Hvordan er det med en baby på 8 mrd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Eliza/lykke

Ja, mærkeligt spørgsmål - men jeg starter på job i morgen.. gisppppppppppppp den var den barsel, dog har jeg fået lov til at arbejde hjemmefra 3 dage om ugen hele december - skønt.

Elizabeth er knap 7 mrd nu. Hun er mere glad og opmærksomhed end nogen sinde. Og det er så dejligt. Men når jeg så SKAL være på kontoret til den 1 januar, så er hun næsten 8 mrd., og der vil jeg ikke kunne forberede noget som helst.

Nu forbedrer jeg aftensmaden, så ovnen bare skal tændes, mellemmåltid og kaffe til kl. 16.30. Vasketøj og rengøring og indkøb. Men når jeg sidder fast på kontoret fra 9.00-16.00, så kan jeg ikke forbedrede noget.

Jeg tænker på, om nogen af jer kan fortælle mig, at jeg ikke længere behøver at forbedre så mange ting mere, fordi børn på 8 mrd., sagtens kan "underholde" sig selv, evt sammen med far. Og at de også godt kan lide at sidde i indkøbsvognen, og måske er det mere sjov og ballade uden at skulle stresse over at have et mellemmåltid parat på klokkeslet.

Jeg håber på, at I vil svare, så jeg ikke behøver at tænke mere over det.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

millesofie

ihh jeg kan ikke lade hver med at smile over din optimisme

nu er det jo forskelligt men

da min tinke var 8 mdr (hun er nu 11mdr) ville hun gerne sidde i indkøbsvognen hvis hun fik en marie kiks eller noget lign (så det er nu fast) hun begyndte også så småt at ville lege selv nede på guvlet da hun var omkring de 7 mdr og der kunne jeg godt få en presset time i sær med en gang teletubbies på tv'et og et ophold oppe i højstolen med en gang rosiner

det er jo svært men man lære at arbejde hurtigt

held og lykke

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

Jeg vil jo anbefale en slynge! Nu vhor du starter arbejde og hun ikke ser dig hele dagen, så er det da bare op på ryggen i slynge med hende. Hun vil ELSKE at sidde der og følge med i at du laver mad osv. du får ro til at lave det du gerne vil, og hun får den mor-kontakt hun har brug for. (og nej 8mdr gamle babyer er bestemt hverken for store eller for tunge til at have på ryggen!!!)

Anmeld

30. november 2010

Eliza/lykke

Fisenberg skriver:

ihh jeg kan ikke lade hver med at smile over din optimisme

nu er det jo forskelligt men

da min tinke var 8 mdr (hun er nu 11mdr) ville hun gerne sidde i indkøbsvognen hvis hun fik en marie kiks eller noget lign (så det er nu fast) hun begyndte også så småt at ville lege selv nede på guvlet da hun var omkring de 7 mdr og der kunne jeg godt få en presset time i sær med en gang teletubbies på tv'et og et ophold oppe i højstolen med en gang rosiner

det er jo svært men man lære at arbejde hurtigt

held og lykke

Tak for dit svar :-)

Jeg har en dreng på 10 år, men kan slet ikke huske noget som helst fra da han var 8 mrd. Kun kigge på billeder - og han virkede nemmere i den alder, fordi legetøjet pludselig fik en anden betydning for ham. Han ku ikke kravle, men sidde selv.

Elizabeth sidder helt selv nu, og synes også at legetøjet er sjovt. Men gad vide om mor her kan få lov til at komme hjem efter arbejde og hente trolden og starte på maden - og gad vide om jeg kan få ordnet vasketøjet, selvom hun er vågen - eller er det stadig så stressende at være mor, når ungen er 8 mrd?

Anmeld

30. november 2010

MariaJ

Min datter er også kun syv måneder, så jeg ikke hjælpe så meget i den retning, men jeg skal også selv tilbage på arbejde om godt en måned så går jo lidt med de samme tanker. Min datter er heldigvis ret god til at lege selv, men det bliver jo stadig en travl hverdag med meget der skal nåes på kort tid.

Måske er det bedre at vende den rundt og tænke at ting skal være så nemt som muligt, når du kommer fra arbejde. Måske kan du lave en ordentlig portion mad i weekenden og fryse ned til et par dage i ugen, sørge for altid at lave dobbelt portion når du er i gang og fryse halvdelen ned eller bare acceptere at der bliver flere færdigretter eller nem aftensmad (brød eller lign) i en periode. Måske er det bedre at købe fem ekstra bodyer og acceptere at man ikke kan nå så meget vasketøj til daglig eller leve med nullermændende i krogene. Jeg tror i forvejen at omvæltningen ved at mor er væk hele dagen bliver stor, så jeg regner med at min datter vil have ekstra brug for at hygge og være sammen, når jeg kommer hjem, og ja, så må vi måske bare leve af spaghetti med ketchup i et par måneder indtil vi finder os til rette med de nye rutiner.

Anmeld

30. november 2010

MariaJ

Mumto3 skriver:

Jeg vil jo anbefale en slynge! Nu vhor du starter arbejde og hun ikke ser dig hele dagen, så er det da bare op på ryggen i slynge med hende. Hun vil ELSKE at sidde der og følge med i at du laver mad osv. du får ro til at lave det du gerne vil, og hun får den mor-kontakt hun har brug for. (og nej 8mdr gamle babyer er bestemt hverken for store eller for tunge til at have på ryggen!!!)

Ja, det er sikkert en god ide. Den tager jeg også lige til mig.

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

MariaJ skriver:

Ja, det er sikkert en god ide. Den tager jeg også lige til mig.

Åh, det er altid dejligt at kunne inspirere andre til at bruge slynge! Det er bare så nemt for moren og så vidunderligt for barnet! Det er virkelig to fluer med et smæk!

Anmeld

1. december 2010

Eliza/lykke

Jeg har en bæresele i forvejen, så den finder jeg måske frem igen, hvis det bliver nødvendigt :-)

Jeg sidder på kontoret lige nu.................. uha.........

Men Elizabeth har gået i vuggestue hele november, og har de sidste 3 uger været der fulde dage. Hun sover det meste af tiden, og sover også somregel, når jeg kommer kl. 16.30. Vi har øvet det et stykke tid nu. Så hun er "vant" til at være væk fra mor, og hun er glad og tilfreds, når vi kommer hjem.

Men mor her er heller ikke stresset, fordi jeg har fået ordnet alting, mens hun har været i vuggestue. Sådan kan jeg jo ikke gøre det mere............... øv altså.

Men jeg er også sikker på, at det nok skal gå. Far er der jo også, og så må man bare sætte vasketøjet over om aftenen og lægge det sammen aftenen efter. Maden må være hurtig mad, meget ovn-mad og så må jeg jo nok glemme mig selv lidt og bruge aftenen efter kl. 20.00 til mit bad og så noget.

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

serina er nu 10½ mdr (meget snart 11 mdr) og kan selv lege mens vi laver mad ... vi har aldrig forberedt noget med mindre vi virkelig skulle skynde os og være ude ad døren kl 18 ... det har hun kunnet i 2-3 mdr nu (måske mere) men hun har også altid været god til at lege selv .... dog er der jo dage hvor hun KUN vil være ved mor (og far ikke kommer hjem før 18.20) så kommer hun i slyngen.. og så går det også ... men ellers leger jeg nogengange tvkøkken med hende .. dvs jeg fortæller ALT hvad jeg laver og måske en lille fin historie om gulerødder eller lignende ... så bliver hun underholdt på den måde

det skal så nok også lige siges at hun først er begyndt i dp idag ... så om det bliver sådn fremover vil guderne vide ,..men jeg håber da på at hun stadig kan lege selv

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.