Behandlingstid af ansøgning ved kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Carina1977

Er der nogen herinde der har styr på, hvor længe det tager kommunen at behandle en ansøgning?

For 4 uger siden var jeg hos en bandagist, fordi jeg skal have lavet en skinne til min fod + knæ. Jeg skulle så underskrive en ansøgning, og bandagisten sendte så ansøgningen ind med det samme.

Nu er der så gået 4 uger, og jeg har intet hørt fra kommunen overhovedet. Jeg har en skinne, som jeg har lånt fra sygehuset, men den passer kun til mine sandaler, og i denne her bidende kulde, er det bestemt ikke rart. Jeg får hele tiden våde fødder og det er dælme lige til at blive syg af.

Idag da jeg skulle op at handle fik jeg nok. Jeg lod skinne være skinne. Tog nogle almindelig sko på og gik så uden skinne. Jeg kunne da godt mærke at jeg var tæt på at vride om på foden flere gange, og foden er ret øm nu, men hvad gør man? Går med skinne og bliver kold og syg? Eller undlader at bruge den med risiko for skader på foden? Ja det er et dilemma...men jeg bliver nødt til at tage varmere fodtøj på når jeg skal ud

Kan bare slet ikke forstå at sådan et lille stykke papir, kan tage så lang tid for kommunen at behandle. Man skal jo også tænke på at når de så har fået ansøgningen behandlet, så går der i hvert fald yderligere 2-3 uger, inden jeg har skinnen, da skinnen skal laves først. Det når da at blive forår inden med det her tempo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Tdittmann

Her i Assens kommune har de en sagsbehandlingstid piå 3 uger, men det passer ingen vejne. 

I vores familie har vi en gen-fejl der gør at vi har brug for særlige plastre og sko. Og sidst vi sendte en ansøgning om merudgiftsydelse ind tog det 4 mdr. at behandle. I år har det kun taget 2 mdr. at behandle, men der har jeg også ringet til dem hver 14. dag for at høre hvor langt de var kommet og det hjælper altså - men det er godt nok træls det skal være sådan

Anmeld

30. november 2010

Carina1977

Tdittmann skriver:

Her i Assens kommune har de en sagsbehandlingstid piå 3 uger, men det passer ingen vejne. 

I vores familie har vi en gen-fejl der gør at vi har brug for særlige plastre og sko. Og sidst vi sendte en ansøgning om merudgiftsydelse ind tog det 4 mdr. at behandle. I år har det kun taget 2 mdr. at behandle, men der har jeg også ringet til dem hver 14. dag for at høre hvor langt de var kommet og det hjælper altså - men det er godt nok træls det skal være sådan

4 mdr  Håber godt nok ikke jeg skal vente så længe. Jeg synes at servicen på kommunerne er blevet meget forringet efter kommune-sammenlægningerne. Det er i hvert fald min oplevelse af det.

Men på den anden side....det tog dem kun 3 uger at behandle min ansøgning om pension, som jeg jo fik bevilget...men en ansøgning om en skinne tager længere tid...det er lidt pudsigt

Hmm hvis jeg ikke har hørt noget fra dem i næste uge, så kontakter jeg dem altså. Det her er ikke ret holdbart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.