem, og farmand har lavet kaffe til os og MME til lillepigen som lidt at drikke. Så hygger hele familien sig med pebernødder, kiks eller måske en æbleskive sammen med storebror - mennnnnnnnnnnnnn lillepigen kan endnu ikke helt finde ud af t tygge (6½ mrd). Så hun får somregel yougurt, men virker lidt træt af det samme hverdag.

Hvad søren kan jeg tilbyde hende? Har prøvet:

riskiks, det får hun galt i halsen

Mariekiks, det går heller ikke

frugt, heller ikke

Frugtmos OK og yougurt OK

Behøver hun mon noget at spise der? Eller er det nok med lidt at drikke inden hun skal spise aftensmad med os andre kl. 18.00???? Hvad gør I?

Lone

Jamen så giv hende da lidt frugtmos..det har mine da fået.
jeg har da både givet mine æble, pære, sveskemos eller mosede bananer.
Det er jo bare et mellemmåltid hun skal have for den lille sult inden aftensmaden.
Hun kan også få en tvebak at gnave på..det kan mange små børn godt lide.

kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.