Brystvorter svier??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Bryndis

Hej

Jeg blev mor for 15 dage siden til en dejlig nem dreng som jeg ammer fuldt ud og det har bare gået så godt. Det gjorde kun ondt i en uges tid og så gik det over. Dog er de meget følsomme og det gør kun ondt de første 5 sug når lillemanden bliver lagt til.

Men nu syns jeg at mine brystvorter er begyndt og svie og smerten går ind i brystet. Er der nogen der måske ved hvad det kan være eller om det er meget normalt?

Og hvor længe bliver de ved med at være ømme overfor fx. stråler fra bruseren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Bryndis

Bryndis skriver:

Hej

Jeg blev mor for 15 dage siden til en dejlig nem dreng som jeg ammer fuldt ud og det har bare gået så godt. Det gjorde kun ondt i en uges tid og så gik det over. Dog er de meget følsomme og det gør kun ondt de første 5 sug når lillemanden bliver lagt til.

Men nu syns jeg at mine brystvorter er begyndt og svie og smerten går ind i brystet. Er der nogen der måske ved hvad det kan være eller om det er meget normalt?

Og hvor længe bliver de ved med at være ømme overfor fx. stråler fra bruseren?

Ingen der ved hvad det er?

Anmeld

29. november 2010

roenlund

Jeg har ingen anelse, men kigger med for synes godt nok også at det svier...

Anmeld

29. november 2010

Bavianis

Kan det ikke være svamp? Det skulle gøre ret nas... Dit barn kan have noget der hedder trøske i munden, og jeg tror det kan smitte til mor.

Anmeld

29. november 2010

h_bernie

Det kan også være når mælken løber til. Det har jeg også haft en del og har lagt mærke til at det sker når mælken løber til.

Ved mit første barn var mine bryster meget følsomme de første måneder.

Anmeld

29. november 2010

quar20

Ved ikke om det er normalt men min søn er idag 13 dage og jeg har de sidste to dage haft svie i brystvorten, dog kun den højre.. Han sutter perfekt nu, og har holdt meget øje med sår men der er altså ingen..

Han er mælkehvid i munden lidt tid efter amningen men derefter forsvinder det faktisk..!!

Fik at vide af min SP at hvis man ku ta en våd stofble og nusse det hvide af deres tunge så var det mælkerester, hvis det stadig var lige hvidt var der der trøste eller svamp også sku man tage til læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.