Støvler der gnaver/skarver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.591 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. november 2010

SHERO

Nu har jeg for en gang skyld invisteret i nogen ordentlige vandtætte vinterstøvler. Men nu har jeg haft dem på 3-4 gange og har fået sår/vabel på størrelse med en 1 krone i hælen (eller lige der hvor den går ind) AV AV AV.. Er der nogen der ved, om en skomager kan blokke dem ud når det er i hælen?

Det er ruskindsstøvler med en uld sok/sko inden i...

Kan slet ikke gå med dem mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

SussieThyssen

Tullen85 skriver:

Nu har jeg for en gang skyld invisteret i nogen ordentlige vandtætte vinterstøvler. Men nu har jeg haft dem på 3-4 gange og har fået sår/vabel på størrelse med en 1 krone i hælen (eller lige der hvor den går ind) AV AV AV.. Er der nogen der ved, om en skomager kan blokke dem ud når det er i hælen?

Det er ruskindsstøvler med en uld sok/sko inden i...

Kan slet ikke gå med dem mere...

Skarver?? Det var da et besynderligt ord...hvad mener du egentligt med det?

Nå men det du lige kan prøve er at gå ind i en skoforretning og købe det der hedder et sæt "kilehæle" og lægge ned i støvlen.
Det er en smart lille ekstra forhøjning af blød kork, med en lille klisterseddel på, så man kan klistre den ekstra forhøjning ind i støvlen.

Dette gør at hælen vil blive løfter lidt opad og medfører ofte at der ikke mere opstår vabler, fordi hælen bliver anbragt rigtigt i forhold til støvlens facon.
Sådan et par kilehæle koster ca 30 kr og er tit alle pengene værd, hvis man er glad for et par sko eller støvler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2010

SHERO

SussieThyssen skriver:

Skarver?? Det var da et besynderligt ord...hvad mener du egentligt med det?

Nå men det du lige kan prøve er at gå ind i en skoforretning og købe det der hedder et sæt "kilehæle" og lægge ned i støvlen.
Det er en smart lille ekstra forhøjning af blød kork, med en lille klisterseddel på, så man kan klistre den ekstra forhøjning ind i støvlen.

Dette gør at hælen vil blive løfter lidt opad og medfører ofte at der ikke mere opstår vabler, fordi hælen bliver anbragt rigtigt i forhold til støvlens facon.
Sådan et par kilehæle koster ca 30 kr og er tit alle pengene værd, hvis man er glad for et par sko eller støvler.

Kærligst
Sussie

Skarver.. hehe...  Det er sådan man siger i jylland ( i hvert fald i århus) når en sko gnaver i hælen.. :-D

Aaarh smart... det tror jeg da jeg vil prøve i morgen... simpelthen så surt at have gode vinterstøvler og må gå i de gamle der bliver gennemblødte efter 10 min.. :-)

Anmeld

30. november 2010

bagger26

Tullen85 skriver:

Skarver.. hehe...  Det er sådan man siger i jylland ( i hvert fald i århus) når en sko gnaver i hælen.. :-D

Aaarh smart... det tror jeg da jeg vil prøve i morgen... simpelthen så surt at have gode vinterstøvler og må gå i de gamle der bliver gennemblødte efter 10 min.. :-)

Det siger vi også i Aalborg hehe..

Anmeld

30. november 2010

Carina1977

Tullen85 skriver:

Vi siger det også i Ikast

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Tullen85 skriver:

LOL..ja, så fik man da en forklaring på det, selvom jeg ikke lige tror det findes i den godkendte ordliste over danske ord

Men ja..prøv det med kilehælen, og håber at det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.