Begge parter på SU - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Sabrina2014

Hej tøser.

Jeg søger nogle, som har en kæreste, hvor I BEGGE er på SU.. Min kæreste og jeg er begge på SU, og skal være det i lang tid. Vi er ved at planlægge at vi gerne snart vil flytte til noget større, det eneste problem er indskudet.

Men jeg ville høre, om der er nogle der gider vise, hvordan I (når i begge er på SU), får hverdagen til at køre rundt? Altså en bugdet.. Det må meget gerne være privat, men jeg mangler sådan at se hvordan i klarer det, så jeg ka blive lidt glad og ha lidt håb forude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Missi

Hey

Jeg har tidligere været på su med en kæreste, hvor vi begge havde su lån oven i

Det vi gjorde, var at finde nogen forskellige typer lejligheder og pris, ved boligselvskaber - melde os ind osv - og så tog vi ned i banken og fik vores bankdame til at hjælpe med et buget over hver lejlighed

f.eks

Husleje: 5500 - med vand og varme
El: 500 fast hver mrd - så man har 1500 hver kvatal til det
Tv : ca 300 - kommer jo an på hvor man bor
Internet: 250
Telefon - Samlet: 450 ( vi havde telefon ved telmore)
Diverse : 600 - og det er til alt lige fra uforusete regninger til gaver osv osv

gav det mening? hehe

Anmeld

29. november 2010

grinny

Både kæreste og jeg får SU.

Vi får ca. 7526 - med lån hver. Det vi sige vi får ca. 15.000

Husleje: 3500

Penge til budgetkonto (til når der kommer regninger): 3500 

Mad: 2000

Lån: 1000

Vores budgetkonto er lavet sådan at selvom der en måned ikke kommer en regning, da man kun får el, varme og vand hver tredje måned, så bliver der alligevel sat penge ind, på den måde har vi sparet op til når der kommer en regning 

Og så har vi ca. 5000 tilbage til sjov og spas

Anmeld

29. november 2010

lauras*mor*

Vi er begge på su... Groft set ser vores budget sådan her ud...

indkomst (inkl lån): 21000

Dagpleje: ca 300 i dagpeje

husleje: 4000

Husholdning: 3000 (vi ligger dem i en skål så er det meget nemmere)

delt op ser det sådan ud at jeg gir 6300 om mdr til budget kontoen, 1500 til husholdningen.. hvilket giver mig et total på 10500-7800= 2700 til sjov og spas... min mand har lidt mindre da han også ha a-kassen fra da han var i arbejde og det er smartest bare at beholde den...

Vi får omkring 2000 i boligstøtte... Så det kan sagtens lade sg gøre.. bare husk at når i begge er på su og har barn(hvis i har det) så kan i få 2100 ekstra før skat hver fordi den anden er på su.. :-) Vi lever ikke sparsomt overhovedet synes jeg... vi har 2 opsparinger ved siden af og betaler også at på lån, og stamceller til Laura..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.