Længe leve familie"freden".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg har haft verdens DÅRLIGSTE weekend!

For at gøre en lang historie kort, kommer der lige en lille forhistorie.

For 2 år siden kommer min nevø og betroer sig til mig, og fortæller at han bliver slået af sin mor (min søster,som lider af et par forskellige psykiske sygdomme.)
Det chokere mig meget, og i starten har jeg måske lidt en følelse af at det måske er noget han bilder mig ind, for at få lidt opmærksomhed. Men man skal jo tage sådan en ting alvorligt, og jeg vælger derfor at underrette kommunen om dette.
Dette kunne ikke gøres anonymt, for at beskytte den der bliver anmeldt, og min søster får derfor af vide at det er mig som har meldt hende til kommunen.
Jeg ved ikke hvad der yderligere sker i sagen, men jeg har hørt at min nevøs fritidshjem også anmelder hende, lidt tid efter.
Min frygt bliver dog bekræftet et halvt år efter, da vores lillesøster er vidne til at min søster banker min nevø.

I fredags dumpede der så et brev ind af døren, fra kommunen.
Min søster har nu anmeldt mig, for mistrivsel af mit barn.
Jeg har udtalt mig til hende, at mit barn ikke vil spise morgenmad, og heller ikke er særlig glad for sin aftensmad, og det har hun så meldt til kommunen, og vendt det til at mit barn ikke får mad på bordet, men bare bliver puttet på hovedet i seng, når h*n kommer hjem fra DP.

Jeg vendte situation idag med mit barns dagplejer, og hun udtaler at kommunen nok vil hive fat i hende, for at høre hvordan hun opfatter mit barn, og mig i rollen som mor, og hun kan forsikre mig om at hun ikke vil lukke noget negativt ud.
Hun har selv oplevet at mit barn ikke rigtig er til at få mad i, før klokken er omkring 10 om formiddagen, og igen ved 12 tiden og igen ved 15 tiden. Disse tre måltider at så mit barns hovedmåltider, og derfor spiser h*n heller ikke så meget til aftensmad.
Det er ikke noget jeg kan gøre for, børn er jo forskellige.
Derudover udtalte hun at mit barn altid kommer i rent tøj, og aldrig er ked hverken ved aflevering eller ved afhentning, så hun kan ikke se hvor kommunen skal kunne ramme mig.
Og h*n er i den grad heller ikke hverken undervægtig eller understimuleret!

Men nøj, hvor gør det da altså ondt at min søster er så hævngerrig (staves?)
Jeg har aldrig ville gøre hende fortræd, men det er min pligt som borger, og som pårørende at tage en sådan ting alvorlig, når min nevø kommer og fortæller mig sådanne ting!

Jeg har ikke kontaktet hende, og har heller ikke i sinde at gøre det. Jeg er så vred, skuffet og ekstremt ked af det!

Måtte bare lige ud med det.

Dejligt snevejr til jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

SussieThyssen

Uf da sikke en historie, men hva'...jeg ville tage det roligt. Jo mere åben du er, jo bedre, så du skal bare afvente og se tiden an.
Det kan jo godt tænkes, at kommunen blot forhører sig hos dit barns barns dagplejemor og så kommer der ikke mere ud af den sag.

Din søster derimod er en stakkel.
Jeg håber da at barnet er blevet fjernet eller hun i det mindste er under opsyn fra kommunen?

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Uf da sikke en historie, men hva'...jeg ville tage det roligt. Jo mere åben du er, jo bedre, så du skal bare afvente og se tiden an.
Det kan jo godt tænkes, at kommunen blot forhører sig hos dit barns barns dagplejemor og så kommer der ikke mere ud af den sag.

Din søster derimod er en stakkel.
Jeg håber da at barnet er blevet fjernet eller hun i det mindste er under opsyn fra kommunen?

Kærligst
Sussie

Min nevø er kommet på efterskole, men min søster har stadig den fulde forældremyndighed over ham OG hans lillesøster som stadig bor hjemme.

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min nevø er kommet på efterskole, men min søster har stadig den fulde forældremyndighed over ham OG hans lillesøster som stadig bor hjemme.

suk akja.
Du får et stort knus.

Anmeld

29. november 2010

mortilflere

jeg kan trøte dig med at kommunen ik vil se skætv til din  datter/søn´s spise tider ........

for så var min Alberte blevet taget med alle de fag folk vi har været igennem , hun spiser max 5 mundfulde fra kl 15... og det er på en god dag..

Anmeld

29. november 2010

Mi

Hvor gør det mig ondt at læse din historie

Det er bare så svært, når der sker sådan noget mellem familie. Da du i sin tid meldte din søster gjorde du det jo for at beskytte et barn, og det var bare så flot gjort . Jeg er pædagog og har jo oplevet børn som mangler nogen til at tale deres sag og hjælpe dem. Hvis ingen tør, så må de bare leve med vold, misbrug eller hvad det nu er. Så hatten af for dig, fordi du var dit ansvar bevidst.

Når din søster nu melder dig, så er det selvfølgelig ubehagelig, men du skal nok ikke bekymre dig for hvad der kommer ud af det. Kommunen er jo vant til at det sker. De SKAL reagere på det, ellers ville de jo overse nogle børn som faktisk havde brug for hjælp. Men højest sandsynlig kommer der bare en ud og taler med dig, og det er det. Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe til min sagsbehandler og sætte hende ind i tingene og høre hvad der sker. Uvished er det værste.

Håber du hurtigt får en afklaring, og at du ikke høre fra din søster igen lige med det samme. Jeg ville ikke have det i mig, at tilgive sådan noget (uanset din søster tydeligvis har brug for hjælp), men forhåbentlig har du med tiden storsind nok til at tilgive.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Anonym

Jeg har stået stort set samme sted som dig... kunne ikke lukke øjnene længere og det har så resulteret i at jeg har mistet hele den ene side af familien....

Jeg har dog aldrig selv fået en "anmeldelse" men dine følelser omkring den indberetning du har lavet kender jeg godt!

Hold hovedet højt! Hvis kommunen ikke har noget at komme efter så skal det hele nok gå og det lyder det ikke til at de har!

Anmeld

30. november 2010

Barbamama

Åh hvor er det bare åndssvagt at hun så lige skal hævne sig. Men kommunen SKAL tjekke henvendelsen. Og de finder jo så ud af at det ikke har noget på sig. Mht når man laver en underretning SKAL denne kunne laves anonymt. Kommunen har IKKE krav på at vide hvem du er. De skal stadig reagere! Jeg har engang lavet en anonym underretning og den jeg talte med spurgte mig nok 3 gange hvem jeg var men jeg holdt fast på at jeg ikke ønskede at fortælle det men at jeg havde god grund til at ringe. Så.... Bare lige så du ved det en anden gang. Det er en ubehagelig situation at stå i når den man underretter får at vide hvem der står bag. Jeg håber snart det hele ordner sig for dig!

Anmeld

30. november 2010

betski

Puha da sikke en omgang. Du skal huske på, at kommunene har pligt til at handle på en henvendelse, dette er ikke ensbetydende med, at de tror på henvendelsen. Så vær du bare lige så åben og ærlig, som du er her, så skal det nok gå. Jeg kan godt forstå, at du er ked/sur/vred, det ville jeg sørmer også være i sådan en situation. Men som du nævner, så har din søster en del psykiske sygdomme (lidelser?) hvilket gør, at hun måske ikke kan tænke rationelt. Det undskylder hende ikke på nogen måde, men forklarer måske hendes handlinger. Men undlad kontakt med hende før det hele er faldet til ro igen, det tror jeg nemlig ikke vil komme noget godt ud af.

Stort kram til dig og du kan sagtens modtage kommunen med opløftet panden

Anmeld

30. november 2010

LIZO

for det første så gjorde du det rigtige for din nevø! synes det er så flot at du tog det alvorligt og gik videre med det. selvom hun ved det var dig.

mon ikke os kommunen kan se det er for at hævne sig. tag du det bare roligt. de snakker sikkert med dp og så lukker de sagen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.