får man mere i boligstøtte med en lille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.610 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. november 2010

betiinsen

vi er et par på su og elevløn, og vi bor i et rækkehus fra boligforeningen på 67 km. vi skal have en lille i maj, og tænkte på om vi så får mere i boligsøtte og evt. hvor meget i ca. tror?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Meliora

Mener ikke at du kan få mere i boligstøtte, fordi du har et barn. Men du får jo selvfølgelig børnepenge og forhøjet SU. :-)

Anmeld

30. november 2010

A&F

betiinsen skriver:

vi er et par på su og elevløn, og vi bor i et rækkehus fra boligforeningen på 67 km. vi skal have en lille i maj, og tænkte på om vi så får mere i boligsøtte og evt. hvor meget i ca. tror?

Gå ind på dette link, og se hvor meget boligstøtte du kan få med et barn

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/Sider/default.aspx

Anmeld

30. november 2010

betiinsen

ja men læste bare flere steder at det har noget at gøre med hvor mange personer der bor i huset ift. kvm?

tastede ind til jeg ville få 1200 istedet for de 570 kr.. hmm men ved ikke om det passer

Anmeld

30. november 2010

ZamanogDania

Jo du får helt sikkert mere fordi I får den lille. De kigger på jeres økonomi. Hvis du var alene med barnet så får man endnu mere. Men som sagt de ser på jeres økonomi. Også at I har en baby.

Anmeld

30. november 2010

Tullepii

betiinsen skriver:

Du får mere når du har barn, end hvis du ikke havde barn

Men det kommer jo selvfølgelig an på str. af hus, huslejen og hvad i tjener.

Jeg er også på elevløn, og min kæreste på SU og vi har en dreng på 15 måneder.

Men du kan selv gå ind og kigge hvor meget du kan få

Anmeld

30. november 2010

LouiseNielsen

betiinsen skriver:

Hejsa

Ja man får mere i boligstøtte når man har et barn, og lidt mere når man har to børn.....

Anmeld

30. november 2010

mor-til-vanessa

betiinsen skriver:

det gjorde jeg. jeg steg fra 500 kr til 1900 kr pr måned, men kan selvfølgelig ikke sige om det er sådan for alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.