Pepsi max??????????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.513 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Heidisbebs

Nu skal jeg lige høre alle jer dejlige piger ad....

Var sammen med kollegaer igår og fik en enkelt pepsi max... Der sagde de at det måtte jeg ihvertfald ikke drikke når jeg var gravid, det var noget af det væreste man kunne drikke... det var skadeligt for fosteret og i væreste tilfælde kunne man abortere..

Hmmm er det rigtigt ? jeg drak meget cola under min 1 graviditet....

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

SHERO

Jeg fik afvide af en diætist på skejby sygehus at jeg godt måtte drikke det selvom jeg var gravid.. Men der vist en ny undersøgelse der siger at cola light kan forsage tidlig fødsel...

Jeg drak ret meget pepsi max, og fødte 13 dage over tid... Så det er vist nogen du selv skal vurdere...

Anmeld

1. december 2010

bøgelund

Heidisbebs skriver:

Var sammen med kollegaer igår og fik en enkelt pepsi max... Der sagde de at det måtte jeg ihvertfald ikke drikke når jeg var gravid, det var noget af det væreste man kunne drikke... det var skadeligt for fosteret og i væreste tilfælde kunne man abortere..

På forhånd tak

det er en undersøgelse der er blevet lavet. at light produkter øger risikoen for, for tidlig fødsel.. de mener det er sødestoffet aspartan der skulle gøre det.. det gælder os light sodavand. 

om det passer, og man tror på det er op til en selv..  

Anmeld

1. december 2010

Chewy

Hej med dig,

Jeg tror, du skal tage det med et gran salt Aspartam er ikke sundt og det er lige meget om man er gravid eller ej. Derfor skal man bare kun drikke det i moderate mængder. Jeg drikker en cola zero en gang imellem, men lader være at drikke for mange pga den lille fis i maven. Så spørger du mig, må du gerne drikke en pepsi max, bare du ikke drikker 3 om dagen

Held og lykke med bassen i maven

Anmeld

1. december 2010

Malonde1985

Hmm.... tror altså også bare du skal tage den med ro  der er SÅ mange ting man IKKE må når man er gravid, og der kommer hele tiden nye ting osv osv.. Altså snart kan man jo ikke leve  jeg har altså også drukket cola og pepsi engang imellem under min graviditet og er nu i 32 uge... Og gjorde det også under 1. graviditet og hun blev født 4 dage efter termin..

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

Heidisbebs skriver:

På forhånd tak

Der er 2 ting til dette.
Cola-produkter indeholder coffein og et ekstrakt fra colanøden, som i sjældne tilfælde kan virke abortfremkaldende  eller sætte fødsler igang før tid.

Det andet skyldes de kustige sødemidler, som i allerhøjeste grad er usunde. Derudover har man mistanke om at visse sødemidler kan give fosterskader...det gør det på mus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2010

Lone Jakobsen

et gammelt råd siger "alt med måde" og jeg ville ikke frygte at en pepsi max kan få katastrofale følger for dit lille barn.

Anmeld

1. december 2010

Moar2011

der siges 3 kopper kaffe , svare til 3 dåse sodavand. og det er det man må få om dagen.

Anmeld

1. december 2010

Frk. Himmelblå

nutche skriver:

et gammelt råd siger "alt med måde" og jeg ville ikke frygte at en pepsi max kan få katastrofale følger for dit lille barn.

Enig med ovenstående svar! Alt med måde.

Jeg tør næsten garantere dig, at kunne en enkelt pepsi max forårsage abort, så kunne du ikke købe den lovligt!

Men pas naturligvis på med at få for meget koffein og kunstige sødemidler. I øvrigt også, når du ikke er gravid .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.