"Skimmelbolig" og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.096 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Anonym trådstarter

Hjælp!

Er der nogen af jer der ved noget om skimmelsvamp ift. graviditet?
Hvorledes kan et barn allerede i graviditeten blive
sundhedsmæssig påvirket af skimmelsvamp i boligen?
Vi reagerer - og tænker meget over hvordan vores lille nu har det med det inde i min mave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hjælp!

Er der nogen af jer der ved noget om skimmelsvamp ift. graviditet?
Hvorledes kan et barn allerede i graviditeten blive
sundhedsmæssig påvirket af skimmelsvamp i boligen?
Vi reagerer - og tænker meget over hvordan vores lille nu har det med det inde i min mave?

Jeg mener at min læge sagde at det ikke var så godt for barnet.

Anmeld

30. november 2010

Skouboe

Jeg ved ikke noget om graviditet og skimmelsvamp, men jeg kan kun sige KOM UD NU!! I skal IKKE bo i noget der bare minder om skimmelsvamp.

Vi havde svamp i vores gamle lejlighed og lægerne på Rigshospitalet siger at det sagtens kan være den konstante provokation af mit immunforsvar fra svampen, der har udløst min sclerose.

Jeg sidder nu med en sygdom, der ikke kan kureres og som muligvis sender mig i kørestol og på førtidspension i løbet af en forholdsvist kort årrække, medmindre man opfinder noget nyt og mere effektivt.

Alt sammen fordi jeg boede i en lejlighed med skimmelsvamp...

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

Det at komme ud af boligen hurtigst muligt er planen...og det du skriver lyder ikke godt...håber du har ellers en masse ting der holder dig oppe?!

Min immunforsvar er også meget påvirket af det, der skal ikke meget til før jeg bliver syg og så har jeg også allergi over for skimmel. Det er bare ikke så nemt at finde en ny lejlighed...og jeg er så bekymret for at vores lille skat tager skade af det...

Anmeld

30. november 2010

Muffinmus

Jeg fik astman af at bo i en skimmel bolig.

Det gik heldigvis væk efter noget tid da vi flyttede, men mange sliper aldrig af med det.

I br slet ikke opholde jer der når i udemærket er klar over det. Og da slet ikke som gravid, er du tosset mand, det er jo værre end at sidde som passiv ryger hele dagen i hjemmet.

Det sætter sig ALLE vegne i din krop og dermed også i dit barn. UD NU, ikke om 1 mdr eller om 2, mne nu. Ellers risikerer du søre at give dit barn både allergi og atsma og andre følgevirkninger resten af livet og dig selv også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.