Vegansk aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Dinna88

Hej babyfolk! 

Jeg står i den situation at jeg ikke aner hvad jeg skal lave til aftensmad i aften. - Jeg er veganer. Det er lidt tricky for jeg er ikke så god til tilberedte grøntsager, f.eks. ovnbagte rodfrugter, det behager simpelthen ikke mine smagsløg!

Nå, men.....
Er der nogle veganere derude der kunne tænke sig at udveksle opskrifter? Eller nogle af jer andre der har nogle bragende gode opskrifter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Lone Jakobsen

bliver helt nysgerrig... hvis du ikke kan li tilberedte grøntsager, hvad plejer din aftenmad så at være?

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

bliver helt nysgerrig... hvis du ikke kan li tilberedte grøntsager, hvad plejer din aftenmad så at være?

Nogle af dem kan jeg godt lide - kartofler i ALLE former er bare lækre: hasselbbagte, gratin, fritter, mh. Derudover er det da bare at spise dem rå (: Og bruge ris, bulgur, linser, bønner, kikærter, ja, altså.... Der er afsindigt mange ting man kan lave uden grøntsager

Anmeld

1. december 2010

Maja88

hva med noget suppe???

kartoffel/porre suppe

tomatsuppe osv

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

Maja88 skriver:

hva med noget suppe???

kartoffel/porre suppe

tomatsuppe osv

Så er det bare jeg mangler en opskrift Jeg kan sagtens finde en opskrift på nettet, men jeg bare gerne have.... Ja, en beskrivelse og/eller en grund til hvorfor man netop anbefaler den givne opskrift, da jeg jo er ret kræsen hvad angår tilberedte grøntsager

Vi kom frem til at min svigermor laver artiskoksuppe - det bliver da spændende!

Jeg modtager dog gerne stadig bud! Der er jo også i morgen der skal laves mad. 

Anmeld

1. december 2010

Maja88

Dinna88 skriver:

Så er det bare jeg mangler en opskrift Jeg kan sagtens finde en opskrift på nettet, men jeg bare gerne have.... Ja, en beskrivelse og/eller en grund til hvorfor man netop anbefaler den givne opskrift, da jeg jo er ret kræsen hvad angår tilberedte grøntsager

Vi kom frem til at min svigermor laver artiskoksuppe - det bliver da spændende!

Jeg modtager dog gerne stadig bud! Der er jo også i morgen der skal laves mad. 

jamen 3 porrer- 8 mellem kartofler og en boullion(staves)..

dækkes med vand og koges ud..

vandet sies fra i en skål og porrer og kartofler blendes(vi bruger stavblenderen) derefter hælder man væske i(det man har siet fra eller mælk) til man opnår den ønskede konsistent.

smages til med salt, peber og muskat.

serveres eventuelt med ristede porrer på toppen.

JEG ER SÅ VILD MED DEN SUPPE. vi får så bare bacon på toppen hehehehe, men den kan også klart anbefales med ristede porrer.

opskriften er fra weight watchers hvor der også er meget lækkert vegetarisk

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

Maja88 skriver:

jamen 3 porrer- 8 mellem kartofler og en boullion(staves)..

dækkes med vand og koges ud..

vandet sies fra i en skål og porrer og kartofler blendes(vi bruger stavblenderen) derefter hælder man væske i(det man har siet fra eller mælk) til man opnår den ønskede konsistent.

smages til med salt, peber og muskat.

serveres eventuelt med ristede porrer på toppen.

JEG ER SÅ VILD MED DEN SUPPE. vi får så bare bacon på toppen hehehehe, men den kan også klart anbefales med ristede porrer.

opskriften er fra weight watchers hvor der også er meget lækkert vegetarisk

Uh, tak! Den må jeg prøve her en af dagene (tror det bliver på søndag) 

Ja, den bacon, den hopper jeg lige udenom - men så kan det være at min bror og min mor som jeg bor med bliver glade! (Jeg laver mad 6 dage om ugen, hvis de vil have kød, så laver de det selv. Det er ikke lige altid kød passer til de retter jeg laver, så det er ikke ofte de får det)

Anmeld

1. december 2010

Maja88

Dinna88 skriver:

Uh, tak! Den må jeg prøve her en af dagene (tror det bliver på søndag) 

Ja, den bacon, den hopper jeg lige udenom - men så kan det være at min bror og min mor som jeg bor med bliver glade! (Jeg laver mad 6 dage om ugen, hvis de vil have kød, så laver de det selv. Det er ikke lige altid kød passer til de retter jeg laver, så det er ikke ofte de får det)

hehe stakkels dem må du bruge hønsekøds boullion eller??? ellers duer den også med grøntsag

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

Maja88 skriver:

hehe stakkels dem må du bruge hønsekøds boullion eller??? ellers duer den også med grøntsag

Så må de jo selv lave deres mad Min mor er helt okay med det, hun er ikke en kød fan. Min bror er på den anden side hamrende utilfreds, men knægten løfter ikke en finger derhjemme, så skal han heller ikke tilgodeses når han ALDRIG selv laver mad. Det kan jeg ikke tage mig af Det er jo ikke fordi min mad er uspiselig.

Nej, jeg snupper en grøntsags

Anmeld

1. december 2010

Lone Jakobsen

Dinna88 skriver:

Nogle af dem kan jeg godt lide - kartofler i ALLE former er bare lækre: hasselbbagte, gratin, fritter, mh. Derudover er det da bare at spise dem rå (: Og bruge ris, bulgur, linser, bønner, kikærter, ja, altså.... Der er afsindigt mange ting man kan lave uden grøntsager

okay linser er sådan en ting jeg aldrig har prøvet at bruge... men resten har jeg haft fingre i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.